Mitkä rattaat/vaunut/yhdistelmät ovat tämän päivän aatelia?
Esikoinen 10 v ja kuopus 7, joten ei mitään käsitystä tämän päivän tarjonnasta. Vauva la elokuussa.
Kiitos avusta!
Kommentit (39)
jos haluat olla maalainen niin osta Emmaljungat ja tuki niillä kaupat, hissit ja bussit.
Emmaljungat tms tosi vanhanaikaisia
jos haluat olla maalainen niin osta Emmaljungat ja tuki niillä kaupat, hissit ja bussit.
koko Suomi on sen verran peräkylää, ettei täällä oikein kaupunkilaisia pahemmin olekaan. Ei tällä väestöntiheydellä kovin moni äiti asu sellaisessa paikassa, ettei tarvitsisi "maaseutuominaisuuksia".
t. "suuressa" suomalaisessa kaupungissa asuva
Emmaljungat ovat vaunujen Mersuja.
Herqulekset ovat kömpelöt, raskaat työntää, lyhyt aisa esim. pitkälle ihmiselle
Varmaan tukevat ja kestävät, mutta kyllä kaupunkiolosuhteissa kannattaa suosia pikkuisen kääntyvämpiä ja ketterämpiä vaunuja. Ja itse tykkään ihan tavallisella kävelylenkilläkin vaunuista, joissa etupyörät vähintään myötää kurveissa.
Mitkään yhdistelmät, ei edes nämä "kevyimmat", ole mitkään aidosti kevyet. Mistral, Topline, Cerox jne. Kaikki ovat kauhean raskaita kuitenkin.
kun oman lapseni Bugaboo Cameleonit hankin, vaan sitä
että niillä on
- helppo liikkua ahtaissakin kaupoissa (meidän lähikaupassa on todella kapeat ovet)
- saan itse kannettua nukkuvan vauvan vaunukopassa asuntoomme (vauvan syntyessä asuimme 4. kerroksessa, ei hissiä)
- vaunut mahtuvat pieneen autoon (meillä on todella pieni auto, koska liikumme paljon julkisilla)
- vaunut mahtuvat ovesta sisään myös ns. vanhanmalliseen ratikkaan
- en tarvitse erillisiä matkarattaita, koska rattaat ovat sen verran pienet
- ne soveltuvat myös talvikäyttöön (talvipyörät vaan eteen eli ns. snow wheels niin niillä pärjää kyllä tänäkin talvena)
- alakoppa on riittävän iso meidän perheen ruokaostoksia varten
- tavarat pysyvät alakopassa (se kiristysnyöri estää muuten lumenkin tuiskuamisen ostosten päälle)
- vaunuihin saa kirkkaan sadesuojan (moni mamma pistää lapsensa sadepäivinä mustaan "säkkiin")
Vaunujen ulkonäöstä en oikein vieläkään pidä, mutta kyllä on ollut näppärät vaunut/rattaat, täytyy myöntää.
-mulle väitti moni, ettei talvipyöriä oikeasti tarvitse. Kyllä vaan tarttee. Ei ollu kiva raahata vaunuja perässä hiki otsassa ku lumi pakkautu ja jumitti etupyörät. Noh, ostin talvipyörät ja ongelma ratkaistu, mutta nyt nuo on yhtä hankalat liikkumaan kuin mitkä tahansa muutkin hyökkäysvaunut... (Kevättä odotellessa).
-tavarakori on iso ja kiva, kun sinne ei mene loskaa ym. niiden kiristysnarujen ansioista. Mutta eipä sinne kyllä mitään tavaraakaan laiteta ainakaan niin kauan kun vaunut on vaunuina... Ratasosan kanssa varmasti helpottuu, mut vaunukopan kans on kyl yhtä säätämistä. Aina pitää kallistaa se koppa, eikä siltikään meinaa mitään mahtua kyytiin. ja se jonkun mainitsema sadesuoja on kyllä kiva, mutta vie hitosti tilaa (täyttää melkein koko tavarakorin) ja on erittäin vaikea repiä sieltä korista kun siinä on se vaunukoppa päällä.
Siinäpä ne miinukset sitten olikin. Joku sanoi, että olsi kylmät? En usko että sen kylmemmät kuin muutkaan vaunut (kokemusta on esikoisen ajoilta emmaljungan rattaista), mutta toisaalta mulla on nyt talvella siellä aina se untuvainen makuupussi sisällä kun on niin helppo, ei tartte topata lasta järkyttävästi.
ulkonäköseikat nyt sitten onkin ihan oma lukunsa... Itse pidin todella rumina, kunnes yht'äkkiä ihastuinkin ja oli pakko saada. En osaa selittää miten siinä niin kävi :)
Meillä Crescent vaunut, luonnonvalkoiset. tosi hienot ja lämpimät. Suosittelen.
Meillä Teutonia Spirit3, kolmipyöräiset, kääntyvä etupyörä. Todella näppärät ja kevyet - kuitenkin myös tukevat. Yhtä hyvä (ellei parempi) varmaan olis kahdella pienellä kääntyvällä etupyörällä - en muista mallin nimeä.
Todella hyvät ja näppärät. Aiemmin ollut mm. Emmaljungan vaunut. Ei kiitos tänne kaupunkiin ja suht. ahtaisiin kauppoihin, julkisiin yms.!
lapsia on 2 ja sellaisia ei ole tullut ostettua
minulle kelpaa se mikä mahtuu kätevästi auton takaluukkoon, menee nopeasti kasaan ja ei ole kovin painava ja joka ei ole liian kallis
Naurettavaa tuo vaunuilla ylpeily.
lapsia on 2 ja sellaisia ei ole tullut ostettua minulle kelpaa se mikä mahtuu kätevästi auton takaluukkoon, menee nopeasti kasaan ja ei ole kovin painava ja joka ei ole liian kallis Naurettavaa tuo vaunuilla ylpeily.
Ja jotkut ei taas käy autolla juuri missään, vaan puisto-ja kauppareissut mennään rattailla.
Ja jotkut ei taas käy autolla juuri missään, vaan puisto-ja kauppareissut mennään rattailla.
siis RATTAILLA
ne pitää tehdä parin tonnin vaunuilla
mä en ikipäivänä ostais bugabooita taikka noita concordeja.. todella ruman näköiset. Jos mulle nyt tulis vauva ni mä varmaan ostaisin quinnyt tai sitten britaxit. Mutta mua kyllästyttää ku kaikki nykyajan kärryt on tosi tumman värisiä tai sitten valkoiset.
Nyt ostin brio ponyt pojalleni, kirkkaan oranssit. Väriä pitää maailmaan mahtua, kuin myös erilaisia kärryjä.