Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla paljon fb-kavereita! Millä "perusteella"

Vierailija
07.01.2010 |

pyydätte jotakin kaveriksi? Tai siis kuinka läheisissä tekemisissä olette niiden ihmisten kanssa, joita pyydätte kaveriksi?

Olen vasta liittynyt Fb:iin ja kynnys pyytää jotakin kaveriksi on tosi korkea. Tällä hetkellä mulla on fb-kavereina käytännössä vain hyviä ystäviä ja joskus tekisi mieli pyytää esim. jotain ihmistä, jonka on tavannut vaikka kaverin illanistujaisissa, mutta tuntuu tunkeilevalta lähettää kaveripyyntöä vaikka olisi tultu hyvin toimeen. :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä syystä, etten halua kavereikseni vanhoja ala-asteen ym. aikaisia luokkakavereita, joita en ole noiden aikojen jälkeen tavannut. Monilla näkyy kavereita olevan just vanhoja luokka- ja harrastuskavereita, joihin ei ole pidetty yhteyksiä vuosikausiin

Vierailija
2/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole ajatellutkaan pyytää kaveriksi vuosien takaisia tuttuja, vaan nimenomaan uusia tapaamiani mielenkiintoisia ihmisiä. Siksi asiaa kyselin.

Ap

Ja siitä syystä, etten halua kavereikseni vanhoja ala-asteen ym. aikaisia luokkakavereita, joita en ole noiden aikojen jälkeen tavannut. Monilla näkyy kavereita olevan just vanhoja luokka- ja harrastuskavereita, joihin ei ole pidetty yhteyksiä vuosikausiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minulla on 42 FB-kaveria, he ovat mm. ulkomailla asuvia hyviä ystäviäni, siskoni lapset, miehen sisko+hänen miehensä, muutama hyvä opiskeluaikainen ystäväni, pari kauan kadoksissa ollutta lukioajan ystävää, joita olen nähnytkin - mukavaa! Ja hyviä työkavereita muutama.

Sama kriteeri kuin edellisellä, eli en halua kavereikseni ala-asteen/yläasteen luokkakavereita, joita en ole tavannut enkä muutenkaan kouluaikanakaan ollut tekemisissä.

Vierailija
4/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-äiti, joka siis kotona aika pitkälti lapsen kanssa viettää aikaansa.

Olen ottanut fb-kavereiksi kaikki ala-asteelta asti; tosin ala-asteella ja yläasteellakin vielä taisin olla suhteellisen "suosittu", joten kovinkaan montaa ei ole tarvinnut kosiskella kaveriksi... :)

Lähinnä syy siihen, että haluan "kaikki" kaveriksi on se, että kiinnostaa tietää mitä muut tekevät, netti on oikeastaan ainoa linkki muihin ihmisiin. On kiva tietää toisten tekemisistä ja illatkin sujuvat rattoisammin, kun keskustelee vanhojen tuttujen kanssa :)

Uusia tuttavuuksia kun harvemmin enää löytyy... :/ Mutta pyydä toki, kutsustahan saa kieltäytyä... :)

Vierailija
5/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joita en itse olisi koskaan kutsunut fb-kavereikseni. Mm. työpaikalta joitain vuoden takaisia sijaisia tms. Kaikkiahan ei toki tarvitse hyväksyä, mutta asun sen verran pienellä paikkakunnalla, että näihin ihmisiin joutuu täällä törmäämään. Viimeksi naapurin murrosikäinen poika pyysi mua kaverikseen, ja hänetkin oli vähän "pakko" hyväksyä, vaikka en haluaisi hänen välttämättä tietävän itsestäni enempää.

Sen sijaan vanhoja luokkakavereita lapsuudenkaupungistani olen itse hakenut kavereikseni, koska minusta on hauska tietää, minne elämä on kenetkin vienyt:)

Vierailija
6/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb:n kanssa ajattelin että kaikki vanhat koulukamut jne mut nyt on jotenki alkanut tympimään ja oonkin ajatellut et pitäiskö poistaa kovalla kädellä niitä tyyppejä joita ei ole kahteenkymmeneen vuoteen edes nähnyt..

Vierailija
7/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmisiä, joiden kans olen tekemisissä. En ole halunnut ketään tutun tuttua tai 20 vuoden takaisia luokkakavereita, jotka sitten vain lojuisivat joukon jatkona. On kiva kun on tiivis yhteisö, joiden kans voi heittää läppää...

