Paastosokeri koholla, uskallanko aloittaa karppauksen?
SOkeri oli 6,2 eli just rajoilla. Onko kellään kokemusta mitä karppaus tekee sokereille? Haluaisin kokeilla karppausta, lähinnä south beach diettiä.
Kaikki neuvot ja vinkit mieluusti otan vastaan! :)
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
älä vain jätä pois täysjyväviljoja ja leseitä, sillä ne tasaavat verensokeria ja ovat diabeetikoille elintärkeitä!
Yksi lähestymistapa kakkostyypin diabetekseen tai sen esiasteeseen tosiaan on hyväksyä että sokeriaineenvaihdunta nyt on päin peetä ja yrittää elää sen kanssa. Silloin juuri syödään pikkuaterioita tasaisesti, käytetään täysjyväviljoja pitämään yllä tasaista verensokeria jne.
Mutta monella toimiva lähestymistapa on yritttää myös ruokavaliolla korjata itse sokeriaineenvaihdunnan ongelma, niin ettei tarvita enää mitään temppuiluja ja koko diabetes paranee. Ei onnistu kaikilla, mutta aika monella paranee elintapamuutoksilla. Tässä prosessissa täysjyväviljat, usein syöminen tms ei ole mitenkään elintärkeitä.
Sulla ei taida olla kaikki kotona, muuten et tuota paskaa levittäisi. Mene muualle!
Mun miehen 2 typ diabetes parani normiarvoihin 4kk hyväkarppauksella. Painokin putosi 13 kg. Ihan paras "lääke" tuohon tautiin. Samalla jäi sitten verenpaine- ja kolesterolilääkkeet pois
Vierailija kirjoitti:
Eli puhut SELVÄSTI 2tyypin diabeteksesta!
Mun kohdallanihan tuo ei olisi mitenkään mahdollista!!
T: 1tyypin diabeetikko
Itseasiassa mun lapsellani on 1 typ diabetes. Suositus on jopa 250g hiilareita per päivä! Ihan sairasta - ensin syöt sokerit huippuun ja sitten lasket ne insuliinilla!?
Meillä tyttö syö n 150g hiilareita per päivä, insuliinitasot rauhoittuneet, hiilaripöhötys pois ja treenaaminenkaan ei heitä sokeritasoja sekaisin. Ja tuohan lasketaan jo kevytkarppaukseksi vaikka mun mielestä kyse on vain järkevästä syömisestä. Hiilarit saadaan täysjyvästä, hedelmistä, porkkanasta ja paprikasta. Näin kesällä syödään kyllä kuskusia ja uusia perunoita mutta ei päivittäin.
Älä tällaista sontaa jauha ja levitä.