Olen sosiaalipummi enkä häpeä
Kukaan ei minulta ole kysynyt halusinko syntyä tänne vai ei. En ole siis vapaaehtoisesti tänne tullut, joten en koe velvollisuudekseni myös tehdä mitään. Ei ole myöskään laitonta olla kotona päivät pitkät.
Kommentit (31)
Kyse oli nyt siitä, että joidenkin mielestä ap voi hyvällä omallatunnolla elää sossun tuilla, koska hänen vanhempansa ovat joskus tehneet töitä ja maksaneet veroja. Tällä logiikalla kaikki ne, joiden vanhemmat ovat tehneet töitä, voivat elellä sossun tuilla loppuelämänsä.
Minä aloin käymään töissä vasta kun perheeseen tuli lapsi. Ennen sitä en nähnyt tarvetta lisätuloille. Jännä näkemys että töissä ei käydä lapsen takia. Lapsihan lisää menoja melkoisesti.
Toisaaltaan kun vaunut, sänky ja muu oheistuotteet tuli hankittua niin jäin takaisin työttömäksi että saan olla vauvan kanssa.t: sossupummi-iskä
Sitten kun ei kehdata tai viitsitä niin kiukutellaan keskustelufoorumeilla sosiaalipummeille. He ovat rohkeita ja muuttavat yhteiskuntaa passiivisesti. Tehkää te duunia kun ette muuta keksi. Kenenkään ei ole pakko.
Tää on kyllä oikeesti hauska:
Sitten kun ei kehdata tai viitsitä niin kiukutellaan keskustelufoorumeilla sosiaalipummeille. He ovat rohkeita ja muuttavat yhteiskuntaa passiivisesti. Tehkää te duunia kun ette muuta keksi. Kenenkään ei ole pakko.
Itse elin puolivuotta kakkaduunissa maksimissaan 500e kuussa, vaihtelevasti, ja minun oli pakko hakea asumistukea Kelalta. Kela päätti ratkaista jälkeenpäin "oikean" kuukausipalkkani laskemalla vuoden keskiarvon ja pyöristäen tuon ajan kuukausiasiokseni yli tuhat euroa kuussa? Mätkyjä olen maksanut jo 600e ja viimeviikolla tuli taas 300e maksumääräys tukien väärinkäytöstä. Nykyään tuloni ovat huimat 1100e kuukaudessa. En enää ikinä hae sosiaaliavustuksia, mielummin elän kaurapuurolla kuin perusteettomassa velkakierteessä.
Tiedätkö mitä? Minua ja varmaan suurinta osaa ihmisistä ei kiinnosta mitä teet tai et tee. Aivan sama meille. Olen onnellinen että minulla on resursseja tehdä elämästäni mielekästä ja nauttia asioista läheisteni kanssa. Minulle on yksi lysti jos joku kokee oman elämänsä niin vähäpätöiseksi että haluaa tuhlata sen noin. Kiinnostun tuollaisista henkilöistä vain sen mitä minun täytyy työssäni kiinnostua, that's it.
Toivon sinulle kuitenkin kaikkea hyvää; toivottavasti olet itse onnellinen noin.
Mitäs mieltä olet siitä jos kaikki haluavat jäädä kotiin makoilemaan?? kuka maksaa ?
Miksi luulet että sinulla on oikeus haaskat veroeuroja muiden kustannuksella?
Äitisi ja isäsi ovat syyllisiä siihen että kaltaisesi kusipää on syntynyt, ei yhteiskunta
[quote author="Vierailija" time="07.01.2010 klo 14:44"]
Kukaan ei minulta ole kysynyt halusinko syntyä tänne vai ei. En ole siis vapaaehtoisesti tänne tullut, joten en koe velvollisuudekseni myös tehdä mitään. Ei ole myöskään laitonta olla kotona päivät pitkät.
[/quote]
Miten selität sairalle lapselle että et tee mitään hänen paranemiseksi?
Huh huh! Miten susta ap on tullut tollanen??? Siis oikeesti...
Juuri tuollaisten pässejen takia moni ajattelee että jokainen 'sossupummi' on vaan kotona nyhjäävä turhantoimittaja. Elänyt itse toimeentulotuella jonkun aikaa tässä ja hävettää ihan suunnattomasti! Etsin töitä mutta ei vielä mistään paikkaa saanut ja työnhaku jatkuu niin kauan että voin itse itseni elättää.
No niinpä, mutta siinä on sellainen juttu, että eihän tänne kukaan muukaan ole saanut omasta vapaasta tahdostaan syntyä. Samassa veneessä me kaikki ollaan.
Se olisikin hyvä juttu jos vaan ne olisivat täällä, jotka olisivat halunneetkin syntyä tähän maailmaan.
Porukkaa olisi taatusti huomattavasti vähemmän, ehkä vain muutama hölmö kuljeskelisi täällä ihmettelemässä että mitähän tuli tehtyä.
Eipä oo multakaan kysytty haluanko tänne syntyä, mutta ei se oikeuta mua toisten siivellä elämiseen, jos noin pahasti päässä heittää niin vedä itses jojoon niin ei tarvi täällä loisia!
verorahoilla leveästi vain ja ainoastaan sen takia että ovat niin vitusti töitä tehneet eivätkä raaski jäädä eläkkeelle että nuoremmille riittäis töitä. Ahneita paskoja suuret ikäluokat.