Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kyllä hävettää kertoa tulevansa helsingistä...

Vierailija
21.12.2009 |

täälläkin taas edustaa tämä helsingin kerma, luullaan että ollaan jotain kun asutaan pääkaupunkiseudulla, haukutaan kaikki muualta tulleen.. Aina vika on muissa ja minun tapani käyttäytyä/elää/asua on se paras ja ainoa.

(vieläpä kun yleensä nämä henkilöt eivät ole ikäänsä helsingissä asuneet, siksi siitä asumisesta pitääkin tehä varmaan niin suuri numero)

tuntuu että täälläkin on välillä joku ihmeen pääkaupunkiseutu-vastaan muu maailma (juuri näiden ahh niin ihanien pääkaupunki mammojen mielestä)

-pitäis varmaan muuttaa kauas pois, jonnekkin missä ihmiset kunnioittaa toisiaan...

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin taas edustaa tämä helsingin kerma, luullaan että ollaan jotain kun asutaan pääkaupunkiseudulla, haukutaan kaikki muualta tulleen.. Aina vika on muissa ja minun tapani käyttäytyä/elää/asua on se paras ja ainoa.

(vieläpä kun yleensä nämä henkilöt eivät ole ikäänsä helsingissä asuneet, siksi siitä asumisesta pitääkin tehä varmaan niin suuri numero)

tuntuu että täälläkin on välillä joku ihmeen pääkaupunkiseutu-vastaan muu maailma (juuri näiden ahh niin ihanien pääkaupunki mammojen mielestä)

-pitäis varmaan muuttaa kauas pois, jonnekkin missä ihmiset kunnioittaa toisiaan...

Sinuna häpeisin vielä kirjoitustaidon puutetta. Lause katsos alkaa isolla alkukirjaimella ja Helsinki erisnimenä myös.

Vierailija
2/36 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna häpeisin vielä kirjoitustaidon puutetta. Lause katsos alkaa isolla alkukirjaimella ja Helsinki erisnimenä myös.

ei täällä mitään gradua olla kirjottamassa, ja entä jos se helsinki oli tarkotuksella pienellä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ole hävennyt paikkakuntia. Nyt asun Helsingissä.

Vierailija
4/36 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin joku kirjoitti hassusta sattumuksesta Stockmannin lastenhoitohuoneessa. Ja kohta iso joukko hesalaisia (sic) oli toitottamassa, että ei ole totta, kun ei siellä ole lastenhoitohuonetta juuri siinä kerroksessa. Eikä tule mieleen, että Stockmanneja on aika monessa muussakin kaupungissa...

Vierailija
5/36 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissa lahinna. Se on ihan hyva paikka asua, hyvin rakennettu kaikki lahekkain, mutta ilmasto ja ilmapiiri vahan (tai enemman) huonoja.

Jos AP helpottaa niin aika monet ihmiset Suomen ulkopuolella eivat ole edes tieneet missa Helsinki on, eli jos joku nyt luulee olevansa niinkin tarkea kun asuu siella niin anna olla 8-p

Vierailija
6/36 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää. Aivan järkyttävän kamala paikka.

Muistan vaan koppavat ihmiset. Paskantärkeet mammat ja heidän nicopetterit reimateceissä kaulahuivit silitettyinä.

Joka toisella nurkalla jotain greenpiissin mainostajaa ja joka toisella köyhiä kippoinensa.

Eräältä mammalta kun kysyin tietä, katto vaan kiukkusesti ja jatko matkaansa.

Vierailija
7/36 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei täällä mitään gradua olla kirjottamassa, ja entä jos se helsinki oli tarkotuksella pienellä ;)

No ei todellakaan olla mitään graduja tekemässä jos ei äly riitä edes siihen että ison kirjaimen laittaa lauseen alkuun!!! :)

Vierailija
8/36 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytyä niin eniten mieleen jää ne vellovat mamujoukot.

Vierailija
9/36 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin, olen siitä erittäin ylpeä ja pidän Helsinkiä ainoana paikkana Suomessa, jossa todella voin elää tyytyväisenä.

Vierailija
10/36 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, Porvoo ehkä vielä menisi.

Ja tämä ei sitten tarkoita sitä että pitäisin kaikkia muita Suomen paikkoja kamalina, surkeina tms. Ne vaan eivät tunnu oikeilta MINULLE, mielelläni kyllä käyn niissä ja kotimaa onkin tullut kierrettyä aika tarkkaan.

Päin vastoin, olen siitä erittäin ylpeä ja pidän Helsinkiä ainoana paikkana Suomessa, jossa todella voin elää tyytyväisenä.

Vierailija
11/36 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on kiva ja kaunis kaupunki, ainakin kesällä ;) Minä asun parin sadan kilometrin päässä Helsingistä enkä ole koskaan asunu H:ssä mutta kiva siellä on joskus piipahtaa turistina. Minä olen ihan ylpeä pääkaupungistamme!

Vierailija
12/36 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljasjalkaisena helsinkiläisenä olen ylpeä kotipaikastani. Aidot ja alkuperäiset helsinkiläiset ovat kaikkea muuta, kun pikkutärkeitä nenä pystyssä kävelijöitä. Itse ainakin neuvon tien jokaiselle sitä kysyvälle, autan lastenvaunujen kanssa julkisissa kulkuneuvoissa ja saatan jopa jutella vieressä istuvan kanssa junassa. Turhan tärkeät nipottajat ja muita muka parempia olevat nirppanokat, ikävä kyllä, ovat muualta muuttaneita, joille tämä "hesalaisuus" on noussut päähän. Ehta ja aito helsinkiläinen ei käytä sanaa hesa, vaan Stadi.

