Mitä teen 16v tyttäreni kanssa joka harrastaa
ja on jo harrastanut seksiä kolmen pojan kanssa.
Itselläni on ollut koko elämäni aikana vain 2 miestä, joten tämä tuntuu siksikin oudolta.
Hän sanoo, tuo on tosi hyvännäkönen ja että voisi harrastaa seksiä sen kanssa!
Nuo 3 eivät olleet edes poikaystäviä, vaan jotain vieraita tai puoli tuttuja.
Onko tämä normaalia?
Kommentit (16)
Ja puheilla yrittää ärsyttää sinua. Pidä vain huoli, ettei aivan väärään porukkaan eksy. Ja että tietää ehkäisystä yms. Eipä niitä kokeiluja voi estääkään, joten kannattaa varmistaa ettei käy huonosti.
Kerro mitä seksisuhteista voi seurata ja että miettii miten toimia, ettei vaikeuksia synny (sukupuolitaudit, ei toivottu raskaus, vallankäyttö, pakottaminen sellaiseen mistä ei pidä jne.)
Keskustele!
on tuoda lapsellesi esille, mitä mieltä SINÄ olet hänen käytöksestään. Se, että hän esim. sitten kertoo olevansa eri mieltä ja että sinä olet kalkkis tai tyhmä tai mitä vain, ei estä sitä, ettetkö sinä voisi sanoa hänelle, ettei tyttöjen ns. anteliaisuutta kyllä vielä tänäkään päivänä varsinaisena meriittinä ihan KAIKISSA piireissä pidetä.
Toiseksi voit varmistaa häneltä, että hän osaa ja ymmärtää vaatia kondomia.
Kolmanneksi kannattaa tuoda esille, että varhain aloitetulla seksielämällä ja useilla satunnaissuhteilla on yhteys kohdunkaulan syöpään, eikä se ole mikään moraalinen kannanotto vaan fakta.
Neljänneksi vie tyttö gynekologille, ellei hän ole ollut jo.
Mielipiteitä siis, ei ole pakko noudattaa... itse vain tekisin noin.
ja on jo harrastanut seksiä kolmen pojan kanssa.
Itselläni on ollut koko elämäni aikana vain 2 miestä, joten tämä tuntuu siksikin oudolta.Hän sanoo, tuo on tosi hyvännäkönen ja että voisi harrastaa seksiä sen kanssa!
Nuo 3 eivät olleet edes poikaystäviä, vaan jotain vieraita tai puoli tuttuja.
Onko tämä normaalia?
jo kaksi vuotta sitten, ennen kuin hän aloitti seksin.
Kerroin omista kokemuksistani että harrastin seksiä 1.kertaa kihloissa ollessani ja sanoin että pojat sanovat mitä vain päästäkseen sänkyyn. Se ei tarkoita että erityisesti tykkäisivät sinusta.
Olen kehottanut odottamaan seurusteluun
ja siihen että tuntee olevansa rakastunut.
Mutta ilmeisesti paineet "päästä neitsyydestä" ovat kovat, vaikka varmasti monet kaverit keksivät juttuja.
Halut ja seksin haluaminen on siis ok. Moraali ehkä voisi olla tytölläsi hieman korkeampi...
jos kokee, että ainut tapa saada huomiota on antaa pimppaa - tai että varmin tapa "tietää" olevansa suosittu, on levittää reitensä ("joku haluaa minua"), niin se johtaa avoimen seksuaaliseen käytökseen.
Mun teini-iän tyttökaverit olivat varsinaisia hurjastelijoita ja nyt 20v myöhemmin, kun samat ihmiset tuntee, on ymmärtänyt kuviota paljon selkeämmin. Olin kyllä itsekin aika holtiton.
Itse koitan opettaa lapsilleni itsekunnioitusta ja oman kehon arvostusta. Mutta nyky-yhteiskuntahan on niin moniarvoinen, eikä kaikki koe seksiä niin "vakavana asiana" kuin ehkä sinä tai minä. Mä olen niin vanhanaikainen, etten sallisi seksiä oman katon alla, ennen kuin täysi-ikäisenä.
Kokonaan et varmaan voi tytärtä estää tekemästä, mitä hän haluaa, mutta varmaan ei ole vielä tuossa iässä ajatellut ihan kaikkia seuraamuksia. Kannattaisi keskustella myös siitä, että tuolla käytöksellä saattaa saada poikien keskuudessa tietyn maineen, joka ehkä myöhemmin harmittaa.
Keskustelette ilmeisesti todella avoimesti seksistä? Se varmasti helpottaa asioiden esille tuomista. Vai yrittääkö tytär ärsyttää tahallaan sinua käytöksellään ja katsoo, miten sinä reagoit asiaan? Ymmärrän, että tuossa iässä hormoonipyörteessä voi hyvinkin ajatella, että onpas hyvännäköinen mies, tuon kanssa voisi olla seksiä, mutta itse en ikinä olisi tuollaista sanonut ääneen äidilleni...
Jokainen nyt seksiseuraa saa, jos suostuu siihen.
Se ei ole suositun mitta miten monen kanssa on ollut.
Ehkä hänellä on huono itsetunto ja jos joku kiinnostuu, pitää sitä "rakastumisen" merkkinä.
Tyttäremme on todella kaunis, siis muidenkin kuin vain meidän mielestä.
hatara, siis isä hylkäsi lapsensa.
Luulen että osaksi tästä syystä alaikäisenä hain nimenomaan hyväksyntää ja rakkautta seksisuhteilla. Ei niitä ehtinyt kovin montaa olla, mutta riittävästi, että satutin itseäni pahasti.
Minusta on tyystin eri asia touhuta täysi-ikäisenä irtosuhteilla kuin alaikäisenä ja kypsymättömänä. Vaikka olisi kuinka aikuisen oloinen, on silti haavoittuva, kypsymätön ja kehittymätön.
Yrittäisin suojella tytärtäni. Enkä sallisi näitä suhteita alaikäisellä.
huoraksi, ja siinä ei sitten kauneuskaan enää lohduta. Onko tytöllä muita "harrastuksia"?
Miten sen estän? En voi koko ajan tietää missä hän on ja kenen kanssa, tuon ikäiset vielä valehtelevat aika usein.
Todellakin olen katsonut peiliin, mutta kotoa tuota moraalia tai käytösmallia ei ole opittu.
Olemme olleet naimisissa 20v ja tytär on isin tyttö.
huoraksi, ja siinä ei sitten kauneuskaan enää lohduta. Onko tytöllä muita "harrastuksia"?
koska hänestä on tullut nyt entistäkin suositumpi. Tosin on aina ollut paljon kavereita.
Tytär harrastaa tanssia, musiikkia ja tietysti kavereiden kanssa hnegailua.
tyttärellämme on veli ja sisko ja olen naimisissa.
Mutta mietityttää onko tämä oire jostain? Onko hänellä kaikki ok?
ap
vähän seksihaluja, kuten esim sulla ja jos tyttäres taas tulee hyvin, ni miks ei tehdä miltä parhaaks tuntuu?
että tyttö ihan oikeasti on ollut intiimissä suhteessa 3 miehen kanssa?
Tuon ikäiset usein puhuvat että haluaisivat harrastaa seksiä vaikka kenen hyvännäköisen tyypin kanssa. Itsekin kavereiden kanssa juttelin teininä tuommoisia vaikka mitään oikeita kokemuksia ei ollut kellään meistä.
Jos tyttäresi puheet ovat pelkkää puhetta, niin aihetta huolestumiseen ei ole.
Mutta jos hänellä oikeasti on ollut 3 seksisuhdetta, niin sitten kannattaisi keskustella arvoista, moraalista ja mahdollisista terveydellisistä seuraamuksista.
Halut ja seksin haluaminen on siis ok. Moraali ehkä voisi olla tytölläsi hieman korkeampi...