eronneet naiset
Olen miettinyt, kun toisinaan elo nykyisessä suhteessa on syvältä, että mitäs sitten jos ero tulee. Kuinka ihmeessä kehtaisin koskaan, milloimkaan, ikinä näyttä vartaloani kenellekään toiselle miehelle???
Vartaloni on just NIIN kotiäidin, ettei voi pahempi olla. Vatsa ja rinnatkin juovikkaat muistoina kahdesta raskaudesta, rinnat menettäneet muotonsa valtavan maidontuotannon ja pitkien imetysten seurauksena. Tissejä kyllä löytyy, mutta ryhtiä niissä ei todellakaan enää ole.
Vatsa on muutenkin ihan kamala. Muutaman ylimääräisen kilon lisäksi (noista nyt pääsee eroon) vatsa on kokenut kaksi sektiota, joiden seurauksena se ei ikinä voi palata edes lähellekään normaaliksi.
Sitten jos mennään tuonne alakertaan... Hoh hoijaa noita pukamia..
Tää on kyllä tosi väärin, että naisen vartalon pitää kestää kaiken maailman muutokset ja miehet voi sitten arvostella riipputissejä ja arpia. Noille em jutuille, kun ei paljon itse voi mitään tehdä. Paitsi niille muutamalle ylimääräiselle kilolle, mutta toisaalta sitten näissä rinnoissa ei olis sitäkään vähää, jos täytteetkin lähtis.
Perseestä!!!
äiti 30v
Kommentit (12)
Vaikka meillä ei ole erosta edes puhuttu, ja mieskin vaan pudistelee päätään että "mitä sä nyt tommosia typeryyksiä juttelet", kun voivottelen näitä em. "vikojani". Mutta kukapa sitä sanoo, etteikö se ero voisi tännekin osua jonakin päivänä... Mä alan jotenkin jo vaipua siihen ajatusmaailmaan, että jos ja kun se ero koittaa, mä taidan jäädä yksikseni.
Mä olen kantanut ja synnyttänyt kaksi suhteellisen isoa lasta, molemmat yli nelikiloisia, ja siihen nähden vauriot ovat kylläkin aika pieniä, alapäähänkään ei tullut repeämiä, tikkejä eikä arpia. Naisten keskuudessa saakin olla ylpeä, että näin vähällä olen selvinnyt, mutta miehet tuskin sellaisista välittävät - synnyttänyt mikä synnyttänyt, kroppa pilalla ja varmaan alapääkin.
Minkälaiseksi se vartalo muuttuu raskauden aikana ja synnytyksen jäljeen. Otetaan esimerkiski Tuuli matinsalo, On pyöräyttänyt kolme lasta ja vartalo timmimmässä kunnossa kuin monella nuorella. Itsellä kaksi lasta ja vartalo pysynyt hyvässä kunnossa, Harrastin kilpaurheilua ennen raskaustta ja myös raskauden jälkeen. Raskauksien aikana ruokavalio käytössä ja fitness kisaaminen jatkuu edelleen.
Ei se timmi kroppa paljon auta jos on yhdistetty kuntoilunatsin aivoihin....
ja millä ne raskaus- ja sektioarvet jumpataan olemattomiin?? tai venynyt nahka kutistetaan?
Luulenpa että tavalliselle maatiaismiehelle kelpaa mainiosti itsensä kanssa sinut oleva vähän vuosien saatossa ryvettynyt äitimamma mieluummin kuin hysteerisesti urheileva terveysintoilija. Toki miehissäkin kuntointoilijoita riittää, jokaiselle jotakin ja vakka kantensa valitsee jne jne.
Minkälaiseksi se vartalo muuttuu raskauden aikana ja synnytyksen jäljeen. Otetaan esimerkiski Tuuli matinsalo, On pyöräyttänyt kolme lasta ja vartalo timmimmässä kunnossa kuin monella nuorella. Itsellä kaksi lasta ja vartalo pysynyt hyvässä kunnossa, Harrastin kilpaurheilua ennen raskaustta ja myös raskauden jälkeen. Raskauksien aikana ruokavalio käytössä ja fitness kisaaminen jatkuu edelleen.
Ja ennenkuin syytetään kateellisuudesta niin mulla on luonnostaan kroppa suht hyvässä ja hoikassa kunnossa kolmen lapsen jäljiltä. Ei tulis mieleenkään tuhlata kallisarvoista elämää urheiluun siksi että ois vielä vähän timmimpi enkä sietäis kyllä sellaista miestäkään joka jatkuvasti laukkais salilla tai - kaikkiein aikojen kauhistus - solariumissa...
Erosin.
Yhden lapsen olen alateitse synnyttänyt ja jäljet näkyvät niin vatsassa kuin alakerrassakin. Ylipainoa ei oikeastaan ole, liikun säännöllisesti, mutten mikään timmi mielestäni ole, varmasti sellainen "normaalivartaloinen".
Tapasin uuden miehen, joka on entinen SM-tason urheilija ja edelleen tosi tiukassa kunnossa. Koskaan hän ei ole mitään ikävää kommentoinut kropastani. Nautin liikkumisesta ja käymme usein yhdessä lenkillä, uimassa yms.
Mielestäni hän on iloinen asenteestani, että liikkuminen on osa myös jokapäiväistä elämääni ja teen sitä mielellään. Mitään suuria muutoksia en tarvi, kunhan pysyn kunnossa, se vaikuttaa kaikkiin elämän osa-alueisiin.
Ap:lle suosittelen tiputtamaan ne pari ylimääräistä kiloa. Kun saat ne pois roikkumasta, alkaa oma kroppa näyttämään mukavammalta ja mieli piristyy :) Tsemppiä!!
Tää on kyllä tosi väärin, että naisen vartalon pitää kestää kaiken maailman muutokset ja miehet voi sitten arvostella riipputissejä ja arpia. Noille em jutuille, kun ei paljon itse voi mitään tehdä. Paitsi niille muutamalle ylimääräiselle kilolle, mutta toisaalta sitten näissä rinnoissa ei olis sitäkään vähää, jos täytteetkin lähtis.Perseestä!!!
äiti 30v
Miten niin PITÄÄ kestää? Ei kai ne lapse sentään itestään tule? Vai olet sä joku neitsytmaaria? Eikös se ole sun (ja miehes) valinta, et tuleeko lapsia vai ei?
Onko sulle ne tissit niin tärkeet, että menee laihduttamisen edelle? Naiset ne jaksaa aina valittaa, ikinä ei ole hyvä olla.
Olen miettinyt, kun toisinaan elo nykyisessä suhteessa on syvältä, että mitäs sitten jos ero tulee. Kuinka ihmeessä kehtaisin koskaan, milloimkaan, ikinä näyttä vartaloani kenellekään toiselle miehelle???
Juuri näin mäkin ajattelin vielä puoli vuotta sitten. Sittemmin olen huomannut että eipä sillä väliä ole jos itsetunto kohdillaan. :) Okei no tissini laittasin vaihtoon kyl heti jos vaan kymppitonni olis takataskussa, mutta eipä nekään ole menoa haitanneet...loppupeleissä! :D
terkuin: eronnut äippä 31
Eipäs nyt aleta itsesääliin. Lasten saaminen kuuluu elämään ja tällöin paikat vähän muuttuu. Ei teidän tarvi olla olla mitään kimmoisia kakskymppisiä, joilla on paikat timmissä, mutta vähemmän kokemusta. Kokemus on kuitenkin valttia.
Olen yli 30v mies. Olen eronnut ja uudestaan naimisissa. Molemmista liitoista on lapset. Ei ehkä kuullosta idylliltä, mutta nyt olen kuitenkin onnellinen mies. Rakastan vaimoani. Hänellä on raskausarpia, mutta hittoako siitä, koska on upea pakkaus kuitenkin. Himoitsen häntä.
Ei kenelläkään ole täydellistä vartaloa. En tarkoita, etteikö kaikkien pitäisi nähdä vaivaa ja kuntoilla ja pitää painon edes jotenkin kurissa, jotta voisi olla miellyttävämpi omalle kullalle. Mutta enemmän kaikki on korvien välissä. Rakkaus ja tunteet ovat paljon tärkeämpiä kuin pelkkä pinta. Jotakin kaunista päälle ja olkaa ylpeitä itsestänne. Me miehet rakastamme ja haluamme sinua.
Olen 25-v yh-äiti ja todellakin mallin mitoissa. Myös tissejä löytyy. Ongelmani on hitonmoinen epävarmuus. Alapää koki synnytyksessä kovia, raskausarpia ei ole, mutta iho ehkä vähän löysempi kuin ennen raskautta. Tämä tuskin näkyy vaatteiden päälle. Raskauden aikanakin tuli vain 8 kg, jotka lähti synnärillä. Saattaa kuulostaa, hyvältä, mutta kaverillani käy parempi flaksi kuin minulla. Hän on minua 15 cm lyhyempi, 20 kg painavampi eikä kasvoissakaan mitään erikoisempaa ole. hän on tosin miesten kanssa rennompi ja nauraa koko ajan. Minä mietin lähinnä sitä, miltä näytän. Hän ei. Eli ehkä miehiin vetoaa myös se olemus???! En keksi muutakaan. Oletan että kaverillani on myös sängyssä hauskempaa..??!
Millä liikunnalla saat imetysten tuhoamat riipputissit täyteläisiksi ja terhakoiksi?
Eipäs nyt aleta itsesääliin. Lasten saaminen kuuluu elämään ja tällöin paikat vähän muuttuu. Ei teidän tarvi olla olla mitään kimmoisia kakskymppisiä, joilla on paikat timmissä, mutta vähemmän kokemusta. Kokemus on kuitenkin valttia.
kun on parikymppinen, eli ei pahemmin kokemusta tai itsevarmuutta mutta MYÖS synnyttänyt eli kroppa väljähtänyt ja riipahtanut?
Ymmärrän. Tilanne ei varmastikaan ole niin paha kuin luulet ja monella on sama tilanne.
Minä erosin itse vähän aikaa sitten ja en ehkä häpeä kroppaani(vaikka edellämainitsemasi asiat kuulostavat tutuilta) vaan lähinnä pelkään että onko synnytys muuttanut alapäätäni kamalasti.(Löysentänyt siis)
Sinä sanoit synnyttäneesi sektiolla, joten tuo ei taida olla sinun huolenaiheesi, mutta kuten huomaat. Jokaisella meillä on huolemme,myös miehillä.
Olen samaa mieltä,että on väärin,että naisen vartalo kokee muutokset ja miehen ei. Siltikin, jos joku mies minut olisi jättämässä alapääni takia, kuskaisi minut nyt sitten ensin edes tiukennusleikkaukseen ;)