Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Montaako ruokaa teidän taaperonne syövät?

Vierailija
18.12.2009 |

Kiinnostaisi tietää, kuinka suppea tai laaja meidän alle puolitoistavuotiaamme ruokavalio oikein on. Itsestä tuntuu, että samat pöperöt pyörivät viikosta toiseen, kun ei jaksa tai ehdi miettiä ja hakea uusia reseptejä. Mietin, saako lapsi tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita vai koitanko nyt tässäkin taas ylisuorittaa. Lisävitamiinia ei voi vielä antaa.

Itse laskeskelin, että me syömme muksun kanssa lounailla noin kymmentä eri ruokaa. Ihan kaikkia liha-peruna- tai liha-makaroni -variaatioita en laske eri ruokalajeiksi. Tai no, meillä ei juuri punaista lihaa syödä (mun vanha tottumus), jauhelihana käytetään kalkkunaa tai kanaa ja kanaa ylipäätään aika runsaasti. Nautaa ja possua oikeastaan vain karjanapaistissa.

Meillä syödään esim.

- kesäkeittoa

- kasvissosekeittoa

- linssikeittoa

- makaronilaatikkoa

- lohilaatikkoa

- tomaattista kalapataa

- hernekeittoa

- pestokanaa

- kermakanaa

- silloin tällöin jotain suolaista piirasta

- nakkistroganoffia

Koitan olla suht vähäsuolaisella linjalla ja lisäillä noihin perusruokiin kasviksia: makaronilaatikkoon porkkanaa, lohilaatikkoon parsaa ja kukkakaalia jne.

Onko tarpeeksi laaja valikoima, vai vieläkö pitäisi petrata ja olla parempi äiti?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lisäisin jotain wokkeja vielä... ihan uusien makujen ja valmistustapojen takia, vihannekset jää rouskahtavammiksi. :)

Vierailija
2/2 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita wokkeja haikailen itsekin. Olen vielä odotellut, että muksu saisi muutaman hampaan lisää. Tällä hetkellä kaikki pitää vielä olla aika pehmeää ja helposti jauhettavaa :)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla