Mistä voimia arkirumbaan???
Ihan ekaksi, älä lue äläkä varsinkaan kommentoi jos haluat vain ilkeillä, kiitos.
Minä olen ihan tajuttoman väsynyt arkeen.
Tekisin 6h työpäivää jos se vain suinkin olisi mahdollista mutta eipä ole.
Syyt: aloitan uudessa työpaikassa, työni ei ole vakituinen ja taloutemme ei sitä sietäisi.
Taustaa: olen säänn työttömänä, esim viimevuonna meni 4kk putkeen ettei ollut työtä, maksamme asuntolainaa, eskarilaisen pk-maksua jne.
Arkemme on käytännössä sitä että aamuvuoroon joudun nyt lähtemään viim klo 06, välivuoroon 07 ja iltavuoroon 08.10
Kotona olen klo14.30-18 välillä riippuen vuorostani, työmatkoihin menee 30-45min/suuntaansa jos julkiset pelittää, sekin vielä:`(
Miehellä säänn 8-16 työ ja hän vastaa enimmäkseen aamuista että iltapäivistä tosin aamuvuoroista ainakin ehdin hakemaan eskarilaisen ajoissa kotiin ja iltavuorossa varmaankin vien hänet just klo8 pk:n. 2-luokkalaisen iltapäivät sumplin minä, eli sen missä hän on vai onko kotona yksikseen.
Sitten on miehen harrastusmenox1 vkossa ja lapsilla yht x3/vkossa.
Lisäksi aloitan mitä ilmeisemmin jatko-opiskelun nyt parin vkon päästä, se on välttämätön juttu ja uusi pomoni itse sitä ehdotti, ilman sitä en saa työpaikkakunnastani vakituisesta työtä, tämä työsuhde kestää heinäkuuhun.
Tässä on nyt niin paljon kaikkea ja historiassakin on niin paljon kaikkea, eilenillalla viimeksi itkin kuinka ikävöin äitiäni joka kuoli muutama vuoksi sitten nuorena 45v iässä. Mulla olis sillekin paljon asiaa.
Väsyttää ihan älyttömästi, toki tähän vaikuttaa nyt sekin etten nukkunut viimeyönä paljoakaan vaan murehdin ja märehdin ja stressasin jo valmiiksi tulevaa.
Ma se sitten alkaa, olen tottakai iloinen ja onnellinen työpaikasta ja siitä ettei taloushuolet nykyään niin paina, mutta muuten olenkin ihan "off", pitäisi vaan jaksaa ja jaksaa ja jaksaa ja jaksaa ja tuntuu etten jaksa.
Jatko-opiskelupakko tuli nyt huonoimpaan mahdolliseen saumaan, olisiko mitään mahdollisuutta kieltäytyä siitä?
Arkenne on juuri sitä mitä se suurimmalla osalla meistä on. Näin luettuna se on hektistä, mutta ei poikkeuksellisen hektistä. Menetkö riittävän ajoissa nukkumaan? Yritä olla klo 21.30 sängyssä, kokeile edes, niin voi alkaa helpottamaan jo muutaman viikon kuluessa.
Tarvitsisitko jonkun "oman jutun", jonkun mukavan harrastuksen joka toisi sinulle iloa, vai kokisitko ylimääräisen menon rasittavan entistä enemmän?
Mitä jos hankkisitte kevään ajaksi viikkosiivouksen siivousfirmasta, saisit sillä kompensoitua opiskeluun kuluvaa aikaa.