Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? Lapsen hoitoon jättämisestä loman ajaksi.

Vierailija
30.12.2009 |

Mitä ajattelet: voiko mielestäsi 3-vuotiaan jättää viikoksi mummolaan hoitoon häämatkan ajaksi?

Isovanhemmat ovat nuoria ja terveitä joten jaksavat hyvin lapsen kanssa, mielellään tätä myös hoitavat. Ovat säännöllisesti tekemisissä joten ovat hyvin tuttuja ja turvallisia. Isovanhemmat ovat lapselle hyvin rakkaita ja tärkeitä (ja toisin päin).

Yökylässä ja viikonlopunkin lapsi on ollut mummolassa ja hyvin on viihtynyt: iloisena menee ja iloisena palaa. Monesti kyselee myös "milloin mennään mummolle?". Muutoinkin on luonteeltaan reipas ja ulospäin suuntautunut.

Jättäisitkö tällaisessa tapauksessa lapsen mummolaan viikoksi, häämatkan ajaksi? Ja tiedän kyllä tämän "yö/ikävuosi"-teorian.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtaa tuossa yö/ikävuosi-teoriassa sen, että siinä voi olla myös "lieventäviä asianhaaroja". Eli esim. jos lapsella on isosisaruksisa mukana tai hoitaja(t) on erityisen läheinen voi tuota aikaa pidentää. Joten: hyvää reissua :)

Vierailija
2/11 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisi. Aivan liian pitkä aika erossa äidistä ja isästä noin pienelle! Olisiko kannattanut mennä naimisiin ennen lasten hankintaa ja nauttia silloin kahden keskisestä ajasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama yö?

Vierailija
4/11 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kirjoituksesi perusteella päättelen, että lapsi pärjäisi varmasti ihan hyvin muummolassa viikon. Oma tyttäreni myös reipas ja sosiaalinen ja mummo tosi läheinen hänelle. Jos en väärin muista niin tais olla neiti n. 2v kun oli 6pv mummon kanssa mökillä. ja hyvin meni. Vaihtoehtona ois silloin ollu ylipitkät päivät päiväkodissa...

Vierailija
5/11 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuskin haittaa, että sitä viellä vuodella lykkää. Toisaalta jos lapsi oli häissäkin muka niin miksei sitten matkallakin.

Vierailija
6/11 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnet lapsesi parhaiten ja tiedät pärjääkö. Hoitaja on on oma rakas mummo en näe mitään ongelmaa. Hyvää häämatkaa :)

Vierailija
7/11 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenkanlta joo.

Omalta en.

Lapsi varmaan tykkäisi ja hällä olis kivaa.

Itse olen sen verran perhekeskeinen, että olisi minulle hieman tyhjä matka.

Toisaalta olisi saattanut kasvattaa minua hyväksymään lapsen astettaisen itsenäistyminen paremmin.

(Valitsen edelleen 10 9 vuotiaan pojan vaatteet kaapista jne.)

Vierailija
8/11 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha varmaan nyt enää muuta kuin marssia maistraattiin ruokatunnilla ja hoitaa velvollisuus alta pois.

Häämatka on yhtä tyhmä ajatus tuossa vaiheessa kuin valkea huntu.

Vierailija
9/11 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisi kiukutella jälkikäteen.

Me ajateltiin ottaa kaksi nuorinta (2 v. ja vauva) häämatkalle mukaan - kun kaksi vanhinta on hoidossa, se tuntuu jo siltä, kuin matkustaisi ilman lapsia. :)

Vierailija
10/11 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran on noin reipas lapsi kuin ap:lla. Meillä esikoinen oli viikon mummillaan jo 1½ vuotiaana ja hyvin meni. On sen jälkeenkin ollut mummillaan ja aina menee mieluusti sinne. Pikkuveljeä (2v) tosin en jättäisi vielä viikoksi yksin, on ihan erilainen luonteeltaan kuin isosisarensa.

Nytkin meidän 5v. menee viikoksi mummilaan...

Vierailija
11/11 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jättäisi, mutta mä en haluaisi olla lapsistani erossa viikkoa. Työmatkojakaan ei ole noin pitkiä tullut ja silloin on tietysti isä kotona.

Kuinka monta yötä lapsi on ollut aiemmin yhtä soittoa mummulassa? Jos on ollut jo 4-5 yötä, niin miksei sitä viikkoa ehkä uskaltaisi kokeilla. Kylmilteen en uskaltaisi jättää ellei olisi pakko, siis esim. molemmat vanhemmat sairaalassa tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan