Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko katkaista välit tupakoivaan äitiin?

Vierailija
02.01.2010 |

Mielestäni sukulaiseni ei ansaitse vauvaansa ja iloa hänestä, sillä koko raskausajan hän poltti tupakkaa ja joi useampia alkoholiannoksia kerralla. Hän oli etukäteen päättänyt, ettei imetä, etteivät rinnat rupsahda ja ettei vauva tule muuttamaan hänen elämäänsä, jossa hän itse on kaikkein tärkein.

Hän arvosteli myös minua äitinä ja naisena koko raskausajan (mm. en näe tärkeänä meikata arkisin, en jaksa riekkua iltamenoissa ja olen kotona kolmatta vuotta) ja kertoi minulle huoliaan, joita sitten iltaisin mietin.

Nyt hän on niin äitiä, riemuitsee vauvasta, "johon tupakointi ei ole vaikuttanut mitenkään" ja jonka hoidon tasosta huolestuneet neuvolatyöntekijät ovat idiootteja, koska eivät luota tämän naisen äitiyteen.

Minusta tämä nainen on käyttäytynyt niin törkeästi myös omaa vauvaansa kohtaan, etten kykene enää tapaamaan häntä saati onnittelemaan vauvasta. Onko minun päässäni vikaa vai olisiko "menneiden asioiden" takia hyväksyttävää katkaista ystävyys?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sanot sille ääliölle pari valittua sanaa hänen äitiydestaan!

Vierailija
2/3 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en katkaisisi välejä. Haluaisin olla lähellä ja seurata tilanteen kehittymistä ja mahdollista avuntarvetta. En voisi hylätä vauvaa sen vuoksi, että äiti on kusipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos äiti tekee lapselle jotain, minkä hän paljastaisi sinulle (kun kertoi aiemminkin murheitaan), muttei esim. neuvolatyöntekijöille, joiden hän kokee vain puuttuvan heidän asioihinsa?

Pahinta tietysti olisi, että tämä nainen haluaisi lisää lapsia ja myrkyttäisi näitä kohdussa samalla tavalla, koska uskoo nyt, ettei tupakointi ole vaikuttanut vauvaan mitenkään.

Toisaalta ymmärrän myös sinua, joka olet äitinä saanut katsoa tätä surullista tragediaa, jossa raskaana oleva nainen omaa itsekkyyttään tuhoaa lapsensa terveyttä ja pitää sinua "mammoittuneena" ja epänaisellisena, koska laitat lapsesi iltamenojen edelle. Itse en tuollaista ihmistä haluaisi ystäväkseni, mutta toisaalta olisi hyvä tarkkailla hiukan vauvan tilannetta, jos kerran olet naisen luottamushenkilö.