Miksi melkein aina ajatellaan, että miehen syrjähyppyyn on vaimo syyllinen?
Siis ajatellaan, että vaimo ollut niin hirveä ja mies ajautunut vieraisiin tai jotain muuta vastaavaa, mutta niin, että se vika on kuitenkin aina vaimossa eikä kyseessä voi mitenkään olla erehdys, joka ei merkinnyt mitään ym.
Täällä palstalla se näyttää olevan yleistä, mutta olen törmännyt tähän ihan oikeassakin elämässä.
Kommentit (8)
pelottaa, että omakin mies voisi erehtyä noin, ja siksi halutaan uskotella itselleen, että se vaimo oli vaan niin kamala ja en minä ainakaan ole yhtään niin kauhea.
yksi pariskunta eros kun miehellä oli toinen ja anoppini sanoi paheksuvasti että eihän sitä tiiä millaista niillä on ollu kotona. Siis hirviö vaimo ilmeisesti. Todella idioottimaista!
jos nainen hyppii vieraissa? :)
Kenen syy??
Kyllä jokanen tekee omat tekonsa ihan itse. Hyppäätkö aina kun joku niin sanoo?
Jos toinen on ilkeä eikä anna, niin hakeako silloin muualta?
Onko seksittömyys muka syy että pettää? Kyllä ihminen tekee ton saman valinnan vaikka olis ennen baariin menoa pannu eukkoansa/ukkoansa. Joku panee uudestaan kun tulee "vierailulta".
Ei syyllinen ole se ulkopuolinen (vaan tekijä) siis jokanen vastuussa itsestään ja teoistaan. Ei toista ulkopuolista voi syyttää: no sillä oli niin kivan pantava ulkonäkö ja tyrkytti itteensä.
Mitä jos se toinen on ihan tavallisen näkönen, ylipainonen, finni nenän päässä?
Kun petetty on paremman näkönen niin kai syy on vaan ettei ole fiksu? Paneeko kumppani silloin koska läytänyt vaan aivot? Niitäkö naidaan? :D
Ei tämä asia ole vaikea: sitä panee jos tekee mieli.
Ja joskus tekee mieli, vaikka kotona odottaisi hyvä kumppani. On reipas, molempia tyydyttävä seksielämä.
Joskus sitä vaan ottaa ja pettää. Ei tekoaan voi syyttää toisella. Itse sen alapäänsä törkkää tai antaa jonkun sinne törkätä.
Näin naisena se ainakin olisi raiskaus jos joku vaan tulisi ja panisi, no kyllähän miehiäkin tietty raiskataan..
Ei raiskauskaan ole raiskatun syy.
Kylmä ja ilkeä ihminen ajattelee, normaalilla tunne-elämällä varustettu ihminen tuskin. Luultavasti empatiakyvyllä varustetut ihmiset kuitenkin tuomitsevat pettäjät, eivät petettyä. Suhteen kun voi lopettaa tai hoitaa kuntoon muutenkin kuin hankkimalla panoseuraa muualta. Ja jos joku tervepäinen hairahtuu, hän kyllä itse pystyy myöntämään, että oli syypää tekoon, ei kumppani.
Jos nyt oikein saivartelun puolelle mennään, tilanne, jossa pettämisestä voisi syyttää oikeasti kumppania, on sellainen, jossa kumppani ei suostu eroon ja kohtelee toista erityisen huonosti.
Tällä palstalla todellakin näkyy hyvin paljon kaikenlaista. Kun kirjoitetaan anonyyminä on helppoa paljastaa todelliset ajatuksensa, ja eiköhän se ole niin, että tällaiset aiheet vain kiinnostavat pettämistä harrastavia tunneköyhiä ihmisiä itseään ja sellaisiltahan niitä pahansuopia kommentteja tulee.
Jos elät elämääsi onnettomana ja vaikea lapsuus saa sinut kiinnostumaan nimenomaan varatuista miehistä, totta kai silloin kieroutunut näkemyksesi on, että syy on petetyssä. Jos ihminen kykenee myöntämään, että on itse tilanteessa se paska näin toimiessaan, sehän jo ilmaisisi ihmisen olevan jossain määrin psyykkisesti terve. Eli nämä kommentit kertovat karua kieltään kirjoittajan mielenterveydestä ja hämärtyneestä oikean ja väärän ymmärryksestä, joka pitäisi oppia jo pikkulapsena.
Tietyissä asioissa sukupuolet eivät todellakaan ole vielä tasa-arvoisia. Ainahan sitä sanotaan, että miehen pettäminen johtuu siitä kun vaimo nalkuttaa, on rupsahtanut tmv. joten se ihanan täydellinen mies joutuu hakemaan ymmärrystä vieraista.
Käytännössä joka suhteessa on välillä huonompia aikoja, jolloin ollaan ehkä alttiimpia vilkuilemaan muita. Riippuu kuitenkin miehen (tai naisen) arvomaailmasta ja luonteenlujuudesta, toteutuuko se pettäminen sitten käytännössä. Kypsät ihmiset yrittävät ensin korjata parisuhteen ongelmat ja jos mikään ei auta, niin eroavat. Ja sitten vasta etsitään uusi kumppani. Jos vakisuhde ahdistaa, niin pitää pysyä sinkkuna.
että av:lta tällaisen kuvan saa siksi, että täällä käy jonkin verran sellaista porukkaa, joka tulee tänne varta vasten ilkeilemään. En tiedä mitä sosiopaatteja täällä ramppaa, vai onko sitten enemmän kysymys siitä, että moni tulee tänne purkamaan paineita. Siksi minusta ei pitäisi yleistää, että ihmiset ovat asiasta x mieltä, jos av:lla sanotaan niin.
Mä näen kaksi skenaariota tilanteessa, jossa mies - tai nainen - pettää: joko parisuhteessa on jotain vialla (ja toinenkin osapuoli tietää sen) tai sitten pettäjällä on vaikeuksia seksuaalisten impulssien hillinnän kanssa. (Skenaarioita voi olla tietenkin muitakin, mutta varmasti nämä 2 ovat yleisimpiä.)
Kiinnostava kysymys.
Just tossa äsken luin viestejä naiselle, jonka mies on saamassa lapsen syrjähyppynaisen kanssa. Ja syy on (tällä kertaa) melkein kaikken mielestä sen toisen naisen. Mutta usein täällä tosiaan syytetään myös vakisuhteen naista siitä että mies lähti vieraisiin. Olen tosin ollut huomaavinani että niissä viesteissä on tietty sovinistinen tunnelma eli ehkä ne on olleetkin miesten viestejä...
Naisen on kai aina helpompi syyttää naista, oli se sitten se rouva tai se toinen nainen (joka siis ei ole välttämättä edes ollut tietoinen miehen rouvasta ja/tai lapsista). Tuntuu liian pahalta kohdata se totuus että mies on ihan vastuullinen olento eikä toimi jonkun huumauksen alaisena jos jotain tapahtuu...? On helpompi vaan syyttää itseä tai toista naista kuin miestä?
Eikä kyllä tulisi itselle ikinä mieleen laittaa miehen syrjähyppyjä vaimon syyksi.