Missä työssä ollessasi SINÄ olet nukkunut? OV
Viitaten tuohon toiseen ketjuun ;)
Minä olen nukkunut (tosin yöllä) ollessani nuorena vahtimassa tuttujen lapsia. Ja tuskin pahakseen asiaa laittoivat, kun usein nimenomaan v-lopun lapsia hoidin (pe-la tai la-su).
Teininä olin puistoyksikössä kesätöissä, ja joskus illat venyivät aamuun saakka... Töissä sitten väsytti, ja ruokatunnilla menimme usein nurmikolle päikkäreille, jotka joskus venyivät yli sen ruokatunnin (joku aina valvoi ja herätti jossain vaiheessa)
Otin myös usein pienet torkut kahvihuoneen sohvalla raskaana ollessani, väsymys oli koko ajan kamala vaikka nukuin hyvin. Kaikki/suurin osa tämän tiesi työpaikalla, mutta potkuja ei tullut, fiksu pomo ja työkaverit jotka ymmärsivät tilani :)
Miheni kertoi ottaneensa nuorena opiskelijana (teki samaan aikaan töitä raksoilla) pariin otteeseen torkut kesken työpäivän lasivillapakkausten tm. päällä (nämäkin hieman venähtäneitä kahvitunteja, kerran oli 2h nukkunut)
Kommentit (21)
menin sisälle kirkkoon ukkoskuuron ajaksi ja nukahdin sakastin pöydän ääreen.
Olin harjoittelijana eräässä päiväkodissa ja nukahdin kun olin nukuttamassa lapsia :) Luin sadun ja lapset nukahtivat aika kiltisti pikkuhiljaa.. kai se hiljaisuus(mitä päiväkodeissa harvoin on:D) ja se mukaan ottamani lämmin viltti ja se ihanan pehmeä nojatuoli missä istuin nukutti minut :)
sairaanhoitajana. Oli ihan käytäntö, että vuorotellen kahvihuoneeseen nukkumaan ja jos tuli kiirusta haettiin nukkuva apuun. Siellä nyt olikin 3-4sh:ta/yövuoro plus assarit päälle. Suomessa taas yksi sh ja perus/lähihoitaja joten ei tulisi kysymykseenkään.
Kuollut heinäkuu, huone sellainen hämärä ja ikkunaton. Heräsin siihen kun pää löi puhelimeen...
Joku 18 voli ikää, ja yö oli mennyt valvoessa ja heräsin pakkaushuoneessa siihen että maitopurkit räjähtelivät kun hihna oli tyhjentämättä.
olin alkuraskaudessa tosi väsyny. Siivosin yksin kuorimoa ja taukohuoneen pöydälle laskin pään ja nukuin vaikka kuinka kauan. Samoin pukuhuoneessa kun istuin ja nojasin oveen, niin nukahdin heti.
Nykyisessä työssä kerkiän nukkua aina silloin tällöin 10-15 minuuttia. Olen ajohommissa.
jossa ei ole vauvoja (vauvat esim. keskosia ja siksi ei vierihoidossa), siellä aika usein yöhoitsu veteli hirsiä. Huomasin mennessäni yölypsylle. Sinänsä ihan ok, yöt oli siellä varsin rauhallisia.
sairaanhoitajana. Oli ihan käytäntö, että vuorotellen kahvihuoneeseen nukkumaan ja jos tuli kiirusta haettiin nukkuva apuun. Siellä nyt olikin 3-4sh:ta/yövuoro plus assarit päälle. Suomessa taas yksi sh ja perus/lähihoitaja joten ei tulisi kysymykseenkään.
Oli kiva kesätyöpaikka nuorelle. Tein melkein pelkkää yövuoroa. Nukuin joka yö 6 tuntia ja päivät oli periaatteessa sitten vapaapäiviä kun ei tarvinnut käyttää aikaa nukkumiseen.
