Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa hullu jonka mielestä on turhaa maksaa ravintolaillasta 60 euroa??

Vierailija
22.12.2009 |

Hassua miten ihmiset säästää lasten kengissä ja vaatteissa sillä verukkeella että kestävät vain lyhyen ajan.

Kukaan ei silmiään räpsäytä jos ravintola lasku on esim alle 100 euroa!

Oi näitä aikoja ja arvoja! Huoh...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin työporukan kanssa joulupäivällisillä (tosin en itse maksanut) ja lasku oli per henki varmaan 120-150€ emmekä mitenkään pröystäilleet.

Mutta emme me mieheni kanssa kyllä lasten kengissä tai vaatteissa säästele, hyvät ja kunnolliset pitää aina löytyä!

t. kolmen äiti

Vierailija
2/13 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintolassa niin sitten tykkää. Elämässä pitää olla ilojakin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei olisi tullut mieleenkään tuhlata ravintola-illalliseen tuollaista summaa mutta näin vanhemmiten on ihan mukavaa jos joskus harvoin mies vie ulos syömään ja lapset on sen aikaa hoidossa anopin luona. Saa itsekin siinä vähän hengähtää ja nauttia hiljaisuudesta ja hyvästä ruoasta ja kauniista kattauksesta. Tosi harvoin käymme ulkona syömässä 1-2 kertaa vuodessa mutta kyllä se mukavaa silloin on :)

Lasten vaaatteissa ja kengissä ei kyllä säästetä, en minäkään sellaista ymmärrä että on varaa käydä ulkona syömässä mutta ei lapsille varaa ostaa kunnollisia vaatteita.

Vierailija
4/13 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä ravintolassa. Muistan, että ennen tuli käytyä useammin ulkona syömässä. Nykyisin kun lapsia on, niin kyllä se on pari kertaa vuodessa. Kerran koko perhe ja kerran kahdestaan.

Vierailija
5/13 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niitä arkea piristäviä juhlahetkiä, joista on valmis vähän maksamaankin. Tiesitkö, että tutkimusten mukaan nimenomaan elämykset tuovat ihmisen elämään onnea?

En tingi kyllä myöskään lapseni vaatetuksesta.

Ravintolaillallinen on sitä paitsi suhteellisen kestävää kulutusta riippuen tietysti vähän siitä, mitä ruokaa tilaa. Se myös työllistää suomalaisia osaajia.

Vierailija
6/13 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hullua jos maksaa ravintolaillasta 60 euroa mutta ei ole samaan aikaan varaa ostaa lapselle kenkiä. Mutta jos on varaa kumpaankin, en näe siinä mitään hullua.

Vierailija
7/13 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vielä laittaa tarkempaa tietoa tästä tutkimuksesta, haluaisinpa nähdä sen!

Ihminen on onnellinen silloin kun saa olla terve ja on huonomuistinen! (Ja huonomuistisuus tarkoittaa sitä, että ei muista niitä ikäviä asioita: riitoja ja katkeruutta, kaunaa ja vihaa.)

Ja mitä tulee ravintolalaskuun: kallista on, mutta kerrankos sitä.

Vierailija
8/13 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa. Viime viikonloppuna olimme stadissa käymässä ja tarkoitus oli käydä herkuttelemassa lounaalla ja kahvilla. No, 2 kahvia, 0,5l limu ja muffins - 15,80. Ihan järjetöntä - esim Saksassa tai Italiassa tuolla rahalla olisi jo saanut leivokset molemmille lisäksi tai kahdelle hyvän lounaan... Ei sitten huvittanut enää mennä edes lounaalle:(

Vierailija
9/13 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämään paljoa ja usein rahaa ravintolasyömisiin vain huvin vuoksi, joten vastaan että mulle tuo olisi liikaa. Meidän 2 hengen ravintolalasku on yleensä tasan 30, syödään lähes aina meidän pikkukaupungin samassa paikassa pihviannokset + vesi ja olut.

Mutta mihin kukakin pistää rahansa. Mä voisin ostaa kerralla 60 eurolla kirjoja, vaikka samat saa kirjastosta ilmaiseksi. En siis ryhdy arvostelemaan.

Vierailija
10/13 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ravintolassa syömme noin kerran kuukaudessa, yleensä lapsetkin ovat mukana.

En osta kalleimpia mahdollisia ulkoiluvarusteita lapsille, mutta pidän huolta että ovat lämpimästi puettu.

En ymmärrä miten nämä kaksi asiaa kumoaisivat toisensa.

Vierailija
11/13 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömässä n. 6 kertaa vuodessa. Kahdestaan, kavereiden kanssa tai lasten kanssa. Pakko joskus päästä tuulettumaan, että jaksaa taas tätä kotiäidin lapsiarkea. Kaikilla nyt on ne omat tärkeytensä. Minulle on tärkeää, että lapsillani on vakuutus, rokotteet kunnossa, kunnon autonistuimet, lämpimät ja puhtaat vaatteet jne. Mutta kengistä en siltikään maksaisi lapsille tai itselleni 60 euroa. Se on meidän perheessä vasta myöhemmin tärkeysjärjestyksessä. Olen sen aiemman kenkäkeskustelun aloittaja.

Vierailija
12/13 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun rahaa jää, niin sillä voi tehdä sitten kaikkea mukavaa. Eihän sitä rahaa täältä kukaan mukaansa kuollessaan saa.

Käymme ulkona syömässä noin kerran viikossa. Vaihtelevasti kavereiden kanssa ilman puolisoa ja joskus puolison kanssa kahdestaan. Useimmiten ruoka on jotakin melko edullista (lasku yhdeltä hengeltä noin 20€). Ehkä viisi kertaa vuodessa käymme mieheni kanssa paremmin syömässä. Tällöin lasku on aina yli satasen, useimmiten alle kaksi.

Vierailija
13/13 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos ei huippukulinaristisia elämyksiä hae vaan "tavallista ravintolaruokaa" niin parilla kympillä saa annoksen +ruokajuoma ja jälkkäri päälle, niin hintaa tulee n. 30€/hlö.

Ja kommentoin tuota joka kertoi yhden kahvilareissun tulleen kalliiksi: itse käyn usein ravintolassa syömässä, mutta vain muutaman kerran vuodessa kahvilassa. Syy on se, että Suomessa on naurettavan kalliit kahvilahinnat...! :(

Olen huomannut, että muutaman euron kun lisää maksaa saa jo ravintolassa ruuaan, mitä kahvilassa juo "kahvit". Esim. menee kahvilaan missä kahvi 3€ ja siihen joku sämpylä/leivos, niin maksaa lähes 10€! Reilulla kympillä saa monista ravintoloista kunnon aterian (lounasaikaan) ja jos illalla menee, niin esim. salaattiannoksen, lämpimän voileivän, pitsan (ja en puhu nyt "pikapitserioista" vaan mukavista pizzaravintoloista!) tm.

Innolla odotan sitä, milloin joku keksi "halvan kahvilan", eli viihtyisä paikka, jossa KOHTUULLISET hinnat. Itse kävisin usein kahvilla, jos esim. 3 eurolla saisin pienen pullan+kahvin tm. mutta en ala nykyisiä kiskurihintoja maksamaan. Sekin kannattaa muistaa, että katteet ovat SUURET kahviloilla, jos ajattelee paljonko maksaa esim. kahvipaketti tukussa/kuppi kahvia kahvilassa. Vaikka on henkilöstö- vuokra- ym. kuluja, niin edullisilla hinnoilla asiakasvolyymi kasvaisi --> kahvila olisi koko ajan täynnä.