Miten päästä vihasta yli...
Kommentit (5)
joka on käyttänyt minua kohtaan henkistä väkivaltaa. Nöyryyttänyt, ivannut, haukkunut. Pitkän tien olen kulkenut ja nykyään elämä hymyileekin ja elämässäni on ihmisiä, jotka pitävät minusta minuna itsenäni, ja minä heistä :).
Tuo ihminen kokee tänäpäivänäkin olevansa oikeutettu haukkumaan ja sortamaan minua, jos tilaisuden vaan saa. Ja tämä siis vaikka olen tehnyt melko selväksi, että en häntä halua elämääni.
Ensin minun piti asettaa hänelle rajat, että nyt polkeminen loppuu, vihani ei ole loppunut mutta käsittääkseni ymmärryksen ja anteeksiannon kautta vihan tunne voi hellittää?
ja käännä asia voitoksesi. Mene henkilön luo ja kiitä kädestä pitäen, että on käyttänyt sinut läpi sellaisen helvetin, muutoin sinusta ei olisi tullut niin vahvaa ja tasapainosta ihmistä kuin nyt olet. Kyllä rupee henkilöä sapettamaan kun oletkin (muka) hyötynyt hänestä. Sitten poistut arvokkaasti, mutta et ylimielisesti paikalta.
et varmasti mitenkään, jos hän edelleen saa tilaisuuden ja kävelee sinun yli ja sinä sen sallit.
Mahdotonta sitä on kai lakata vihaamasta, jos ei pääse rauhassa käsittelemään tapahtumia.
Yleisestä vai johonkuhun kohdistuvasta?