Tuollaiseen paikkaan voisin mennä vakituiseenkin, mutta ei näy olevan vakioyökön tarvetta. Moni muukin on nähtävästi huomannut tuon edun ja vuoropäiväkodin yöhoitajiksi näkyy olevan tunkua.
Nukkarissa otan kyllä joka päivä torkut.
kahdeksaksi piti mennä töihin ja heräsin kotona vasta puoli yhdeltätoista. Se oli aivan älyttömän noloa. Pomo ei onneksi kuullut asiasta ja minulla oli ylityötunteja pitämättä. Työkaverit vähän naureskelivat :)
Mä nukahdan ihan älyttömän helposti kaiken maailman konferensseissa ja luentosaleissa. Varsinkin lounaan jälkeen.
Ja sitten meillä on matkustusaika työaikaa (pl. 8 h suomen yöaika), nukun usein koneessa tai junassa.
muutaman kerran tauon puitteissa, ja kerran näin:
aamuvuoro alkoi klo 6 ja iltavuoro oli loppunut 22.30, eli välissä jäi unet aika lyhyiksi. lounaan jälkeen maha täynnä ruokaa istuin lämpimässä hallissa sellaisessa korkeassa valvojan tuolissa ja yksinkertaisesti rupesin pilkkimään. siitä mut havahdutti yks karmee ämmä, joka tuli riehumaan mulle mun työmoraalista tms... :) huusi siis ihan suoraa huutoa. kyllä vähän hävetti...
mutta olen seurannut yhtä miespuolista työntekijää, joka nukkuu päivisin. Hoidamme erityislapsia ja tämä mies röhnöttää sohvalla ihan täydessä unessa.
Kukaan ei puutu siihen, koska hän on MIES.
Mutta kaipa se sitten on ok kun kerta päiväkodeissakin sallitaan nukkuminen. Hankalaa tässä on vain se, että valvontavastuu on minusta iso ja tämän miehen töissä ollessa ei kukaan valvo hoidettavia.
saatoin nukkua/torkkua kun menin puoli 7 töihin, eikä hoidokki ollut vielä hereillä. Ja joskus myös päivällä, jos hoidokki nukkui päikkärit.
Päikkäriaikaan otin itsekin lapsen kanssa päikkärit ja toisaalta yövahtina ollessa menin itse nukkumaan kun lapset nukkuivat.
Siivoajana otin nokosia työpaikalla, jossa työaika oli 6-14 mutta todellisuudessa työt oli tehty jo ennen klo 8.00. 8-9 kiillottelin lattioita ja tein kaikkea extraa. 9-10 pidin kahvitaukoa ja 10-14 yritin keksiä jotain tekemistä ja otin myös yleensä nokoset jossain.
Olin kesätöissä pienen paikkakunnan museossa. Toisena juhannuspäivänä juhannusriekkumisten jälkeen nukahdin nojatuoliin. Onneksi siskon poikakaveri tuli tuomaan ruokaa, ja heräsin.
Toinen kerta oli, kun koulun jälkeen luin luokassani kirjoitelmia ja nukahdin. Siivooja tuli ja herätti. Silloin kyllä hävetti. Olin raskaana ja erittäin pahoinvoiva. Olen kyllä toisenkin kerran nukahtanut kotisohvalla lukiessani kirjoitelmia.
jossa ei koskaan käynyt ketään. Ovessa oli sähkölukko, ja kun sisällä ei ollut asiakkaita, laitoin sähkölukon päälle ja torkuin tuolilla. Tai illalla laitoin baarin kiinni pari-kolme tuntia aikaisemmin ja lähdin kotiin nukkumaan.
siellä tosin oli ihan sallittua nukkua yvuorossa, kun lapsetkin nukuivat
olen ollut hereillä, mutta kerran pakkaamossa nukahdin pöydän ääreen. En ollut saanut unta ed.yönä. Työkaverit katsoi kuulemma ihmeissään.