Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painonpudotus raskauden jälkeen, voiko edellisestä raskaudesta päätellä tulevaa?

Vierailija
30.12.2009 |

Esikoisen kohdalla paino putosi ihan huomaamatta synnytyksen jälkeen seuraavan vuoden ajan. Lopulta painoin viisi kiloa vähemmän kuin mitä ennen raskautta!

Syy kai tuohon pudotukseen oli vauvan hyvät ruokahalut, maitoa tuli ja kysyntää riitti. Olin tuolloin 25-vuotias.

Nyt olen 30-vuotias, jälleen raskaana. Mietin näinköhän paino putoaa yhtä helposti kuin esikoisen kohdalla. Ikää on enemmän, aineenvaihdunta varmaan hidastunut iän myötä, lähtöpaino ennen raskautta oli vähän enemmän, kiloja raskauden aikana kertynyt vähän enemmän jne.

Käyköhän läskienkaristus yhtä helposti kuin viimeksi? Silloin imetyksen jäljiltä musta oli vaan nahka jäljellä, oli aika rusinaolo, en siis nauttinut äärettömästi, mutta jos nyt siihen lisäisi tehokkaan lihaskuntotreenauksen, niin tulos voisi olla ideaali. Olen normaalipainoinen, normaalivartaloinen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen painoa on pudonnut muutama kilo, sen jälkeen ei mitään, ei edes 6 kk täysimetyksen ansiosta. Laihduttamalla on loput sitten saatu pois :/

Vierailija
2/5 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa kolmannessa raskaudessa paino vasta nopeasti putosikin.

Nyt vasta kun ikää on jo 42, alkaa painonhallinta olla vähän vaatimampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa kolmannessa raskaudessa paino vasta nopeasti putosikin. Nyt vasta kun ikää on jo 42, alkaa painonhallinta olla vähän vaatimampaa.

Mä en nimittäin ole hyvä laihduttaja, kaiken mitä itseltäni kiellän (herkut yms.) pyörivät mielessäni ja ylikorostuvat elämässäni ja tulos on joko +-0 tai +.

ap

Vierailija
4/5 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jotenkin malttanut syödä, liikuin paljon ja reippaasti vaunulenkeillä jne. Imetin ja senkin myötä kilot putosi niin, että vuoden kuluttua bmi oli enää 17,7. Imetyksen jälkeen tuli muutama kilo takaisin, kun rupesin odottamaan toista bmi oli muistaakseni jotain 18,5.

Taaperon ja vauvan kanssa ei ollut enää niin helppo lenkkeillä jne. ja painoindeksi jäi sinne 20-21 kieppeille. Siellä on pysynyt sen jälkeen.

Vierailija
5/5 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta.

Ekan jälkeen lähti kilot hiljalleen ekan vuoden aikana.

Toisen raskauden jälkeen suurin osa kiloista lähti ekan puolen vuoden aikana, mutta sitten jäi 4kg "roikkumaan" aina sinne asti, että tämä toinen lapsi tuli 2 1/2 vuotta.

Nyt sitten lähtenytkin niin vauhdilla painoa, että mennyt jo pari kiloa alle tuon kakkosen odotuksen lähtöpainon =)

Että kyllä nuo kilot lähtevät ns.helpommin ykkösen jälkeen, mutta kakkosen kanssa hitaasti ja varmasti. Sen verran paljon arjessa puuhaa kahden lapsen kanssa =)

Enkä siis itse ole kummankaan lapsen jälkeen pitänyt mitään ns. laihista ja olen normaalipainoinen, BMI 21 ennen odotusaikoja.