Vierailija
8/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole 20 vuoteen nähnyt, että he ovat olleet merkittävä osa elämääni aikanaan. Olen viettänyt heidän kanssaan melkein jokaisen arkipäivän lapsuuteni ajalla, jos ala-asteen luokkakavereista vaikka puhutaan. Ilman muuta haluan tietää mitä heille kuuluu. He ovat tärkeämpiä kuin joku kaverin kaveri jota olen tavannut muutaman kerran, ja kaverikutsu on tullut.

Vierailija
9/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun haalin kaikki mahdolliset jotka pyys mua, mutta jossain vaiheessa halusin tehdä siitä henk kohtasemman ja perkasin pois "turhat" ystävät. Aina voi pyytää, eihän niiden ole pakko suostua! Mieti ite keille haluat asioitasi levitellä ja pyydä niitä.

Vierailija
10/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin "Hei muistatko... tavattiin... olisi kiva olla yhteydessä jatkossakin". Voithan vaikka myös liittää viestiin teksin tyyliin "ymmärrän kuitenkin, jos pidät facebookin vaan lähimpien ystäviesi verkostona", näin jätät kohteliaan mahdollisuuden toiselle olla hyväksymättä sinua ystäväksi, eikä tilanne ole nolo kummallekaan, jos tapaatte esim. ystäväsi kautta joskus uudelleen.

Vierailija
11/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja ystävistä voi muodostaa ryhmiä, jotka näkevät eri asioita facebookissasi. Itselläni on paljon ystäviä ns. limited profiilissa, jolle esim. ei kaikki kuvakansioni ole auki.

Vierailija
12/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoja työkavereita, harrastuskavereita - siitä tulee aika paljon.

Vierailija
13/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista n. puolet on ns. läheisimpiä, kuka mistäkin syystä, jotka pääsevät näkemään kaiken profiilistani. Sitten on ryhmä entisiä yhteistyökumppaneita ja vanhoja koulukavereita, joille ei näy esim. henkilökohtaisimmat valokuvat. Ja viimeiseksi eri pelien (esim. Treasure Madness) tiimien jäsenet, joille näkyy sellainen pinnallinen yleisprofiili.

Vierailija
14/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas 16

Vierailija
15/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että musta olisi kiva, että Fb olisi sellainen suht yleinen verkosto (mitään henkilökohtaista en netissä levittele), mutta en halua olla kuitenkaan tunkeileva ääliö. :) Ja edelleen puhutaan ihmisistä, jotka ovat sellaisia, joihin _haluaisin_ tutustua paremmin, mutta joita näen harvakseltaan. Tähän FB tuntuisi hyvältä keinolta.

Ap

Tyyliin "Hei muistatko... tavattiin... olisi kiva olla yhteydessä jatkossakin". Voithan vaikka myös liittää viestiin teksin tyyliin "ymmärrän kuitenkin, jos pidät facebookin vaan lähimpien ystäviesi verkostona", näin jätät kohteliaan mahdollisuuden toiselle olla hyväksymättä sinua ystäväksi, eikä tilanne ole nolo kummallekaan, jos tapaatte esim. ystäväsi kautta joskus uudelleen.

Vierailija
16/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli joskus aiemmin iso liuta kavereita, kaikki peruskouluajoilta asti jne... Sitten poistin raakalla kädellä sieltä kaverilistaltani porukkaa ja jätin vain lähimmät kaverit ja ystävät, jotka muutoinkin tietävät, mitä elämässäni tapahtuu. Pidä fb:tä semmoisena paikkana jossa lähimpien ihmisten kanssa on helppo vaihtaa kuulumiset, sopia tapaamisia yms.

Eri ihmiset käyttää fb:tä ihan eri tarkoituksiin. Kyllähän kaveripyynnön voi laittaa kelle vaan, liittää sitten siihen mukaan vaan sen viestin. Vastaanottaja sitten vastatkoon päättämällään tavalla.

Vierailija
17/17 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuden leikkikaverit kavereiksi. Mulle FB on tosiaan yhteisö, jossa on mukava seurailla esimerkiksi vanhojen luokkakavereiden elämää edes pintapuolisesti. Hyvät ystävät on erikseen ja heidän kanssa pidän yhteyttä toisella tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä