Pitääkö vauva ottaa kantoliinasta pois lentokentällä turvatarkastuksessa?
Entä saako turvatarkastuksen läpi viedä noita isoja pilttipurkkeja? siinähän ne kysymykset tulikin, josko joku osaisi vastata. Olen matkustamassa yksin vauvani kanssa ilman apukäsiä ja moni asia mietityttää. Kiitokset teille jotka vastaatte!
Kommentit (12)
paitsi kerran, kun turvaportti alkoi jostain syystä piippaamaan, kun kävelin siitä läpi. Silloin piti purkaa kantoliina ja ottaa tietenkin vauva siitä pois. Mies otti sitten vauvan syliinsä siksi aikaa (tosin virkailija ehti ennen sitä kysyä, että tarvitsenko jonkun pitelemään vauvaa).
Pilttipurkkeja saa ainakin finavian tietojen mukaan viedä (kunhan ovat avaamattomia), mutta todistinpa kerran Lontoon Heathrow'n kentällä sellaista tapahtumaa, jossa suomalainen äiti joutui turvatarkastuksessa avaamaan purkit ja maistamaan niistä kaikista itse todistaakseen virkailijalle, että ruoat ovat ihan vain ehtaa tavaraa. Paljonpa niistä ruoista varmaan oli sen jälkeen iloa.
Entä saako turvatarkastuksen läpi viedä noita isoja pilttipurkkeja? siinähän ne kysymykset tulikin, josko joku osaisi vastata. Olen matkustamassa yksin vauvani kanssa ilman apukäsiä ja moni asia mietityttää. Kiitokset teille jotka vastaatte!
Siis ihan kotimaan lennosta on kyse. Mitään tietoa saako lentokentältä turvatarkastuksen jälkeen vauvalle ruokapurkkeja? Meidän vauva kun syö jo noita isoja 8kk soseita eivätkä ole enää ihan pieniä purkkeja...
turvatarkastuksen läpi, kunhan ne on avaamattomissa alkuperäispakkauksissa. Tällaiset ohjeet sain suoraan Finnairilta. Ja itse sain viedä 1-vuotiaalle myös tavallista hyla-maitoa 2dl:n purkissa. Samoin 2dl purkkipuuroja ja ruokapurkkeja.
Enköhän mä näillä eväillä pärjää! Mulla olis nimittäin aikomus saada vauva nukkumaan kantoliinaan heti kun päästään kentälle että lentomatka menisi sitten sujuvammin, joten olis tosi ikävä jos toinen pitäis repiä siitä heti pois. Ymmärrän toki jos näin täytyy toimia. Ja kun yksin olen liikenteessä, niin mitään matkarattaitakaan en aio ottaa mukaan kun kuitenkin vaunut on toisessa päässä odottamassa. Mitä vähemmän tavaraa lentokentälle mukaan otettavaksi, niin sen sujuvammin oletan reissun menevän :).
Kiitokset vielä kaikille ja lumista joulua!
Pilttipurkkeja saa olla vain pieniä, luulisin
joilla ei ole kokemusta tai tietoa lainkaan, vaan mutulla vaan tullaan antamaan ohjeita. Kissaakin kiinnostaa, mitä jotkut av-mammat luulee...
suomessa ei ole yleensä mitään härdelliä, tosin just helsinki-vantaalla mä olen joutunut ottamaan vauvan pois kantoliinasta. Voi olla vähän säkästäkin kiinni.
Suomessa ei joudu (tai ainakaan ikinä en ole joutunut) ruokia maistamaan, muualla siihenkin saattaa törmätä. Korvikepurkin kanssa tylsää, muutenhan noi piltit jne. saa kiinni.
Enköhän mä näillä eväillä pärjää! Mulla olis nimittäin aikomus saada vauva nukkumaan kantoliinaan heti kun päästään kentälle että lentomatka menisi sitten sujuvammin, joten olis tosi ikävä jos toinen pitäis repiä siitä heti pois. Ymmärrän toki jos näin täytyy toimia. Ja kun yksin olen liikenteessä, niin mitään matkarattaitakaan en aio ottaa mukaan kun kuitenkin vaunut on toisessa päässä odottamassa. Mitä vähemmän tavaraa lentokentälle mukaan otettavaksi, niin sen sujuvammin oletan reissun menevän :).
Kiitokset vielä kaikille ja lumista joulua!
että koneessahan vauva pitää viimestään ottaa liinasta pois, kun vauvan pitää olla turvayöllä kiinnitettynä vanhemman sylissä nousun ja laskun ajan ja myös, jos turvavyövalo muuten palaa. Se vauvan turvavyö kiinnitetään sun turvavyöhön.
Pysy siis miehesi kanssa yhdessä.
Juu, tuon tiesinkin että lentokoneessa laitetaan samaan vyöhön mun kanssa. Mutta jos pienet tirsat ehtisi edes nukkua liinassa ennen koneeseen menoa, niin uskon että matka sujuu mukavammin. Ainakin kanssamatkustajat ovat varmaan ihan tyytyväisiä :)
Miehen kanssa ollaan ja pysytään yhdessä. Olis vaan ollut hiukan liian pitkä matka 10kk ikäiselle vauvalle jos automatka kestää 13 tuntia + tauot päälle... Onneksi on lentokoneet ja mies muun perheen kanssa perillä odottamassa! :)
ottaa JOS turvatarkastuksessa mikään ei ola piippaamaan.
Eli kannattaa miettiä onko housuissa esim metallinappi jne.
Pahimpana on, kun välillä turvatarkastukset ovat niin tiukkoja, että pitää ottaa kengätkin pois.
Mielummin vaikka verkkareissa koneeseen, kun vaatteiden riisuminen.
Hyvää matkaa !
Meidän täytyi ottaa nukkuva vauva pois kopasta, minun piti mennä ensin turvatarkastuksesta, sitten vauvan (mies antoi tarkastajille ja odotin toisella puolella). Naistarkastaja tarkasti metallinpaljastimella vaipankin :)
Näin pari vuotta sitten Pariisin kentällä.