Ovatko sukkikset yleinen sisävaate lapsilla?
Meidän neiti on vielä niin pieni, että potkupuvut yms. ovat ne, joita lähinnä käytetään. Meillä käy usein tuttavaperheen lapsi kylässä, ja hänellä (6v.) on aina sukkikset jalassa. Ei siis mitään hametta tms. siinä päällä. Käyttää sellaisia vaatteita myös aina päiväkodissa. Minä olin ajatellut, että tyttäremme kotona ehkä pitää pelkkiä sukkiksia, mutta sitten kylässä ja päiväkodissa jotain vähän siistimpää kuten legginsit tai tunikamekko ja sukkikset. Päiväkotiinkin hän joskus menee. Ovatko sukkikset siellä lasten yleisvaate?
Kommentit (11)
Eivät lapset ole koskaan pelkissä sukkiksissa, vaikka ei se mua haittaisi jos olisivatkin.
T. lto
hame sukkiksien päällä ja pääsääntöisesti kerhoissa ja tarhoissakin näin on. Jokainen tietysti tekee kuten parhaaksi näkee;)
monesti paidassa ja sukkiksissa, mutta koulussa ja hoitopaikassa on aina sukkisten kanssa hame tai collegehousut.
vaikka aamulla laitan mekon,niin sit kun iltapäivällä haen lasta kotiin , niin siellä se loikkii ilman hametta sukkahousuissaan. Ottavat ilmeisesti hameen pois ulos mennessä ja eivät laita takaisin sit kun tulevat takaisin sisään.
Meidän 4-vuotias vastustaa housuihin pukemista vahvasti, ja annan sen pitää päivähoidossa mekkoja sukkahousujen kanssa. En tietenkään vie sitä hoitoon pelkissä sukkahousuissa, mutta voi olla että jonkun toisen lapsen vanhemmat näkevät sen pelkissä sukkiksissa mikäli hoitsut ovat vähentäneet vaatetta kesken päivän ja pukevat sitten ne taas päälle kun ounastelevat minun lähestyvän.
aamulla puen sukkikset ja velourhousut, mutta jos haen kotiin sisältä, on usein pelkissä sukkiksissa (kotona taas vaatii pöksyt siihen päälle eli en usko olevan omasta tahdosta vain sukkiksilla siellä pk.ssakaan)
meillä kanssa aamulla lähdetään hameessa, vaan hametta ei koskaan ole, kun menen hakemaan. Lisäksi pusero ja sukkikset on usein väärinpäin, ja väärissä napeissa.
Tykätään pitää pojalla sukkiksia, nyt kyllä yritetään pikkuhiljaa opetella siirtymään kalsareihin ja sukkiin kun täyttää 2v.. Kotona on oikeestaan aina vaan paita ja sukkikset. Mutta kylässä aina housut. Ja päiväkodissakin kai useimmiten, joskus olen myöhemmin kiireessä tajunnut että unohdin pukea housut päälle.
Juteltiin kyllä asiasta päiväkodissa lto:n kanssa, sanoi että on ihan ok olla sukkiksissa päiväkodissa (kysyttiin 1,5v iässä kun aloitti että kiusaako muut jos pojalla on sukkikset, meillä kun ei vielä silloin kalsareita ollut..), ja että monet tykkää leikkiä just kalsarisillaan tai sukkiksissa..ja että ei ole vielä alle 3v väliä kummat on..
Mutta ei mua häiritse jos meille tulee kylään lapsi jalassaan vain sukkikset. Kätevä vaatehan se on.
on usein sukkiksissa niin kotona kuin päiväkodissakin. aamulla puetaan kokovillapuku sukkiksien päälle eli villapuku ulkohaalarin alle ja kiireessä usein collagehousut unohtuu niin kuin tänään viimeksi. collagehousut pitäisi muistaa pukea villapuvun alle. jos iskä vie lapsen hoitoon, hän ei muista laittaa erikseen gollagehousuja lapselle.
päiväkodissa omia lapsia hakiessa ketään pelkissä sukkiksissa. Meidän eskarilainen oli kerran kyllä askartelemassa kalsarisillaan, kun menin hakemaan :) Kotona nyt voi sukkahoususillaan hillua, mutta ei muualla.
varsinkin, kun oman viisivuotiaan päiväkodin joulujuhlissakin oli lapsia sukkahousuissa. Kyllä meidän tytöillä on aina talvella sukkahousut, mutta ei niissä pelkästään olla kuin korkeintaan kotona. Ja kuusivuotias haluaa kyllä hameen sukkahousujen päälle jo kotonakin.