7-vuotiaiden lempikirjoja?
Millaisista kirjoista muiden 6-7-vuotiaat tykkää? Mitkä ovat ihan ykköslempparikirjoja? Lukevatko jo itse vai lukeeko vanhempi? Meillä tyttö (pian 7 v) on osannut lukea jo alle 6-vuotiaasta mutta ei vielä silti halua itsekseen lukea, sanoo ettei ymmärrä mitään lukemastaan. Mietin vaan synttärilahjaideoita, jos jonkun kirjan hänelle hankkisi, lähinnnä vanhemman luettavaksi iltasaduksi.
Kommentit (7)
lisäks Lasset, Konstat, Viisikot (8v lähinnä), monenlaiset lasten tietokirjat (eläimet, historia, avaruus jne)... meillä luetaan paljon. Odotan jo, että lapset vähän kasvavt niin pääsemme yhdessä lukemaan Harry Pottereita :)
aloittaa! Hitsi vieköön kun siitä tulee hauskaa! Vielä pitäis jaksaa odottaa kun lapsi on vasta 6 v.
kiitos tiedoista!
Meillä tytölle luetaan vielä samoja kirjoja kuin 4-vuotiaalle pikkusiskolle! Itse olen tykännyt pienenä perinteisistä saduista ja sitten kun opin itse lukemaan, rakastin Astrid Lindgrenin kirjoja (Ronja Ryövärintytär, Veljeni leijonamieli ym...) Mietin vaan, osaakohan vielä 7-vuotias kuunnella tuollaisia?
Lisäkis Fedja-setä kirjat, Loen Kurt-kirjat, Lindgrenin kirjat, varsinkin katto-kassinen. Eoin Coflerin kirjat. Ja Viiru ja pesonen, ikuisesti:-)
meni kouluun, ja tykkäsi kovasti. Eli jos lapsi lukee sujuvasti, niin se on ihan mainio kirja.
ja Risto Räppääjät, ekaluokkalainen ja tykkää lukea itse. Noista voisin kyllä kuvitella Risto Räppääjiä ääneenkin lukevani.