Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntoilu pientewn lasten kanssa?

Vierailija
01.01.2010 |

Olen aina ollut liikunnallinen ihminen. Ennen lasten syntymää harrastin liikuntaa monta kertaa viikossa. Nyt olen yksinhuoltaja, lapset päiväkodissa ja minä töissä. Lapset ovat 3- ja 4-vuotiaita.

Joka toinen viikonloppu lapset ovat isällään pe-ma, silloin voin hyvin liikkua yksin tai kaverin kanssa. Kerran viikossa on lasten ja isän arkitapaaminen (isä hakee päiväkodista ja tuo lapset mulle klo 19 tai sitten ovat meillä ja minä muualla ja tulen illansuussa kotiin). Tuolloin en yleensä liiku, vaan teen töissä pitkän päivän, jos töitä on kasaantunut, käyn ostoksila ja muuta. Joskus käyn salilla tai uimahallissa,.

Arkisin en voi lähteä kotoa mihinkään, lasten on parempi rauhoittua päiväkodin jälkeen kotona (hoitopäivä klo 7-15.30, joskus jopa 16 asti). Kotona teen joka toinen ilta punttitreenin käsipainoilla sekä 100 vatsalihas- ja 100 selkälihasliikettä. Keväällä ja kesällä käydään viikonloppuisin ja joskus iltaisin lenkillä niin, että lapset ajavat pyörillä ja minä juoksen. Talvisin käydään luistelemassa niin, että ensin lapset luistelevat ja minä auttelen ja sitten minä luistelen ja vedän lapsia pulkissa.

Miten te liikutte pienten lasten kanssa? Kaikki vinkit otetaan vastaan!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 3 lasta ja olen yh myös. TOSI hankalaa saada aikaa esim jumppaan, koska usein työpäivän jälkeen oon niin poikki et kaadun sohvalle. Ennen lapsia olin himoliikkuja ja vielä kotiäitinäkin. Nyt pitää vaan sopeutua ettei pääse ja se siitä. Katson mitä syön ja hoidan itseäni muulla tavalla. Kyllä ne lapset pian pärjää tunnin yksin.mulla nuorin myös 4v

Vierailija
2/2 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta se on aika kallis paikka, jos ehtii käymään vain silloin tällöin.

100 vatsalihasliikettä ei muuten kuulosta kovin järkevältä ;) vähempi riittää kun liikkeet tekee puhtaasti ja aktivoi myös syvät vatsalihakset treenin aikana...Tein saman "virheen" kun aloittelin treenaamiset joskus 10 vuotta sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä