Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla epäkäytännöllisiä haahuilijoita - miten teillä on vanhemmuus sujunnut?

Vierailija
28.12.2009 |

Raskausviikkoja on kasassa 33 ja joku viime hetken paniikki on kai iskemässä. Lyhyesti sanottuna: pelkään ettei kahdesta niin epäkäytännöllisestä ihmisestä kuin minä ja mies ole vanhemmiksi. Oppiiko lapsenhoidon, vaikka vasara ei pysy kädessä (joulunaikaan meni pinnasängyn kokoamiseen kaksi päivää), siivous on tervanjuontia (hyvä kun saadaan kahden aikuisen koti pysymään siedettävässä kunnossa), ruuaksi osataan laittaa vain muutama pastakastike, ajokorttia ei ole kummallakaan..? Apua!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ehkä ole ihan epäkäytännöllisestä päästä, mutta laiska kuin mikä ja kuitenkin kaksi erinomaisen mukavaa ja kilttiä pikkukoululaista olen saanut kasvatettua:-)

Kyllä se siitä, ihan hyvin menee! Otatte rennosti vaan, ei kaikkea tarvitse tehdä kuten muut (me olimme onneksi ulkomailla lasten ollessa ihan pieniä, Suomessa olisi varmaan tullut kauheat suorituspaineet).

Yksi neuvo olisi: älä vietä aikaa vauvapalstalla, täällä tulee ihan hulluksi! Todellisuus EI ole sellaista kuin täällä usein annetaan ymmärtää eikä asioita todellakaan tarvitse tehdä niin tiukkapipoisesti kuin täällä useat antavaat ymmärtää!

Onnea odotukseen!

Vierailija
2/6 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat voi pyrkiä tekemään helpollakin, esim. käyttämällä valmisruokaa, purkkiruokia vauvalle. Osta joku peruskeittokirja ja opettele siitä vähitellen jotain ruokia.

Kun rakastaa lasta ja on halu pitää hänestä hyvää huolta, moni asia menee ihan itsestään oikeaan suuntaan. Teistä voi tulla sopivan rentoja vanhempia, kun ette ole tottuneet täydelliseen siisteyteen aikaisemminkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin appi hoitaa kodin pienet korjaustyöt, minulla ei ole edelleenkään ajokorttia ja ruuanlaiton opettelin koulusta saamastani keittokirjasta vasta, kun esikoinen alkoi syödä normaaleja ruokia. Huippusiistiä meillä ei ole varmaan koskaan, vaikka viikkosiivous yritetään nykyään aina tehdä - lasten kanssa ei edes kannata olla turhan niuho siivouksesta!

Vierailija
4/6 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on juuri tuollainen epäkäytännöllinen tapaus.

Minulla on kouluikäinen lapsi edellisestä avioliitosta, joten on jo kokemusta onneksi kertynyt asioista.

Miehen pitää luottaa että osaan asiat.

Mutta kyllä sinä opit sen vauvan kanssa, usko pois. Ainahan voi kysyä neuvoa toisilta jollei osaa muuten.

Vierailija
5/6 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaan vielä tahto- ja murkkuikäiselle lapsellesi aina ja ajoissa!

Hyvä vinkki on myös vähentää siivottavan määrää ennen lapsen/lapsien syntymää ja koko ajan syntymän jälkeenkin.

Kaikelle tavaralle on oltava tilaa, oma helppo paikka! Ylimääräinen kiertoon! Lapsen 2-3 v iästä eteenpäin tämä onkin jo taistelua, koska leluja ja pieneksi jäänyttä kertyy nopeasti ja vieläpä jos suunnitelmissanne on useampi lapsi, niin milloin ehtiikään luopumaan ylimääräisestä tavarasta?

T. Olen onnistunut asettamaan selkeät ja turvalliset rajat kolmelle lapsellemme, mutta hermojani raastaa lisääntyvän tavaran määrä.

Vierailija
6/6 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin appi hoitaa kodin pienet korjaustyöt, minulla ei ole edelleenkään ajokorttia ja ruuanlaiton opettelin koulusta saamastani keittokirjasta vasta, kun esikoinen alkoi syödä normaaleja ruokia. Huippusiistiä meillä ei ole varmaan koskaan, vaikka viikkosiivous yritetään nykyään aina tehdä - lasten kanssa ei edes kannata olla turhan niuho siivouksesta!

Käy koko koti huone huoneelta läpi ja heitä surutta pois kaikki vähänkin tarpeeton/laita kiertoon. Järjestele paikat mahdollisimman tyhjiksi.

Lattialta kaikki turha roju pois. Vanhoille sanomalehdille iso laatikko eteiseen, minne heitätätte suoraan myös avatut kirjrkuoret.

Ei mainoksia kyltti oveen.

Kaikki tasot mahd tyhjiksi, vaikka kodikkuus hieman kärsiikin.Jätä muutama matto. Seinille nimetyt lokerot, joihin voi laittaa heti käsistään hanskat, avaimet etc. Samoin vauvan tavaroille nimetyt lokerot.

Keittiöön parin litran muovilaatikoita, joihin kirjoitat isolla Tutit ja tuttiosat ja toiseen pullojen muoviosat. Nämä astiakaappiin, jonka pidät muutoin mahdollisimman tyhjänä.

Pyykeille yritä saada ainakin kolme koria, joihin lajittelet valmiiksi eri pesuohjelman mukaiset kasat, näin on nopeaa vaan kipata koko kori koneeseen.

Yliipäänsä, hanki laadukkaita tarralappuja ja nimeä kaikki paikat ja pidä huoli, että laitat vaan sinnekuuluvia tavaroita omiin lokeroihin.

Mua laiskaa ja aika säälittävää kodinhoitajaa auttoivat nämä Elämä mahdollisimman yksinkertaiseksi-vinkit.

Päätä, että käytät yhtenä päivänä viikossa imurointiin 10min, siinä ajassa ehtii tehdä hyvän pikaimuroinnin, keskity nurkkiin ja sipase keskilattia. Kun nurkat ovat vapaita romusta, siivous käy nopeesti!

Vessan puhdistaa kahdella eri rätillä parissa minuutissa ja harjaa pikaseen pöntön.

Mieti itse lisää hyviä vinkkejä, uskon, että innostut itsekin!

Ruanlaittotaitoja harjoittele hieman nyt ennen vauvan syntymää, vaikka tekemään aikusielle 5 ruokalajia. Katso vinkkejä tämän palstan ruokasivuilta Vuokaan ja uuniin-ketju.

Pyytäkää paljon apua sairaalassa ja sanokaa, että haluutte olla niin kauan, kun mahdollista, jotta saatte rauhassa opetella. Uskokaa itseenne. Ekat kuukaudet on aina lievää kaaosta mutta sitten ala pyrkiä rutiineihin lapsen kanssa, se auttaa.

Onnea matkaan

t.toinen onneton kodinhoitaja, joka nykyään onnistuu pitämään jonkinlaisen järjestyksen ja tekemään jopa ruokaa välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi