Millaiset kengät pitävät aikuisen jalat lämpiminä paukkupakkasilla? Huopikkaat?
Kuomat (kamalat, tiedän...) vai mitkä?
Millaiset kengät (ja sukat) viluvarpaalle?
Kommentit (50)
Minulla on Kamik-saappaat ja käytän Falken sukkia.
Saappaat pitää jalan lämpöisenä 60-70 C pakkaseen, nyt kun on vaan -25 niin tuppaa joskus hikoamaankin jalka. Täytyy käyttää ohuempaa ja imukykyistä sukkaa.
Näillä olen joskus ollut ulkona 25-30 asteen pakkasessa 18 tuntia (pitkä retki), koko ajan oli jalat lämpimät.
Ainoa huono on että autoa noilla ei pysty ajamaan.
http://www.kamik.com/GenfootWeb/servlet/webProductDisplay.webProductDis…
Joskus laitan villasukat, mutta ovat lämpimät myös ilman.
Sitten mulla on kyllä yhdet toisetkin lämpimät kengät, mutta ne ovat aika painavat. Nyt en käytä muita kuin noita kopioita.
ovat jo monta vuotta vanhat, mutta yhtään ei jalkoja kylmä.
Jotkut fiinit mallit voi olla kallimpia.
Minulla on Kamik-saappaat ja käytän Falken sukkia.
Saappaat pitää jalan lämpöisenä 60-70 C pakkaseen, nyt kun on vaan -25 niin tuppaa joskus hikoamaankin jalka. Täytyy käyttää ohuempaa ja imukykyistä sukkaa.
Näillä olen joskus ollut ulkona 25-30 asteen pakkasessa 18 tuntia (pitkä retki), koko ajan oli jalat lämpimät.
Ainoa huono on että autoa noilla ei pysty ajamaan.
Huopikkaat on huovutettu käsin puhtaasta lampaanvillasta vanhan tekniikan mukaan. Huopakengissä ei ole kylmä ja 25-30 asteen pakkasessa ne ovat tyylikkäät ja mukavat. Niihin on kiinnitetty erityinen polyuretaanipohja, joka suojaa kenkiä vedeltä, lialta ja liukkaudelta. Pienille lapsille tarkoitetuissa kengissä on kalossit.
http://www.primawool.com/huopikkaat--20/fi/
Sorel Caribout. Kestävät -40 astetta pakkasta. Pestävä sisähuopatossu. Aivan loistavat.
Joo olen yrittänyt etsiä tavallisista kaupoista noita huopikkaita, mutta turhaan... :(
Jos joku tietää mistä niitä saa niin toivottavasti kertoo meille muillekkin...
Olen työssä, jossa ei voi mennä tapaamiseen Kuomissa tai huopikkaissa, mutta varpaani palelevat helposti. Matkat tapaamisiin sisältävät sekä kävelyosuuksia ulkona että junamatkoja. Olen havainnut hyväksi ratkaisuksi nilkkurit, joissa on aito turkisvuori. Täksi talveksi hankin sellaiset Helsingistä Necarinesta. Ne ovat mokkaa ja pohjat ovat paksut ja hyvin eristävät. Aiemmin olen tilannut vastaavia Peter Hahnin postimyynnistä.
Wanhalta Pajalta: puttipaja.fi