Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kyllä hävettää kertoa tulevansa helsingistä...

Vierailija
21.12.2009 |

täälläkin taas edustaa tämä helsingin kerma, luullaan että ollaan jotain kun asutaan pääkaupunkiseudulla, haukutaan kaikki muualta tulleen.. Aina vika on muissa ja minun tapani käyttäytyä/elää/asua on se paras ja ainoa.

(vieläpä kun yleensä nämä henkilöt eivät ole ikäänsä helsingissä asuneet, siksi siitä asumisesta pitääkin tehä varmaan niin suuri numero)

tuntuu että täälläkin on välillä joku ihmeen pääkaupunkiseutu-vastaan muu maailma (juuri näiden ahh niin ihanien pääkaupunki mammojen mielestä)

-pitäis varmaan muuttaa kauas pois, jonnekkin missä ihmiset kunnioittaa toisiaan...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä melkeimpä rakastan Kuopiolaisia ja heidän savonmurretta (taidan olla kieroutunut) Toisaalta minusta on ihan kuunnella Porissa kun ihmiset puhelevat (isovanhemmat ovat syntyjään Porin suunnalta tulee lapsuus mieleen)

Mutta nyt siis huumori osioon ei kai kukaan väittänyt Turkulaisista pitävänsä : O

Ymmärrän miksi Oululainen suhtautuu minuun niin nuivasti jos herätän hänessä saman tunteen kuin Turkulainen Helsingissä. No leikki leikkinä minulla ei oikeasti ole mitään pahaa sanottavaa keskenään.

Tämä Turku-Helsinki välinen kinastelu taitaa olla samaa kuin Suomi-Ruotsi.

Vierailija
22/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Turku-Helsinki välinen kinastelu taitaa olla samaa kuin Suomi-Ruotsi.

kun KUKAAN ei tykkää turkulaisista ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa, että olemme oikeasti ainutlaatuisia :D

Helsinkiläiset vois kokeilla samaa asennetta...

Vierailija
24/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku on niin henkisesti rajoittunut, että arvostelee muita ihmisiä heidän synnyin- ja/tai asuinpaikkansa takia.... Kertoohan se aika paljon siitä, että elämää on aika paljon näkemättä ja ymmärtämättä... Vähän sama kuin "aavistuksen henkisesti rajoittunut" koulukaverini joka ei koskaan ole käynyt ulkomailla ihmetteli suureen ääneen, että "ai kävit Egyptissä lomalla. Miten ihmeessä tulit sinne lähteneeksi?" Siinä voi jo tosiaan ihmetellä maailmankuvaa, jos ulkomaanmatka on jotenkin ihmeteltävä asia.... Jokainen asuu siellä missä haluaa ja tekee mikä itseä kiinnostaa...

Vierailija
25/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa, että olemme oikeasti ainutlaatuisia :D

Vierailija
26/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muuttanut jokunen vuosi sitten muualle töidemme takia asuttuani sitä ennen koko elämäni pääkaupunkiseudulla, eli yhteensä 30 vuotta. Koko sukuni ja perheeni asuu Helsingissä ja olen sydämeltäni yhä stadilainen. Silti huomaan, kuinka ihmiset hiukan varautuvat kun kerron olevani kotoisin Helsingistä. Välillä törmään sellaiseenkin, että kommentoidaan spontaanisti että "ei uskois että oot Helsingistä kun oot niin kiva". Kierrän tätä välillä sanomalla olevani Espoosta, se ei ole näköjään niin paha ja on tottakin, koska kaksi viimeistä vuotta asuimme Tapiolassa :)

Olen siinä samaa mieltä, että monesti juuri muualta muuttaneet tekevät numeron hesalaisuudestaan. Yksi harjoittelija meillä duunissa kuinka hän on siis hesalainen ja tuli tänne vaan opiskelemaan ja blaa, blaa ei voisi ikinä asua jossain pikkukaupungissa kun Hesassa on siis kaikki ja on klubeja ja kaikkee. Sit kävi ilmi, että tyyppi oli kotoisin Heinolasta ja asunut muutaman vuoden Helsingissä kunnes oli taas joutunut provinssiin.

Olen myös huomannut sen, että jossain bileissä Helsingissä kun kertoo asuvansa paikassa xx, alkaa joku siinä suunnilleen puhua hitaammin ja selittää asioita tyyliin "tiedätsä Mannerheimintien" kuin olisin jotain korvessa asuva tallukka joka ei ole koskaan nähnyt vaikkapa ratikkaa :) Ja sittenh tyyppi on itse jostain Tikkurilasta.

Ja siis nykyinenkin asuinkaupunkimme on reilusti yli 100.000 asukkaan kaupunki.

Vierailija
27/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on muutamia aikuisiällä Helsinkiin muuttaneita tuttuja/ sukulaisia ja ovat kyllä usein hiukan rasittavaa sakkia. Snobbailun määrä on sellainen, että jättää meidät "maalaisserkut" haavi auki melkein joka vierailulla. Ja itsekin olen sentään kaupunkilainen ja ollut koko ikäni, kun esim. se kaikkein pahin stadisnobi on kotoisin maalaistalosta pikkukylästä.