Rassahan tuo, että saa hävetä omaa paikkakuntaansa vain ja ainostaan sen takia, että Helsinki nyt sattuu olemaan ulkopaikkakuntalaisten ghetto, jotka sitten käyttäytymisellään luovat vaikutelman siitä, että helsinkiläiset ovat sisäänpäin kääntynyttä nirppanokka kansaa. Surullista, hyvin surullista.

Vierailija
13/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljasjalkaisena helsinkiläisenä olen ylpeä kotipaikastani. Aidot ja alkuperäiset helsinkiläiset ovat kaikkea muuta, kun pikkutärkeitä nenä pystyssä kävelijöitä. Itse ainakin neuvon tien jokaiselle sitä kysyvälle, autan lastenvaunujen kanssa julkisissa kulkuneuvoissa ja saatan jopa jutella vieressä istuvan kanssa junassa. Turhan tärkeät nipottajat ja muita muka parempia olevat nirppanokat, ikävä kyllä, ovat muualta muuttaneita, joille tämä "hesalaisuus" on noussut päähän. Ehta ja aito helsinkiläinen ei käytä sanaa hesa, vaan Stadi.

Rassahan tuo, että saa hävetä omaa paikkakuntaansa vain ja ainostaan sen takia, että Helsinki nyt sattuu olemaan ulkopaikkakuntalaisten ghetto, jotka sitten käyttäytymisellään luovat vaikutelman siitä, että helsinkiläiset ovat sisäänpäin kääntynyttä nirppanokka kansaa. Surullista, hyvin surullista.

päättää missä asuu, niin jokaiselle varmasti löytyy se omin paikka. Itse olen ollut töissä Helsingissä viimeiset 10v ja asun kehyskunnassa. Aitona lappilaisena olen saanut Helsingissä aina hyvää palvelua ja todella hyvin olen saanut ystäviä. Luulenpa että omalla asennoitumisella on suuri merkitys tässäkin asiassa. Talvella Helsinki on hieman tylsä, mutta kesällä löytyy kaikkea kivaa tekemistä ja mielenkiintoisia tapahtumia ja tietysti Helsinkiä pitää ulkomaalaisille ja muille tutuille esitellä, vaikka en siellä asukaan. Ja olen myös päässyt esittelemään lappia ehta aidoille helsinkiläisille, jotka eivät ole siellä aiemmin käyneet, sekin on mukavaa :)

Vierailija
14/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ja Oulussa. Helsingissä on kaksi.

Taannoin joku kirjoitti hassusta sattumuksesta Stockmannin lastenhoitohuoneessa. Ja kohta iso joukko hesalaisia (sic) oli toitottamassa, että ei ole totta, kun ei siellä ole lastenhoitohuonetta juuri siinä kerroksessa. Eikä tule mieleen, että Stockmanneja on aika monessa muussakin kaupungissa...

Vierailija
15/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni pelottaa kertoa tuolla maakunnassa, että asumme Helsingissä.

Kauhean vihamielinen suhtautuminen miksi tuolla muualla ei ymmärretä, että minä synnyin tänne vanhempani asuvat täällä tämä on minun kotiseutu. Minulla ei ole mitään syytä muuttaa muualle.

Koskaan en ole suhtautunut nuivasti esimerkiksi Kuopiolaista kohtaan. Minusta kaikki on ihmisiä ja heidän koti on siellä missä on.

Miksi oi miksi te vihaatte minua vain kotipaikkani takia. Minusta sinun tai sinun kotipaikassa ei ole mitään vikaa oli se sitten Kuopio tai Rovaniemi tai vaikka Oulu. Nämä ei aiheuta mitään tunteita teissä muissa, mutta helsinkiläisyys herättä miksi ?

Vierailija
17/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Espoossa, Vantaalla ja Oulussa

Vierailija
18/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oi miksi te vihaatte minua vain kotipaikkani takia. Minusta sinun tai sinun kotipaikassa ei ole mitään vikaa oli se sitten Kuopio tai Rovaniemi tai vaikka Oulu. Nämä ei aiheuta mitään tunteita teissä muissa, mutta helsinkiläisyys herättä miksi ?

Ja kuopiolaisetkin on ihan kauheita kun puhuvat niin hirveetä kieltä.

Vierailija
19/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo asenne oli lapsena muissa lapsissa nähtävissä. Kyllä sai kuulla kunniansa ne jotka muualta muutti Helsinkiin ja joutuivat heti koulukiusatuiksi. Itse olen Helsingissä syntynyt ja aikuisena pois muuttanut.

Vierailija
20/36 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei ole mitään vikaa, se vika on niissä ihmisissä jotka muuttavat käytöstään ja puhetyyliään sen takia että olisivat olevinaan "helsinkiläisiä". Nämä tyypit on niitä maalta Helsinkiin tulleita joilla vinksahtaa jokin päässä ja aletaan vetämään jotain ihme "stadiroolia". Tämä roolin vetäminen sitten tulee mukaan kun käydään kotiseudulla ja loppu onkin jo historiaa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi