Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis miten voi mies olla noin lapsellinen!!

Vierailija
29.12.2009 |

Eilen tuli mun vanhemmat kylään, mies istu tos sohvalla ja pelas uutta pleikkapeliään (mies 30v). Lapsi siin jäi toljottaa tvtä, ihmisiä kuoli pelissä ja sanoin iha nätisti että "tv kiinni, lapsi kattoo ja meillä on vieraita tullu". Vieraat lähtee, mä kysyn että saunotaanko: Joo. Mies alkaa taas pelaamaan ja sauna lämpeää. No sauna on lämmin, meen saunaan ja mies sanoo tulevansa kohta. EI TULLUT ku pelas. Mies käy suihkussa ja tulee takas pelaa, kysyn voiko kattoa tv:tä, no hän haluaa pelaa KERRANKIN (pelaa 4-5 iltaa viikosta). Sit sanoo ok, no hän sit kattoo yhen haluamansa ohjelman ku mä oon menny nukkumaan, jost tuli sellanen olo että "ai, mun pitää mennä nukkumaan pois tieltä".

Heräsin 00.00 aikoihin ja kävin kysymässä aikooko vielä kauankin valvoa kun aamulla on hänellä töitä ni raivostui että mielummin painuu v:ttuun ku jää tänne kuuntelemaan mun valitusta. Lähti sit ja tuli kolmen aikaa yöllä takas, sano että yritti nukkua autossa. En vastannut mitään, ajattelin vain että noin sitä tullaa häntä koipien välissä takas himaan ylpeys nieltynä ku eka yöllä lähetää ovet paukkuen.

Onko mies vain minun mielestä turhan draamakuningatar? Mä oon yrittänyt sille sanoa nii nätisti jo kauan et ei tehä enää mitää yhessä ja must tuntuu et oon vaa tiellä lapsen kans hänen elämässään. Jos sanon ihan mistä vaan hän pystyy kääntämään sen mun niskoille tyyliin jos kysyn "voisitko kiltti laittaa sen pleikan pois että voitas tehä jotain yhdessä" ja vastaus on: "TAAS SÄ VALITAT, AINA OOT SYYTTÄMÄSSÄ MUA, ITE OOT NII TÄYDELLINEN JA SAAT TEHÄ MITÄ HALUUT JA YRITÄT POMPOTTAA MUA"

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syystä meille ei tule mitään pelikonetta! Joskus mies lainaa jonkun pelin veljeltään ja istuukin sitten kokoajan koneella sitä pelaamassa. Anoppilassakin kun ollaan niin katoaa heti ylös veljensä huoneeseen pelaamaan. Ja on kiukkuinen kuin perseeseen ammuttu karhu jos sinne menee "häiritsemään". Että mä vihaankin kaikkia pelivekottimia!!!

Vierailija
2/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeen ongelmaan tiedät varmaan sanomattakin..!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hullua kysyä, mutta pärjääkö mies lapsen kanssa?

Ota sinäkin aina silloin tällöin omaa aikaa. Eihän sinun tarvitse mitään hoitajaa hankkia, jos lapsen isä on kotona. Et kysele mitään lupaa vaan ilmoitat menosta.

Jos mahdollista, niin sovi miehen kanssa, että sinä voit ottaa omaa aikaa saman ajan kuin mies pelaa eli se on miehen omaa aikaa. Sovi vaikka, että mies tekee ruoan sillä aikaa kun sinä olet omilla menoilla tms. Jos ei muuta, niin älä ainakaan tee ruokaa miehelle ja syökää te lapsen kanssa muualla. Kun alat siivomaan, niin anna miehen valita: meneekö lapsen kanssa siksi aikaa ulos vai siivoaako ja sinä menet lapen kanssa ulos. Ja jos haluaa siivota, niin et siivoa, vaikka mies ei siivoaisikaan.

Kuulostaa edelleen niin minun exältä. Kirjoittelin siis aikaisemmin. Minäkin pilasin hänen elämänsä kun meille tuli lapsi. Minä en kuulemma halunnut olla hänen kanssaan, enkä tehdä mitään kivaa, kuten lähteä yht'äkkiä keskellä yötä ajamaan 700km heidän pohjoisen mökille. Meillä oli silloin 3 viikon ikäinen vauva.

Ja hänkin joutui elämään vankilassa, kun ei saanut enää mennä miten huvittaa. Ja tosiassa meni juuri niinkuin huvitti. Lähti tunnin varoitusjalla festarille. Vietti oman juhannuksen ja odotutti minua vanhempieni luona. siis soitti, että tulee tunnin kuluttua ja koskaan ei tullut...

Vierailija
4/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin iloinen, että antaisi lääkettäkin?

Jos on puutetta, niin tyhmempikin tajuaa, ettei sitä tuolla keinolla edesauteta.

pillun puutteessa poika pelaa lääkkeen ongelmaan tiedät varmaan sanomattakin..!?

