Mikä auttaa issias-kipuun? Vai auttaako mikään?
Kommentit (8)
niin se terveydenhoitaja mulle sanoi,kärsin just siitä raskauden puoliväliin saakka ja nyt ei paljon mitään rv 27.Se menee ohi itsestään,jos ei mene niin kait sitä jonnekin hierojalle kantsii mennä.Äidilläni todella paha issias vaiva ja sai apua naturopaatilta tai joltain sellaiselta luontaisparantajalta, en kyllä kuollaksenikaan muista nimitystä mikä oli,jos joku tietää paremmin niin sanokoot.
ja toi makuullaan juttuki aika huono jos odottaa. joskus nukuin ainakin tyyny jalkojen välissä. mutta en tiä onko ap raskaan? itse vedin relaxantteja ja buranaa, ennen raskautta.
t:2
Vaiva ilmaantu raskausasikana ja aina välillä muistuttelee. Oon kyllä huomannu, että stressi on aika iso laukaseva tekijä.
Mulla _joskus_ auttaa hieman sellainen venytys, että olen selälläni lattialla ja nostan kipeän puolen jalan ylös ja joku avustaja painaa sitä jalkaa väkisin, huudoista huolimatta alas rintaa kohti. Joskus kuuluu sellainen _poks_ ja kipu häviää lähes kokonaan, joskus lievenee vaan hieman.
ja sit käskettiin roikkua jossain niin ettei jalat saa irrota lattiasta kokonaan. siis joku tanko.
T:2
Illat saunan jälkeen on ihania kun ei vihlo eikä kolota lainkaan. :) Ja raskaana täälläkin...
laita villa lanka sen kohan ympärille mihin sattuu... kokeile =) ja sit on hyvä venytellä sillei että roikut jostai.. käsillä kiinni ja roikkumaan =D
kokeile kumpi. jollekkin sopii venyttely, itselle ei. ja se kun menee mahalleen ja nousee kyynärpäille ja jotkut nousee siitä vielä kämmenille, antaa lantion olla ihan rento, auttaa yöllä jos alkaa sattua niin käännyn mahallani. riippuu ihan mistä kipu johtuu. yli-liikkuvat nivelet painaa hermoon, lihakset jumittaa hermon, välilevyn pullistuma.