Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarissa ei menty eilen ollenkaan ulos!? Onpa mälsää.

Vierailija
08.01.2010 |

Aamulla toki oli kylmä (-26) mutta iltapäivällä enää -15. Mutta ei: silloinkaan eivät ulkoilleet.

On se nyt kumma, kun ei edes 15 asteen pakkasella laiteta tenavia ulos purkamaan energiaansa. Harmittaa, kun on pakannut lapselle huolella mukaan lämmintä vaatetta ja sitten päiväkodissa luuhataan sisällä koko päivä.

Onko sitten niin, että osa vanhemmista ei huolehdi lapselleen sopivaa vaatetta mukaan ja tästä kärsii koko ryhmä? :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähän huonompi tai varsinkaan noin kylmällä. Mut ei se nyt ole niiiin kamalaa!

Vierailija
2/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamun pakkaslukemat altistavat paleltumavammoille, oli päällä miten paljon tahansa. Posket etenkin alttiita. Vaatisi jatkuvaa liinaa poskien edessä ja/tai kommandopipoa. Täällä nyt -30 ja ei ole ulkoilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita riittämiin. Näillä keleillä(-25) ollaan jo riskirajoilla paleltumien suhteen. Lisäksi ryhmässä voi olla myös infektioastmaatikkoja, joiden keuhkot eivät kovin hyvin kestä -25.

Vierailija
4/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan eri asia kuin -25.

ap

Vierailija
5/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monet oli tuoneet luistimetkin eikä pakkastakaan ollut kuin 12 astetta, mutta niin vain tätejä laiskotti. Selitys oli, että kun oli lelupäivä niin ei ollut tarvetta ulkoilla. Kyllä mun mielestä ulkoilla voi muutenkin kuin vain ajankuluksi ja että se on lapsen perusoikeus saada raitista ilmaa.

Vierailija
6/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eikä silloinkaan lapsia viety ulos. Vitutti. Mitä järkeä sinne on viedä kauheasti ulkoilukamppeita, jos niitä ei edes käytetä??

Sen jälkeen kun päiväkodin ainoa miespuolinen työntekijä lopetti, loppui myös ulkoilu. Akat vaan istuvat sisällä läppärin ääressä :(.

Vierailija
7/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mennä melkeinpä koskaan ulos. Eilen siis olin todella hämmästynyt kun ulkona olivat.

Iltapäiväkerho sitten ulkoilee niiden lasten kanssa, jotka ovat hoitoon jääneet, minun lapseni ei siis oikeastaan koskaan pääse nauttimaan siitä vapaasta leikistä muiden eskareiden kanssa.

Vierailija
8/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on lapsen perusoikeus saada raitista ilmaa.

Olen samaa mieltä. Mutta jos teidän päiväkodin sisäilma ei ole raikasta, kannattaa asia nostaa esille. Hometaloja ja muita umpioita ei kannata sietää.

Vierailija
9/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin yksi ihana hoitaja sanoi että hän tykkää olla ulkona ja hänestä on hienoa että tarhassa ulkoillaan pari kertaa päivässä. Tykkää vapaallakin ulkoilla paljon.

Aamulla saattaa olla liian kylmä ja iltapäivästä taas meidän lapsien ryhmässä on tällä hetkellä muutos, ettei lapset jaksa pidätellä kauaa. Vanhemmat kun taas haluaa ettei vaippaa laiteta niin tämä rajoittaa ulkoilua osaltaan.

Kun pihalle lähdettäisiin ennen kolmea, niin viimesimpiä haetaan viideltä, se taas on liikaa lapselle joka ei jaksa pidätellä hyvin.

Eli tarhassa moni (ehkä yllättäväkin) asia voi vaikuttaa.

Keväällä tilanne luultavasti parempi jälleen kun ei ole kolmea vaatekerrosta riisuttavana?

Tiedä häntä.

Mutta paljon kivaa tekemistä meidän tarhassa ainakin keksivät.

Vierailija
10/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, ne lapset eivät pysyvästi vahingoitu siitä, että eivät yhtenä päivänä ulkoile. Esim. se, että 18-vuotiaan potkii mummon, ei minkään tutkimuksen mukaan johdu siitä, että eskarissa ei muutamana päivänä ulkoiltu.

Valittakaa nyt hyvät ihmiset sinne eskariin jos tämä on tällainen kynnyskysymys.

Jos itse haen lapsen päiväkodista sisältä, en edes kysy ovatko ulkoilleet. Kysyn onko syönyt ja nukkunut ja onko päivä muuten sujunut hyvin. Luotan siihen, että meidän päiväkotimme fiksut hoitajat osaavat arvioida sen, milloin ulkoilu on järkevää ja milloin ei.

Vierailija
11/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me "vatvo" asiaa, vaan KESKUSTELEMME. Sinä ehkä elät maailmassa jossa millään ei ole suuremmin väliä eikä keskusteluarvoa, mutta me emme. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi