Ihan outoa(ko) muuttaa mummolaan (minun lapsuudenkotiin)?
Omat vanhempani alkavat olla iäkkäitä ja ovat muuttamassa pois ok-talostaan keskustaan lähemmäs palveluja ym. He ovat aikeissa myydä talonsa ja meillä taas olisi tarvetta talolle.
Olemme tähän asti asuneet vuokralla, mutta nyt kun lapsia on neljä (4v, 1,5v ja 2kk kaksoset) niin alkaa tämä asunto käydä pieneksi ja ollaan jo joitain taloja käytykin katselemassa. Lapsuudenkotini on kuitenkin sellainen talo, että siellä haluaisin asua vieläkin ja kaiken lisäksi siellä olisi tilaa meidän lapsille ja vielä vain haaveissa oleville 1-2lapselle, jos joskus tulevaisuudessa haluamme iltatähden/iltatähdet.
Sijainti olisi aika hyvä, miehen työmatka lyhenisi kuten myös minun, sitten kun töihin palaan.
Kommentit (7)
Me tehtiin nyt syksyllä juuri näin.
Myytiin oma rivarikämppä ja ostettiin vanhempieni omakotitalo. He ostivat kerrostaloasunnon. Kaikki tyytyväisiä.
Itsestäni tuntui aluksi oudolta, kun tästä kodista 20v sitten lähdin maailmalle ja nyt tulin takaisin. Muutama viikko meni, ennenkuin tämä tuntui omalta kodilta.
Tallon muutti veljeni perheineen joka siihen saakka asui kerrostalossa. Meillä taas oli jo talo joten sopi kaikille tosi hyvin.
sillä me asumme mieheni lapsuudenkodissa ja viihdymme erityisen hyvin :D
kuulostaa oikein hyvältä ratkaisulta!! Mä ainakin tekisin noin, jos molemmille hyvän tuntuinen ratkaisu. Omakotitalossa on kyllä niin helppoa ja mukavaa lasten kanssa!! Ei tartte pienistä meluista välittää ja kun lapsista aina joskus lähtee ääntä... ;) Mä ainakin muuttaisin teidän tilanteessa!! EIkä mun mielestä kuulosta ollenkaan huonolta ja oudolta ratkaisulta!!
Meidän mummula meni myyntiin, eikä jäänyt kesäpaikaksi. Ihanat muistot sieltä ja olisi ihana siellä käydä.
Se miltä tuntuu on tärkeää valintaa tehdessä.
Tiedätte tai vanhempasi tietävät talon historian ja kunnon ja sen miten siitä on pidetty huolta. Todennäköisesti ei mitään suuria yllätyksiäkään tulossa.
Minä ainakin haluaisin muuttaa lapsuudenkotiini. Tosin sitten joskus jos minun lapsuudenkoti vapautuisi, niin itse olen silloin jos sen verran vanhempi, että en varmaan sitten enää ole innokas muuttamaan omasta omistusasunnosta.
Mekin asumme mieheni lapsuudenkodissa :) Hänen vanhempansa rakensivat itselleen pienemmän talon, eivät enää tehneet isolla talolla mitään. :)