Vierailija
5/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pärjää kyllä lapsen kanssa, mutta ei tunnu olevan kiinnostunut vaan perhe-elämästä. Minä olen ottanut omaa aikaa, mutta mies soittanu 30 min ennen että myöhästyykin 2 tuntia vaikka minun pitäisi olla jo kaverilla/leffassa/yms. Minun pitää lähteä ystävälle niin mies saa "hepulit" ja keksii siitä tekosyyn lähteä itse kaverilleen kun ei kestä olla kotona riitelemässä (itse siis alottaa ja haastaa riidan tällöin kun tietää että minulla on menoa).

Itkettää, vituttaa, tuntuu etten jaksa enää hetkeäkään.

Siis hullua kysyä, mutta pärjääkö mies lapsen kanssa? Ota sinäkin aina silloin tällöin omaa aikaa. Eihän sinun tarvitse mitään hoitajaa hankkia, jos lapsen isä on kotona. Et kysele mitään lupaa vaan ilmoitat menosta. Jos mahdollista, niin sovi miehen kanssa, että sinä voit ottaa omaa aikaa saman ajan kuin mies pelaa eli se on miehen omaa aikaa. Sovi vaikka, että mies tekee ruoan sillä aikaa kun sinä olet omilla menoilla tms. Jos ei muuta, niin älä ainakaan tee ruokaa miehelle ja syökää te lapsen kanssa muualla. Kun alat siivomaan, niin anna miehen valita: meneekö lapsen kanssa siksi aikaa ulos vai siivoaako ja sinä menet lapen kanssa ulos. Ja jos haluaa siivota, niin et siivoa, vaikka mies ei siivoaisikaan. Kuulostaa edelleen niin minun exältä. Kirjoittelin siis aikaisemmin. Minäkin pilasin hänen elämänsä kun meille tuli lapsi. Minä en kuulemma halunnut olla hänen kanssaan, enkä tehdä mitään kivaa, kuten lähteä yht'äkkiä keskellä yötä ajamaan 700km heidän pohjoisen mökille. Meillä oli silloin 3 viikon ikäinen vauva. Ja hänkin joutui elämään vankilassa, kun ei saanut enää mennä miten huvittaa. Ja tosiassa meni juuri niinkuin huvitti. Lähti tunnin varoitusjalla festarille. Vietti oman juhannuksen ja odotutti minua vanhempieni luona. siis soitti, että tulee tunnin kuluttua ja koskaan ei tullut...

Vierailija
6/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä kävin pissalla joskus 3-4 aikaan ja siellähän mies oli olkkarissa pelaamassa. Vaikka aamulla oli töitä.

Jonkinlainen riippuvuushan tuo kai on.

Vierailija
7/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko sopia jonkin pelikiintiön? Hyvänä hetkenä, ei silloin kun on "tilanne" päällä? Eihän tollasta aikuinen ihminen jaksa....

Vierailija
8/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rupeisin jotain pelikiintiötä ehdottamaan ni siitähän riemu vasta repeisikin.

karjuis naama punasena että hän ei oo mikää lapsi ja mä en oo hänen mutsi ja hän tekee niiku haluaa.

niin surullista.

-ap

Vierailija
9/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ole, mä varmaan pakkaisin kimpsuni ja kampsuni, otttaisin lapsen mukaani ja toivoisin että "mies" oppisi erillään olon aikana jotain.

Vierailija
10/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kans tosi kova pelaaja, siis just pleikka/tietokonepelejä pelaa TOSI paljon (vanha nörtti:) )

Mut tiedostaa kyllä, ettei ole "soveliasta" pelata esim. silloin, kun meillä on vieraita tai ollaan sovittu jotain yhteistä projektia, siivousta tms. Toisaalta olen ihan tyytyväinen, että mies on mielummin kotona pelailemassa, kuin esimerkiksi baarissa tai rassaamassa jotain autoa tai mopoa. Kaikki me tarvitsemme tavan rentoutua, mutta jos se rentoutustapa vie aikaa jo normaalista elämisestä niin silloin on kyseessä ongelma ja riippuvaisuus...:/

Kokeile puhua sellaisessa tilanteessa miehellesi, missä ei ole mahdollisuutta paeta pelin maailmaan. Kerro miltä sinusta tuntuu mutta älä syyttele tai hermostu..

Vierailija
11/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa oli juuri tällaista.

Monesti kun ei onnistunut pelissä tai ei tajunnut sitä tms. niin minun syynihän se oli. Aina tulin väärään aikaan sanomaan jotakin.

Aluksi meillä oli vain yksi tv. Sitten hankittiin pienempi tätä pleikkaa varten, mutta eihän siinä voinut pelata vaan minun piti katsoa tv:tä alakerrassa ns. varastohuoneessa ja ravata siellä lasten tarpeita täyttämässä, kun eihän sitä pelaamista voinut keskeyttää minkään asian vuoksi.

