Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pian olette kotiutuneet vauvan kanssa laitokselta?

Vierailija
26.12.2009 |

Synnytitkö sektiolla vai alateitse? Onko jollain ollut niin, että itse kotiutunut vauvaa aiemmin, esim. jos vauva ollut keskonen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alateitse,

esikoinen oli sairaalasta kotiin lähtiessä 3 päivää vanha ja toinen oli päivän vanha.

Vierailija
2/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat kiireellisiä sektioita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuorokauden kuluttua vasta. Lääkäri olisi halunnut pitää minua vielä 2 päivää, mutta halusin kotiin, kun vauva oli kunnossa. Repesin pahasti.

Toinen oli elektiivinen sektio ja kotiuduimme 2 vuorokautta synnytyksestä.

Vierailija
4/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 8 päivää. Olisin päässyt kotiin lauantaina, mutta vauva pääsi vasta maanantaina, joten sai jäädä vielä pariksi päiväksi. Sain vauvan osastolle vasta perjantai-iltana, ja halusin tutustua vauvaan paremmin ja harhoitella pesua yms. Sektio ja vauva joutui 3 päiväksi lastenklinikalle ja sitten vielä tarkkailuosastolle, ja osastolle lopuksi tarkkailuun.

Vierailija
5/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuttaminen olisi ollut ma-aamuna, mutta itse pyysin yhtä lisäpäivää, että sain levätä sairaalassa (isä ei asunut kanssamme eikä kotona siis ollut apua). Lähdettiin siis tiistaina aamupäivällä, vauva 3 vrk

Vierailija
6/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla kaksi päivää, toisella kaksi päivää ja kolmannella yksi. Menen kesällä taas synnyttämäänä ja jos kaikki menee hyvin aion olla taas vain päivän.

Vierailija
7/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduttiin viipymään vähän normaalia pitempään vauvan huonon verensokerin takia.

Vierailija
8/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen kanssa lähdin 6h kuluttua suoraan synnytyssalista ja kolmannen kanssa olin 12h (syntyi myöhään illalla). Kaikki normaaleja alatiesynnytyksiä epiduraalilla.

Vierailija
9/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta päästiin vauvan ollessa 5 vrk, mulla sektio ja vauvalla kellastumista.

Toisesta päästiin kotiin silloin 3vrk ja kolmas vauva joutui olemaan pari päivää lastenosastolla ja päästiin kotiin hänen ollessa 4vrk.

4 lapsi taas sen 3vrk. Olisin halunnut jo aiemmin, mutta tosiaan käytäntö on tuo 3vrk. Ja lastahan kuitenkin pitää käyttää silloin lääkärintarkastuksessa ja meiltä on sairaalaan 60 vrk, että ei kauheasti olisi järkeäkään ajaa kotiin edellisenä päivänä ja sitten taas käymään siellä seuraavana päivänä.

Vierailija
10/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sentään 60 vrk!!!

Vierailija
11/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksen aikaan 2vrk

Vierailija
12/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys alateitse. Lapsella matala verensokeri, turha antibiootti -tiputus ja lapsi joutui bilirubiinin nousun takia valohoitoon.

Vierailija
13/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 päivää, 2 päivää, viikko, 2 päivää. kaikki alateitse syntyneitä. Kolmas oli ennenaikainen ja kellastui, oli valohoidossa.

Vierailija
14/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen syntyi sektiolla, 3.5vrk (3 yötä) sairaalassa. Olisi pitänyt olla 5 mutta vaadin päästä aiemmin kotiin, koska vauvalla oli kaikki kunnossa ja itse en pystynyt lepäämään sairaalassa.

kakkonen syntyi alateitse, tarkoitus oli että maksimissaan vuorokausi sairaalassa mutta vihreän lapsiveden takia ja vauvan tulehdusarvojen pienen kohoamisen seurauksena oltiinkin sitten 1.5vrk (2 yötä) vauva syntyi torstai iltana ja lauantai aamupäivällä lähdettiin kotiin.

Vierailija
15/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alateitse synnytin ja 3.asteen repeämät. Sairaalassa oltiin 10 päivää ja vauva sai valohoitoa useampaan otteeseen, sai vielä pissatulehduksen. Minä kotiuduin siis 10päivän jälkeen rintapumpun kanssa ja vauva jäi 5 päiväksi vielä hoitoon

Vierailija
16/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivänä. Mutta sanottiin, ettei sunnuntaina kotiuteta... Kuopus oli kotiutuessaan n. 12h vanha. Kuopus käytettiin sitten parin vrk ikäisenä lastenlääkärin tarkastuksessa. Kuuluu protokollaan, jos kotiutuu "nuorena".

Molemmat alatiesynnytyksiä.

Halusin päästä nopeasti kotiin lepäämään 4 hengen (eli oikeasti siis 8 hengen) potilashuoneen hälinästä.

Vierailija
17/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alateitse syntyi, minä huonossa kunnossa, hb 79 ja vauva joutui bilipetiin vuorokaudeksi. Eka pari vuorokautta tarkkailtiin että nouseeko arvot.

Vierailija
18/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdin kotiin vauvan kanssa,normaali alatiesynnytys. ekasta olin muistaakseni 4vrk

Vierailija
19/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin kolme päivää sairaalassa, vauva kolme kuukautta, sektio

Vierailija
20/21 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi perjantaina rv 42+1 hätäsektiolla ja joutui teholle. Kotia lähdimme tiistaina kun vauva oli ollut yhden yön minun kanssa samalla osastolla.

Keskimmäinen syntyi keskiviikkona rv 39+0 ja joutui myös teholle. Kotiin lähdimme lauantaina kun tämä vauva oli myös ollut yhden yön samalla osastolla minun kanssa.

Kuopus syntyi maanantaina rv 39+0 suunnitelulla sektiolla. Tämä vauva ei sentään joutunut teholle ja lähdimmekin kotiin keskiviikkona.