tarttuuko keuhkokuume? voidaanko mennä lasten kanssa mummolaan
kun mummolla on keuhkokuume, johon on antibioottikuuri menossa?
Kommentit (17)
esim mykoplasmakeuhkokuume tarttuu, tosin eikovin herkästi.
onko silloin jo turvallista mennä?
mutta toisaalta antakaa mummon sairastaa rauhassa.
mutta toisaalta antakaa mummon sairastaa rauhassa.
keuhkokuume, molemmat otettiin sairaalaan sisään, toinen eristykseen.
eli vastaus on että kyllä varmastikin voi tarttua (mikset muuten kysy mummolta asiaa, kait se sen tietää)
en suosittelis, oikeee keuhkokuume jos tulee lapseen, se joutuu sairaalaan
keuhkokuume, molemmat otettiin sairaalaan sisään, toinen eristykseen. eli vastaus on että kyllä varmastikin voi tarttua (mikset muuten kysy mummolta asiaa, kait se sen tietää) en suosittelis, oikeee keuhkokuume jos tulee lapseen, se joutuu sairaalaan
Kun olen kysynyt moista niin neljältä eri lääkäriltä olen kuullut että ei tartu
tarttuis vielä jotain muuta?
miks eristys muuten?
Ja siitä piti ilmoittaa kouluun, koska se tarttuu. Näin minulle sanoi lääkäri, ja koulun terveydenhoitaja.
Keuhkokuume leviää ilmaan yskittäessä, niistettäessä ja syljen välityksellä. Viruksen aiheuttama keuhkokuume leviää helpommin kuin bakteerin aiheuttama keuhkokuume.
Itse keuhkokuume ei varsinaisest tartu, mutta sen aiheuttamat bakteerit tarttuvat.
tavallinen/yleinen keuhkokuume ei tartu ihmisten välillä, riskiryhmään kuuluvat alla 5-vuotiaat lapset sekä yli 65-vuotiaat vanhukset, eristys nimen omaan sen takia, sillä potilaalla on heikko immuniteetti. Eristyksellä vältetään muita tauteja/bakteereja. Esim. jos pneumonia lapselle tulee taudin aika jokin toinen bakteeri se voi olla kohtalokas.
tarttuis vielä jotain muuta? miks eristys muuten?
laitetaan infektiohuoneisiin potilaat, etteivät eri sairaudet/bakteerit sekoitu toisiinsa. Siis infektio-osastolla. Koska siellähän on paljon muitakin sairauksia kuin keuhkokuumetta sairastavia potilaita.
Voi miten tyhmä vastaus. Aikuisen lapsen on ainakin mentävä mummon avuksi ja seuraksi välillä. Mummo tarvitsee todennäköisesti myös kauppa-apua ja kunnosta riippuen muutakin apua ja ainakin kokemuksen että lapsi välittää. Ei voi ajatella että maatkoon siellä rauhassa . Keuhkokuume on kuitenkin vakava sairaus.
Voi herran jesta kirjoitti:
Voi miten tyhmä vastaus. Aikuisen lapsen on ainakin mentävä mummon avuksi ja seuraksi välillä. Mummo tarvitsee todennäköisesti myös kauppa-apua ja kunnosta riippuen muutakin apua ja ainakin kokemuksen että lapsi välittää. Ei voi ajatella että maatkoon siellä rauhassa . Keuhkokuume on kuitenkin vakava sairaus.
On vakava sairaus, mutta sinun mielestäsi vain mummolle ei lapsenlapsille? Selvittäisin ensin mikä sen mummon keuhkonkuumeen on aiheuttanut ennen kuin veisin lapsia pitkäksi aikaa sinne, ainakin jos lapset ovat vielä kovin pieniä. Isommille voi sanoa, että on hyvä pitää vähän välimatkaa ettei sairaus tartu.
Eiköhän toi mummo oo jo 7vuodessa parantunut.
Mummoonkin jostain tarttui. Tarttuu kyllä, eri asia on tuleeko itse tauti.
esim mykoplasmakeuhkokuume tarttuu, tosin eikovin herkästi.