Ketkä aikuiset pelaavat lautapelejä keskenään?
Ärsyttää kun yksi kaveripariskunta haluaa aina pelata lautapelejä. Minua ei jaksais sellainen kiinnostaa. Minulle kelpaisi mielummin vain juttele ja yhdessäolo. Tarvitaanko siihen muka aina lautapeliä? Lasten kanssa ihan ok pelailla. Löytyykö paljonkin lautapelejä pelailevia aikuisia?
Kommentit (55)
Silloin kun oltiin kaksin (ennen lasta) tuli pelattua useinkin. Laitettiin takkaan tuli, seuraksi hyvää naposteluruokaa ja istuttiin lattialla takan edessä ja pelattiin jotain kivaa lautapeliä.
Nyt kun on lapsi, niin pelataan aika usein koko perhe yhdessä (kaksistaan ei niinkään).
Onhan se varmaan rasittavaa, jos ystäväpariskunta haluaa aina vain pelata. Mitäs jos pyytäisitte heidät teille kylään, pistäisitte pelit piiloon ja vain juttelisitte?
ollaan jouduttu pelaamaan vain hölmöjä pelejä. Ehkä vois harkita, jos ostais itselle jonkun järkevän pelin ja vois joskus ehdottaa, että pelataan sitä.
älyttömästi erilaisia, ja monet ihan mielettömän viihdyttäviä, kuten esim. Rappakalja ja Imago. Eikä joku rento pelaaminen estä keskustelua siinä ohessa.
Mua taas tympäisee vaan istua nakottaa jossain sohvan nurkassa ja lätistä lätisemästä päästyä.
että Alias on tarkoitettu kolmevuotiaille? Käsittääkseni kirjoitin "kolmevuotiaille tarkoitettuja muistipelejä". Meillä ainakin kolmevuotias osaa kyllä muistipelejä pelata...
muuten Epidemia. Pelaajat pelaavat siinä ryhmänä peliä (infektiotauteja) vastaan.
eikös se peli ole pandemia suomeks? ainakin englanninkielinen on pandemic
Pelaajia pitää kyllä olla vähintään neljä.
Viime aikoina pelaaminen on ollut tosi vähäistä, mutta kyllä se myös meiän mielestä on mukavaa ajanvietettä. Toki kaikkien pelaajien pitää pelata hyvillä mielin ja omasta halustaan, muutoin siinä ei ole mitään mieltä. :)
ja jatketaan varmasti taas kunhan pelikortit- ja nappulat voivat palata laatikoihin. Pelataan tietopelejä ja pikkuisen tuiterissa on kiva pelata aliasta etc. Varsinkin pitempään kyläilevien sisarustemme kanssa käytännössä aina kaivettiin pelilaatikko esiin illan aikana.
Ihan kaksistaan ollessa istuttiin usein pöydän ääressä ja pelattiin korttia sekä jutusteltiin samassa.
Tietenkään pelaaminen ei käy rennosta ajan vietteestä jos on yhä "mä häviän aina!!"-asteella...
TOTTAKAI!!
Pelataan miehen kanssa esim. muistipeliä, afrikantähteä, pekingin mysteerejä, muuttuvaa labyrinttiä.. Mutta ehdoton suosikki on Monopoli. Meillä on kaksi tavallista monopolia sekä Disney- ja spiderman monopolit. Yleensä pelataan hämistä.
Jouluna ostin Cluedon, kokeillaan kun ehditään.
Joskus ollaan tehty palapelejä (monensadan), mutta jostakin syystä niiden säilytteleminen kolmen pikkuriiviön käsittelystä ei ole enää niin helppoa... ;)
Lopeuksi sanoisin, kuten moni muukin täällä: pelaaminen on kivaa, rentouttavaa ja vaihtelua iänikuiselle telkun töllöttämiselle.
pelaamme, mutta olemme ostaneet lähinnä perhepelejä kotiin.
Viime viikolla oli pitkästä aikaa Diplomacy-ilta, aah. Koko päivähän siinä menee, mutta aina yhtä palkitsevaa kun sen peliajan onnistuu tekemään. Ja shakki on toinen kestosuosikki.
Tykätään myös pelata kaikkia höntsäpelejä tyyliin kimble, muuttuva labyrintti jne.
Mukava harrastus nuo lautapelit.
Nimenomaan näistä aikuisille tarkoitetuista. Yksi kaveripariskuntamme haluaisi aina pelata Aliasta, kun istumme iltaa, en millään jaksaisi innostua. Trivial Pursuit tms vielä menee jos on pakko pelata
Minä henk.koht en tykkää lautapeleistä. Nimenomaan näistä aikuisille tarkoitetuista. Yksi kaveripariskuntamme haluaisi aina pelata Aliasta, kun istumme iltaa, en millään jaksaisi innostua. Trivial Pursuit tms vielä menee jos on pakko pelata
josta minäkään en tykkää, eivätkä ole mitenkään edustava otos aikuisten peleistä. Ainoat hauskat kokemukset ko. peleistä ovat opiskeluaikojen alusta ja silloinkin hauskaa oli se lievä laitamyötäinen ja hyvä porukka. En ihan ymmärrä, mikä niissä vetää siis minäkään.
Esimerkiksi strategiapelit ovat kuitenkin ihan eri asia ja hyvin toteutettuna ainakin musta hyviä.
mm. Aliasta, Trivialia, Afrikan tähteä, Monopolia, shakkia, Go:ta. Pelataan myös miehen kanssa kahdestaan pokeria leikkirahalla (Texas Holdemia) ja nopilla Yatsia, joskus mökillä myös ristinollaa.
Pelaaminen on hauskaa ajanvietettä yhdessä kun lapsi on nukkumassa! Mieluummin pelaan pelejä kuin tuijotan telkkaria koko illan. Pelaamme noin kerran viikossa, joskus useampanakin iltana.
kahdestaan. Olisi kiva pelata enemmänkin, jos olisi aikaa. Tykkäämme strategiapeleistä, mutta ne ovat usein aikaavieviä, joten harvoin ehdimme pelata.
Lasten kanssa pelaillaan lastenpelejä. Nytkin tuli lahjaksi monta uutta ja itse sain myös vuoden 2009 aikuisten pelin lahjaksi. Nuo vuoden pelit on hyväksi havaittuja lahjoja.
Minä ja mies pelataan kahdestaan aika paljon iltaisin lasten mentyä nukkumaan.
Kavereita houkuttelemme myös pelaamaan, aika hyvin tiedetään jo, keitä pelit kiinnostavat ja keitä eivät. Kaverien kanssa on kiva pelata siksi, että moniin peleihin tarvitaan yli kaksi osanottajaa.
Me asumme kaukana ystävistämme ja ystävät tulevat usein yökylään, kun tulevat. Ehtiihän siinä jutella monta tuntia, syödä hyvin, juoda, saunoa, pelata ym.
Vaikea löytää aikuisia, jotka haluaisivat pelata muutakin kuin Aliasta, rappakaljaa, trivialia ym kevyemmän luokan pelejä. Tykkäämme enemmän toisentyyppisistä peleistä kuten Menolippu (oma suosikkini), Thurn und taxis; Carcassonekin ja Cluedo menee. Ns raskaansarjan pelit meillekin usein liikaa.
täällä myös.
Ei se pelkkä istuskelu, rupattelu ja television katselu ole niin kivaa puuhaa.
Yhdessä jotain lautapeliä pelailtu niin menee aika rattoisasti :)
kivoja pelejä aikuisille!
Meillä pelataan esim. näitä:
Carcassonne
Elfenland
Dominion
älyttömästi erilaisia, ja monet ihan mielettömän viihdyttäviä, kuten esim. Rappakalja ja Imago. Eikä joku rento pelaaminen estä keskustelua siinä ohessa.
Mua taas tympäisee vaan istua nakottaa jossain sohvan nurkassa ja lätistä lätisemästä päästyä.