Tiedän niin hyvin tuon tunteen, ettei pysty yksinkertaisesti käsittämään aikusien ihmisen käytöstä, joka käyttäytyy kuin teini. Ja uskon, ettei mikään pelikiintiö toimi, koska vetoaa juuri tuohon, että et ole hänen äitinsä.

Ei meidän liitto siihen pelaamiseen katunut, mutta muuten vain miehen kyvyttömyyteen olla aikuinen ja elämään sen mukaisesti.

Kauhean vaikea antaa neuvoja. Jospa se pelaaminen olisi vain kausittaista ja jos on nyt uusi peli, niin jos pelaaminen pelin pelattua rauhoittuu...ehkä ei. Olisko mahdollista sijoittaa pleikka ja toinen telkku johonkin toiseen huoneeseen, jotta te voisitte lapsen kanssa katsella tv:tä olohuoneessa.

Voimia.

Vierailija
12/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhdetta ei edes ole, ei puhuta toisillemme koska en uskalla kun mies saa noita hiton kiukuttelukohtauksia ihan turhasta. oon niin väsynyt ja hoidan talon ja lapsen yksin, kun siivoan niin mies vaan makaa sohvalla ja pelaa ja näyttää hyvin selvästi että hänen ei tarvitse siivota. jos sanon jotain nin kilahtaa ja alkaa raivoamaan.

ei ennen ollut tuollainen, nyt muuttunut ihan hirveäksi.

Vierailija
13/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan uskomattomalta ja voisin jopa provoiluksi epäillä.

Vierailija
14/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki sanoa miehelle, että hänen pelaamisensa on liiallista ja että olisi kiva viettää aikaa yhdessä. Kysy miksi mies ei enää halua olla perheen kanssa, vaan vain pelata.

Turha sinun on alkaa aikuista miestä kaitsemaan pelirajoituksin. Jos riippuvuus jatkuu, voisit jutella esim. jonkun sukulaisen kanssa asiasta ja pohtisitte sitä yhdessä eteenpäin. Jos mies haluaa pysytellä omassa pienessä maailmassaan, sinun on kai se vain hyväksyttävä. Tee lasten kanssa yhdessä kivoja juttuja, älä anna miehen pelaamisen pilata omaa elämääsi. Voit myös palkata lapsenvahdin ja lähteä itse tuulettumaan aina silloin tällöin.

Onhan tuo tosi kurja tilanne. Itse en katselisi tuollaista miestä pitkään, etenkin jos tiuskii sinulle vähän väliä.

Vierailija
15/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös palkata lapsenvahdin ja lähteä itse tuulettumaan aina silloin tällöin.

Mitäköhän miehes sanoisi, kun laittautuisit oikein hienoksi ja kertoisit, että minäpä tästä nyt lähden, tulen sitten, kun tulen, ja istuttaisit jonkun vanhan lapsenvahtitätylin tämän viereen sohvalle, ja sanoisit, että tässä ois nyt tää lapsenvahti, olkaa kiltisti.... x)

Vierailija
16/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan itse aika paljon mutta perhe ei saa siitä kärsiä. Jos vieraidenkin tullessa pelaisin niin kyllä jäis kahvit keittämättä meillä. Kyllä se palaaminen alkaa oleen sairaalloista jos toiset ei saa katella telkkaria ja lapsikin joutuu katteleen väkivaltaa.

Vierailija
17/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku ei se lopeta vaik sanoisin mitä, ei vähennä koska muuten hän elää "vankilassa" jos ei saa tehdä mitä haluaa.

mies on todella epäkypsä, kun lapsi syntyi eikä enään saanutkaan juosta ympäri kyliä niin syytti minua että olen pilannut hänen elämänsä (hän itse lasta tahtoi) koska hänellä on liikaa rajoitteita elämässään.

päivisin mies on kiltti, puhuu mukavia mutta kun ilta tulee mies yhtäkkiä muuttuu ihan kamalaksi joka päivä, tiuskii joka asiasta enkä ole enään kuukauteen uskaltanut puhua hänelle mitään tai pyytää mitään. koko joulunkin hän istui sohvalla kun minä raadoin ruuat ja lapsenhoidon ja siivoukset, pyysin viemään lehtiroskikset niin vei vaan osan koska ei jaksanut viedä kaikkia.

-ap

Vierailija
18/18 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi kuullostaa kyllä tosi pahalta!

Miehelläs on selkeästi peliriippuvuus, nyt vaan keksimään keinoja, millä saisit sen uskomaan saman. Miehes tarvitsee apua.

Ei tommosta kyllä kukaan jaksa pidemmän päälle, sympatiat ovat puolellasi. En usko, että itse viitsisin kattella, jos mies luistaisi kotihommista ja eläisi muutenkin vaan pelaakseen.

Se yks, jonka mies myös pelailee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän