miten te, jotka ette saa miehiltänne mitään jouluna lahjaksi
joko keskenään olette sopineet tai sitten vaan mies on niin juntti ja kuitenkin rahatilanne sen sallii, kadehditteko edes salaa niitä jotka saavat jotain ?
Mun ystäväni ostivat omakotitalon vuosi sitten, me asutaan asumisoikeusasunnossa.
Sain todella kauniin korun mieheltäni joululahjaksi ja hän ei saanut mitään, kun olivat näin sopineet. Silti hänen naamasta ja sanoista välittyi syvä pettymys. Itse oli tehnyt miehelle vanhoista langoista kaulahuivin, jota mies ei ollut ainakaan vielä käyttänyt. No, 2 pv vanha, ei ole ehkä kerennyt.
Kommentit (6)
mies osti juuri minulle merkkivaatetta kassan mutta juuri joululahjaksi ei keksinyt mitään, osti myös ennen aattoa kivoja juttuja yhteiseksi iloksi yms. eli en ole kateellinen vaikken juuri jouluaattona saanut mitään klo 18 vaikka se muilla tapana onkin. mies on kuitenkin ostanut mulle auton, veneen yhteiseksi jne jne. joten miksi juuri jouluna ois pakko ostaa jotain kun yhtään ei keksi mitä ostais??? se on jotenkin tyhmääkin että ostais vaan jotain jos ei kerran keksi.
kuin niin, että mies laittaa rahaa johonkin, johon en ole tyytyväinen.
Mä ostelen nykyään itse itselleni ns. järkeviä lahjoja, joita toivon ja olen huomattavasti tyytyväisempi näin. Mua turhautti vuosia se, kun mies ei yksinkertaisesti osannut ostaa sellaista, mistä tykkäisin. Ja en välttämättä ole niin valikoiva, mutta mies on todella huono ostamaan.
Olisi kivaa jos mies ostaisi jotain naisellista lahjaksi. Yleensä ei anna mitään tai sitten jonkin teknisen vimpaimen. Nyt ollaan ostettu yhteiseksi kaikenlaista ennen joulua ja ne riittäköön lahjaksi. Kaveripiirissä on ollut jos jonkinlaista katastrofia, mies pettänyt ja jättänyt jne. Olen siis onnellinen, että meillä on asiat muuten hyvin. Sen rinnalla lahjominen tai lahjomattomuus jonain tiettynä päivänä vuodesta on aika pikkuseikka.
Olisi hassua ostattaa sieltä lahjaksi jotain, kun voin ostaa koska tahansa, mitä haluan. Ei mieskään mitään saa lahjaksi minulta.
Meidän perheelle ostetaan aina jokin yhteinen lahja. On kiva koko perhe pohtia, mitä arvokkaampaa ostetaan joka vuosi. Ostos jätetään varsinaisesti aleihin, mutta siitä sovitaan ennen joulua. Tänä vuonna päätimme ostaa wii-pelikonsolin.
Edeltävänä vuonna ostimme kaikille perheenjäsenille uudet patjat joululahjaksi. :)
vaan sitä että mies on antanut lahjan.
Olisin ollut onnellinen mistä vaan, vaikka patalapusta. Mies ei vaan ostanut kenellekkään lahjoja. Minä hoidin lapset ja kummilapset ja miehelle ostin myös.
En saanut lahjoja 30 v. syntymäpäivillänikään. No bileet oli isot eikä mies edes ollut niissä. Joululahja oli varmaan se että oli meidän kanssa.
mutta toki käy aina joskus mielessä, miten epäoikeudenmukaista elämä on. Itsellä on ollut paljon murheita, ja taloudellinen katastrofi. Monet kaverit mennä porskuttavat vailla mitään murheita juuri niine joululahjatimantteineen, kaikki vaan niin helppoa ja vaivatonta.