Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä ikäinen koululainen suostuu laittamaan toppahousut ja

Vierailija
26.12.2009 |

oletteko ostaneet vaikka lapsi sanoo ettei aio niitä pitää?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös koulussa. Isompi tosin kulkee mieluummin farkuissa, mut kun on pakkasta, niin laittaa kyllä toppahousut.

Koulumatkaakin on tosin yli 2km suuntaansa eli kylmä vois tulla farkuissa.

Vierailija
2/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole kovin monesti käyttänyt koulussa. Käyttää kyllä lasketellessa ja ulkoleikeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin pitävät muut lapset luokallaan - ja stadilaisesta alakoulusta on kyse.

Jos lapsi sanoisi, ettei suostu pitämään, en ostaisi väkisin.

Lämpimänä voi pysytellä monella tapaa, voi vaikkapa pitää kunnon legginsejä housujen alla. Jos ja kun on siinä on isommasta lapsesta kyse, hän osannee jo välttää maassa möyrimistä.

Vierailija
4/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulemma muutkaan käytä. Kai se on kovilla pakkasilla sitten pakko pakottaa jos sellaisia tulee.

Muuten kyllä käyttää ulkona leikkiessä toppahousuja.

Vierailija
5/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo

Vierailija
6/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pikkukaupungissa 300 oppilaan alakoulussa.

Vierailija
7/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin käyttää vielä toppavaatteita. pidänhän itekin jos olen ulkona. meidän lapset ulkona koulumatkat aina 45minsaa mennen tullen joten kunnon vaatteet on pakko laittaa!

ja kyllä meinaan laittaa heille ne vielä kolmannella ja neljännelläkin kenties (vaikka olisivat itse mitä mieltä)...ei farkut mitään lämmitä!!!!

Vierailija
8/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin käyttää vielä toppavaatteita. pidänhän itekin jos olen ulkona. meidän lapset ulkona koulumatkat aina 45minsaa mennen tullen joten kunnon vaatteet on pakko laittaa! ja kyllä meinaan laittaa heille ne vielä kolmannella ja neljännelläkin kenties (vaikka olisivat itse mitä mieltä)...ei farkut mitään lämmitä!!!!

lähtiessä ylle, mutta mitään et sille voi, jos lapsi ei niitä välitunnille laita eikä kotiin lähtiessään ;-)

Eli pointtini on, että jos lapsi kategorisesti pitää niitä "noloina", niin sitten kannattaa mieluummin kehittää vaihtoehto kuin päätyä siihen, että lapsi rikkoo määräystä ja kulkee ilman kunnon alusvaatteita/toppiksia.

-5-

Vierailija
9/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin käyttää vielä toppavaatteita. pidänhän itekin jos olen ulkona. meidän lapset ulkona koulumatkat aina 45minsaa mennen tullen joten kunnon vaatteet on pakko laittaa! ja kyllä meinaan laittaa heille ne vielä kolmannella ja neljännelläkin kenties (vaikka olisivat itse mitä mieltä)...ei farkut mitään lämmitä!!!!

lähtiessä ylle, mutta mitään et sille voi, jos lapsi ei niitä välitunnille laita eikä kotiin lähtiessään ;-) Eli pointtini on, että jos lapsi kategorisesti pitää niitä "noloina", niin sitten kannattaa mieluummin kehittää vaihtoehto kuin päätyä siihen, että lapsi rikkoo määräystä ja kulkee ilman kunnon alusvaatteita/toppiksia. -5-

reppuun jo kotikorttelista lähtiessä ;-DD

Vierailija
10/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitunnillakin laittaa päälle. Pitkiä kalsareita ei kyllä kouluun laita, ne kelpåaa vain lumileikkeihin alle.

Vierailija
11/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka vanhempainillassa yhdessä sovittaisiin, että kaikkien pennut käyttäis toppiksia? Ei tulis noita "ei muutkaan käytä"-vonkumisia.

Vierailija
12/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi itse ostattaa itselleen toppahousut. Käyttää niitä mielellään ulkoillessaan, eli pakottaa ei tarvitse.

13v lainaa pikkusiskon housuja myös tarvitessaan, mutta kouluun hän ei niitä varmasti suurin surminkaan laittaisi...

Vierailija
13/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittoi viime talvena, nyt kun 12-vuotta niin ei kelpaa enää.

Vierailija
14/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutamalla muullakin tytöllä. Meillä vanhin vasta 7-vuotias ja käyttää toppahousuja.

Vierailija
15/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käyttää mielellään päivittäin. Alla on ohuet puuvillahousut tai farkut. Riisuu siis sisällä koulussa ne toppahousut. Laittaa toppahousut välitunnillekin päälle. Asutaan ihan kehä ykkösen tuntumassa ja poika on kolmannella. Ei ole lainkaan kyseenalaistanut toppahousuja. Kaveritkin käyttää toppahousuja. Missään kauppareissuilla tms. ei kyllä käytä toppahousuja. Luulen, että jatkossa toppahousuista tulee ulkoiluhousut ja kouluun mennään sitten farkuilla. Mut vielä ei ole sen aika.

Vierailija
16/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sanonut, että maalaisjärkeä pitää käyttää jos lunta tulee ja pakkanen paukkuu ja ulos on lähdössä pidemmäksi aikaa. Ei niin mitään järkeä mennä farkkutrikoissa palelluttamaan itseään.

Ei meillä toppahousuja pakoteta laittamaan jos on -2 ja lunta häthätää 2cm ja kouluun menossa.

Eikä toppahousujen tarvi olla mitään rumia vaan ollaan likallekin ostettu hienot lasketteluhousut

Vierailija
17/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen asti kyllä (eli 10-11v on se raja täällä)

toppahousut tietty molemmilla on, talviurheilua varten, eikä niiten kanssa tartte tapella, vaan ne menee jalkaan automaattisesti

helsingin keskusta

Vierailija
18/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat koululaiset laittavat kelin niin vaatiessa toppahousut jalkaan. Nyt joulunpyhinä molemmille otettiin esiin toppahaalarit pihaleikkeihin lasten aloitteesta!

Vierailija
19/19 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja pienemmät tietty kanssa) toppiksia koulussakin.

Esikoisen koulumatka on n. 30 minuuttia kävellen per suunta, pienempien koulumatkaan menee n. 35 minuuttia per suunta (koulumatka on 3 kilsaa eikä meidän suunnasta kulje bussit koulujen suuntaan eikä koulukyytiä saa.

Ja kyllä nuo laittavat mukisematta pöksyt jalkaan koulumatkalla, esikoinen kyllä sanoi, ettei pidä noita välkällä, mutta kaveritkin käyttävät noita koulumatkalla.