Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia asioita teidän 2005 syntyneet opettelee päiväkodissa?

Vierailija
10.01.2010 |

Lähinnä mietin sellaisia joita olisi syytä opettaa täällä kotona? Joko esim. leikkimielisesti harjoittelevat kirjaimia tai laskemista?

Entä haittaako kun meidän 4,5v poika ei vielä osaa sanoa R eikä D -äänteitä ja L:kin tulee vähän hassusti, V:n ja L:n välimuotona? R:n sanoo suunnilleen L:nä ja D:n T:nä. Muuten puhuu hyvin.

Meillä tulee vuo vm. -05 poika olemaan kotihoidossa eskariin saakka, koska olen kotona myös nyt 2-vuotiaan pikkusiskon kanssa ja kohta syntyy uusi vauva!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmässä on 3-6v lapsia. Tuo varsinainen ryhmä on jaettu kahteen pienempään ryhmään. Erikseen on 06 syntyneet ja muut. Noi 06 harjoittelee niitä kirjaimia jne eskaritaitoja jo siellä omassa ryhmässään vissiin kolme kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan. Nämä 05 ja 04 esim. askartelee, on laululeikkejä jne. sillä välin.

Ei mitään sellaista, mitä ei kotona olis voitu opettaa! Tärkein oppi meidän pojalle on tuolla ollut se, että on oppinut puolustamaan itseään ja solmimaan itse kaverisuhteita! Aloitti päiväkodin tasan 3v ja aloittaessaan oli tosi ujo (vieläkin on mutta ei niin paljon), ei osannut itse solmia kaverisuhteita vaan aikuisen piti auttaa ja ei koskaan puolustanut itseään itse vaan odotti aikuisen tulevan väliin.

Vierailija
2/17 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli erikseen tietysti on 04 syntyneet, joilla isompien juttuja ja sitten 05 ja 06 tekee niitä laululeikkejä jne kun on pienryhmät!!

t. tuo edellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. edellinen

Vierailija
4/17 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

04/05 syntynyt jannu on takalaiseen tapaan (asutaan usassa) nyt toista vuotta eskarissa siella nayttavat harjoittelevan 'kadentaitoja', kirjaimia ja numeroita. syksylla alkaa sitten varsinainen koulu kinderluokalla jolloin on tarkoitus oppia lukemista ja kirjoittamista ekaa luokkaa varten.

Vierailija
5/17 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sano vielä R- eikä D-kirjainta. Isosisko oppi R:n ja D:nkin viikkoa ennen viisivuotispäiväänsä. Joten huolissani en ole tuosta -05:stanikaan.

Minusta ehkä tärkeää olisi oppia saksen käyttöä, piirtämistä jne. Sekä sitä ryhmässä olemista, jos on mahdollista. Esim. kerhossa tai vastaavassa. Lisäksi opettelisin liikunnallisia juttuja, tasapainoa ja sellaista. Ei mitään varsinaista lukemista ja laskemista tarvitse ennen eskaria.

Meidän päiväkodissa en tiedä, opettelavatko kirjaimia tai numeroita. Mutta kotona poika kyllä on noita harjoitellut, ihan oma-alotteisesti. Isosisko on jo koulussa, ehkä se kiinnostus sieltä päin tulee.

Kiva kirjainten opettelutapa on magneettikirjaimet. Minä suosittelen niitä. Keittiössä tulee opeteltua ruoanlaiton yhteydessä kirjaimia. :D Samoin numeroita on joka puolella ympäröivässä maailmassa. Ne tulee vähän kuin siivellä. Poika tunnistaa esim. nopeusrajoituksest, osaa laskea sataan ja pieniä yhteen ja vähennyslaskuja. En osaa sanoa, missä on nuo oppinut. Kotona kai, kun käy harvakseltaan päiväkodissa tällä hetkelä.

Vierailija
6/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukemista

Vierailija
7/17 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi juttuja.

Vierailija
8/17 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä vanhoja ketjuja nyt tänään jaksaa kaivaa esiin? Johan nuo 2005 syntyneet alkavat parin kuukauden päästä täysi-ikäistyä.

Vierailija
9/17 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Derivointia ja integrointia opettelee meidän - 05 ja espanjan verbien taivutusta

Vierailija
10/17 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

04/05 syntynyt jannu on takalaiseen tapaan (asutaan usassa) nyt toista vuotta eskarissa siella nayttavat harjoittelevan 'kadentaitoja', kirjaimia ja numeroita. syksylla alkaa sitten varsinainen koulu kinderluokalla jolloin on tarkoitus oppia lukemista ja kirjoittamista ekaa luokkaa varten.

Meillæ sama yskæ.

Vierailija
11/17 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potallakäyntiä

Vierailija
12/17 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistuu potalla käynti nykyään?

Vierailija
13/17 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelee opettajaksi nyt.

Vierailija
14/17 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti harjoittelee kohtuullista kaljanjuontia.

Vierailija
15/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan kotona

Vierailija
16/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun opiskelee nyt lääketieteellisessä ensimmäistä syksyä.  Pääsi eka yrittämällä.

Vierailija
17/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on syntyny 2006 ja palvelee valtiota ja opettelee puolustamaan maataan tarpeen tullen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme