Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kotiäiti ulkomailla - haluatko kysyä jotain?

Vierailija
09.01.2010 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:myöskin kotiäiti ulkomailla :)

Vierailija
2/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. toissakayva aiti, GA USA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juosten takaisin meren taakse ja jättäisin Suomen uudelleen, mutta kun mies ei enää suostu.

Nyyh nyyh, olen tuomittu kökkimään täällä ankeassa Suomessa:(

Vierailija
4/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua mainita maata, koska tämä ei ole ihan tavallisimpia expat-kohteita.

Vierailija
5/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettaako paluu Suomeen ja työnsaantimahdollisuudet Suomessa?

Minä en osannut nauttia expat -elämästä kotiäitinä, stressasin niin paljon Suomeen paluusta. Harmi homma, kerrankin kun olisi mahdollisuus.

Edelleen ollaan ulkomailla ja nyt olen töissä.

Vierailija
6/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ovatko lapsesi enää neuvola-ikäisiä vai ovatko jo vanhempia?)

Vierailija
7/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta olin ennen Suomesta muuttoamme halunnut jo jonkin aikaa vaihtaa ihan totaalisesti alaa, joten paluun aikaan saattaisi olla sopiva hetki..!

Huolettaako paluu Suomeen ja työnsaantimahdollisuudet Suomessa? Minä en osannut nauttia expat -elämästä kotiäitinä, stressasin niin paljon Suomeen paluusta. Harmi homma, kerrankin kun olisi mahdollisuus. Edelleen ollaan ulkomailla ja nyt olen töissä.

Vierailija
8/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole minkäänlaista Suomen (tai Euroopan) terveydenhoitopalveluun verrattavaa neuvola- tai rokotusjärjestelmää. Ihmiset käyvät yksityisillä lääkäreillä, sillä julkinen hoito on aika lailla luokatonta. Varattomilla ihmisillä, joita tietysti on paljon, ei toisalta ole valinnan varaa.

Meillä 'eksoottiset rokotukset' hoidettiin työnantajan puolesta ennen lähtöämme. Ja omat lapsemme ovat jo isompia, joten perusrokotukset ovat jo siten kunnossa, ettei jatkuvasti ole rokotettavaa. Suomessa viime kesänä käydessämme täydensimme myös nuoremman, 5-vuotiaan, perusrokotukset kuntoon. Isompi on jo 9-vuotias.

Vierailija
9/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin kaksi vuotta jenkeissä kotiäitinä, mutta en päässyt nauttimaan mistään paikallisesta tarjonnasta (museot, kirjastot, näyttelyt, konsertit, ravintolat jne), kun hoidin perheemme kolmea alle kouluikäistä. Pääsetkö sinä?

Vierailija
10/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasian maissa työvoima on halpaa, erittäin halpaa, joten kaikilla keskiluokkaisilla (ja sitä ylemmillä sosiaalisilla kerrostumilla) on aina kotiapulainen (tai kaksi), mahdollisesti myös kokki ja lastenhoitaja. Meillä kotiapulainen myös kokkaa, joten pärjäämme yhdellä kokopäiväisellä apulaisella. Molemmat lapset ovat koulussa, tai nuorempi esikoulussa, mutta samassa koulurakennuksessa, joten vien heidät aamulla ja haen iltapäivällä. Yleensä expat-perheissä on myös auto ja kuljettaja käytössä, meidän tilanteessamme kaksi. Päivät jäävät siis ystävien kanssa seurusteluun, ostoksilla käymiseen, harrastamiseen, nähtävyyksien katselemiseen. Aikaa siis on, ehkä vähän liikaakin..

Vierailija
11/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

autot ja kuljettajat (kaksi, koska miehen työpaikka sen pitkän matkan päässä, että kuljettaja ei ehtisi takaisin lasten kouluun viemistä varten, joten meillä molemmilla vanhemmilla kuuluu auto ja kuljettaja pakettiin), lisäksi asunto. Ja vuosittainen lomamatka Suomeen. Siinäpä kai ne? Ja ehkä myös palkka, joka ei siis paikallisen hintatason mukainen, vaan ns. expat-palkka.

Vierailija
12/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisit mennä siellä töihin niin voisitko?

Vierailija
13/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tosin köyhiä vilisevässä maassa olisi hyvinkin palkitsevaa.

Jos haluaisit mennä siellä töihin niin voisitko?

Vierailija
14/14 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelottaa että joku tunnistaa?