Vierailija
28/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin taas edustaa tämä helsingin kerma, luullaan että ollaan jotain kun asutaan pääkaupunkiseudulla, haukutaan kaikki muualta tulleen.. Aina vika on muissa ja minun tapani käyttäytyä/elää/asua on se paras ja ainoa. (vieläpä kun yleensä nämä henkilöt eivät ole ikäänsä helsingissä asuneet, siksi siitä asumisesta pitääkin tehä varmaan niin suuri numero) tuntuu että täälläkin on välillä joku ihmeen pääkaupunkiseutu-vastaan muu maailma (juuri näiden ahh niin ihanien pääkaupunki mammojen mielestä) -pitäis varmaan muuttaa kauas pois, jonnekkin missä ihmiset kunnioittaa toisiaan...

Sillähän siitä pääset. Vain idiootti saa ongelman tollasesta.

Vierailija
29/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ja Oulussa. Helsingissä on kaksi.

Taannoin joku kirjoitti hassusta sattumuksesta Stockmannin lastenhoitohuoneessa. Ja kohta iso joukko hesalaisia (sic) oli toitottamassa, että ei ole totta, kun ei siellä ole lastenhoitohuonetta juuri siinä kerroksessa. Eikä tule mieleen, että Stockmanneja on aika monessa muussakin kaupungissa...

Vierailija
30/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niiden asukkaiden haukkujille:

Hui hai!

* Kurt Vonnegut *

Vierailija
31/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettakoon vielä sekin, että kuljen julkisilla päivittäin ja tuskin koskaan on bussi- tai junamatkaa, jolloin en jotain juttelisi vieruskaverin kanssa. Auliisti neuvon myös eksyneitä kadulla, avaan ovia, hymyilen muille jne. niinkuin kaikki tuntemani helsinkiläiset taatuati tekevät. Hesalaisista en olisi niin varma:)

Olen ylpeä siitä, että olen paljasjalkainen helsinkiläinen enkä muuta Helsingistä ikinä pois, korkeintaan hetkeksi ulkomaille. :) Hki nyt vaan sattuu olemaan Suomen kaunein ja mielenkiintoisin kaupunki. Eri mieltä saa olla, mutta mua se ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
32/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei saanut montaakaan kaveria siellä asuessaan. Tosi ko. ihminen oli paskantärkein, muita tuomitseva ja nirppanokkaisin ihminen jonka maa päällään kantaa. Helsinki on Suomen urbaanein kaupunki jossa pitää käyttäytyä niinkuin kaupunkilaisen kuuluu. Ei sitä heti voi alkaa arvostelemaan ja neuvomaan muita jos kaikki eivät teekään niinkuin itse haluaisi ja käyttäydy tai elä juuri sillä yhdellä av-mamman olettamalla tavalla. Helsinkin on suvaitsevaisi ihmisiä varten.

Vierailija
33/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ja Oulussa. Helsingissä on kaksi.

Taannoin joku kirjoitti hassusta sattumuksesta Stockmannin lastenhoitohuoneessa. Ja kohta iso joukko hesalaisia (sic) oli toitottamassa, että ei ole totta, kun ei siellä ole lastenhoitohuonetta juuri siinä kerroksessa. Eikä tule mieleen, että Stockmanneja on aika monessa muussakin kaupungissa...

Vierailija
34/36 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin lähdette korjailemaan, niin opetelkaapa itse. Virke alkaa isolla alkukirjaimella, lause ei välttämättä.

Ap, jos helsinkiläisyys aiheuttaa tuskaa, niin eihän täällä ole kenenkään pakko asua. Tai voit vaikka tarpeen tullen valehdella tulevasi jostain Turengista. Itse en ole Helsingissä asuessani kohdannut mitään palstalla kauhisteltuja ilmiöitä. Kaupunki koostuu yksilöistä, eikä asuinpaikka määrittele kenenkään persoonaa. Aivan yhtä varmasti on olemassa turkulaisia, seinäjokisia ja lappeenrantalaisia mulkkuja kuin helsinkiläisiäkin.

Vierailija
35/36 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää. Aivan järkyttävän kamala paikka. Muistan vaan koppavat ihmiset. Paskantärkeet mammat ja heidän nicopetterit reimateceissä kaulahuivit silitettyinä. Joka toisella nurkalla jotain greenpiissin mainostajaa ja joka toisella köyhiä kippoinensa. Eräältä mammalta kun kysyin tietä, katto vaan kiukkusesti ja jatko matkaansa.

sulta varmaankin unohtui kysyä oikealla kielellä,vedit tietysti sillä oma hyväisellä peruna seiväs murteellasi ja rouva hyvä olikin esimerkiksi venäjän kansalainen,ni päätit niinkuin moni muukin et nää on näitä koppavia tatilaitia, et koita nyt vaan ymmärtää et täällä asuu ja oleskelee paljon muitakin

Vierailija
36/36 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on provo, ja vastakkaisesta leiristä mitä väittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi