Mikä tissejäni vaivaa!!??
Heräsin tänä aamuna ja rintani, jotka ovat olleen pari päivää kipeät (nykyään ennen menkkoja ihan hirvittävän kipeät), ovat turvonneet, kuten silloin kun olin raskaana..
Juu tiedän, ennen menkkoja ovat turvoksissa, mutta nyt ne myös tuntuvat kovilta, kuten silloin, kun niissä oli maitoa niin, että melkein ajattelin, että kohta 'vuotavat' kun näin tuossa 3vuotiaan lapseni?
Olemme yrittäneet lasta yli vuoden ja olen juuri aloittamassa hoitoja ja käynyt vasta tsekissä, joten en todellakaan usko, että olisin raskaana. Tein testinkin pari vkoa sitten ja menkat alkavat kohta. Reagoivatko rinnat/maitorauhaset?? johonkin hormonihäiriöön näin.
Kunhan kyselen mielenkiinnosta miten muilla raskaana joskus olleilla rinnat toimivat ennen menkkoja, pelkään että alkaa kohta maitoa valua, mitä ei ole siis tosiaan tapahtunut vuosiin.
Kommentit (12)
jälkeen alkanut oleen viikon ajan kipeät rinnat ennen vuodon alkamista. Tissit myös samalla paisuu reippaasti ja on kyl todella arat. Tissini palaavat myös ennalleen päivää ennen vuotoa.
alkoivat reagoimaan tällä tavoin vasta ensimmäisen syntymän jälkeen... itselläni tosiaan se saattaa kestää jopa pari viikkoa. Paidat ja rintsikatkin sattuvat.
jälkeen alkanut oleen viikon ajan kipeät rinnat ennen vuodon alkamista. Tissit myös samalla paisuu reippaasti ja on kyl todella arat. Tissini palaavat myös ennalleen päivää ennen vuotoa.
Täällähän halkee ihmiset uteliaisuudesta. :-D Toivottavasti olisit raskaana jos sitä toivotte!
paitsi synnytyksen jälkeiseen maidonnousuun.
vielä, että minulla itse asiassa rinnat ovat nykyään jopa kaksi viikkoa ennen menkkoja TODELLA arat. Mutta nyt ne ovat vielä oudommat. Mies on toki tyytyväinen yllättävästä kasvusta...
teidän lapsen hankintaan kuin sun tissit.
Joten tissien takia hankitaan seuraava :)
menkkoihin, alkoi viikkoa ennen aristamaan ja turpoamaan ja olivat ihan todella kipeät. Esikoisen raskausaikana tissit olivat koko ajan kipeät, ja oikeasti tuntui, että ne räjähtävät koska tahansa. Maito alkoi virrata rv 20, ja synnytyssaliinkin jäi iso lätäkkö maitoa. Vaikka maitoa tulikin hyvin, en imettänyt esikoista kovin pitkään. Maidon virtaaminen ei kuitenkaan loppunut, vaikka vähenikin, mutta esim. menkkoihin tissit reagoivat esikoisen syntymän jälkeen juuri noin kuin kuvaat, ap. Tosin mulla myös maito alkoi valua, mutta se valui muutenkin vähän väliä (esim. kaupassa jonkun vieraan lapsen huudellessa äitiä).
Kuopuksen raskauden huomasi ensiksi mieheni - hän totesi, että sun tissit on ihan kivikovat, käy ostaa raskaustesti. Mä suosittelisin myös sua tekemään vielä sen testin - vai voitko vannoa aivan 100% varmuudella, ettet mitenkään missään tapauksessa voi olla raskaana?
En voi vannoa, mutta outo sattuma olisi..
-ap
menkkoihin, alkoi viikkoa ennen aristamaan ja turpoamaan ja olivat ihan todella kipeät. Esikoisen raskausaikana tissit olivat koko ajan kipeät, ja oikeasti tuntui, että ne räjähtävät koska tahansa. Maito alkoi virrata rv 20, ja synnytyssaliinkin jäi iso lätäkkö maitoa. Vaikka maitoa tulikin hyvin, en imettänyt esikoista kovin pitkään. Maidon virtaaminen ei kuitenkaan loppunut, vaikka vähenikin, mutta esim. menkkoihin tissit reagoivat esikoisen syntymän jälkeen juuri noin kuin kuvaat, ap. Tosin mulla myös maito alkoi valua, mutta se valui muutenkin vähän väliä (esim. kaupassa jonkun vieraan lapsen huudellessa äitiä).
Kuopuksen raskauden huomasi ensiksi mieheni - hän totesi, että sun tissit on ihan kivikovat, käy ostaa raskaustesti. Mä suosittelisin myös sua tekemään vielä sen testin - vai voitko vannoa aivan 100% varmuudella, ettet mitenkään missään tapauksessa voi olla raskaana?
että olisitkin nyt raskaana :) tiedän useammankin tapauksen, jossa lasta on yritetty vuosi tai useitakin vuosia, hakeuduttu lapsettomuushoitoihin ja juuri, kun hoidot ovat olleet alkamassa, onkin ilmennyt, että nainen on ihan luomusti raskaana. Itseasiassa meilläkin tuo kuopus sai alkunsa vuoden yrittämän jälkeen, kun olin jo luopunut toivosta, että se luomuna tulisi, ja menossa tutkimuksiin tarkoituksena selvittää, miksi en tule raskaaksi.
- en muista numeroa, mutta se jolla tissit reagoi :)
nyt alkaa olla jo uusi kuppikoko. En vielä tehnyt rasksutestiä, mutta kiinnostaa vaan, että käykö rinnoille näin muille muista syistä?
-ap (joo, ostan kyllä testin tänään)