Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa päätöksenteossa.

Vierailija
03.01.2010 |

Olen eronnut ja 8-vuotias tyttäreni asuu joka toisen viikon isänsä luona ja joka toisen viikon minun luonani. Teen tällä hetkellä taloudellisen tilanteen vuoksi kahta työtä. Toinen on säännöllinen päivätyö (valtion virka) ja toinen iltaisin ja viikonloppuisin nk.tarvittaessa tehtävä työ. Eli olen koettanut tehdä max. yhden vuoron lisätöitä sillä viikolla, kun tyttö on minulla. Muina viikkoina enemmän tai miten nyt on tarjolla. Nyt sain opiskelupaikan, joka alkaisi helmikuun alussa. Opiskelua olisi 2 iltaa viikossa ja joutuisin kulkemaan sinne junalla, koska matka on n.100km suuntaansa. Opiskelu kestäisi vuoden. Opiskelu on nk.jatkotutkinto nykyiselle ammatilleni. Tutkinto antaisi valmiudet täysin toisenlaiseen työhön kuin nykyinen työni. En kuitenkaan todennäköisesti ainakaan tässä vaiheessa luopuisi virastani vaan voisin mahdollisesti tehdä tätä työtä toisen ohessa. Toistaiseksi minun on pakko pitää nykyiset kaksi työtäni taloudellisen tilanteeni vuoksi. Ja menot tietysti entisestään lisääntyisivät, kun pitäisi ostaa junaliput opiskelua varten + työpuku yms. Kouluun oli hankala päästä sekin painaa vaakakupissa. Ja tärkeimpänä se, että vähäinen vapaa-aikani lapsen kanssa vähenisi entisestään. Lapsella olisi hoito järjestetty opiskeluilloiksi. Eli mitä teen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lähtisi opiskelemaan kun en aikoisi tehdä edes niitä töitä.

Vierailija
2/3 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosta houkuttelevalle. Lähtisin opiskelemaan vain, jos se olisi tae parempaan taloudelliseen elämään. En muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on toisen viikon isällään.

Ja sen viikon kun on sinulla, olet päivät töissä,sekä yhden illan töissä ja kaksi iltaa koulussa. Miksi siis tyttö on sinun luonasi viikon? Miksi ei esim pitkää viikonloppua?

Ja hullulta kuulostaa että menot lisääntyvät vaikka huonon talouden takia jo teet kahta työtä.

En nää mitään järkeä. Hae kouluun uudestaan sitten kun lapsi on isompi ja voit opiskella yhden työn ohela.