Kohta taas joulujuhla lasten koulussa. Inhoan sitä kun siellä vilisee silmäätekeviä
Kulmakunnan kerma taas kokoontuu ja tunnen itseni siellä tosi ulkopuoliseksi. Tämmöisinä päivinä tulee mieleen että olisimmepa muuttaneet johonkin slummialueelle, jossa saisi olla ihan tavallinen perusjuntti.
Kommentit (16)
Mitä sä niistä välität, ihan tavallisia ihmisiä ja kuolevaisia on nekin, niinkuin me kaikki ;) Hymyä huuleen ja ole ylpeä itsestäsi!
äidit ovat pukeutuneet lähes joulukoristeiksi ja puhuvat sivistyneitä juttuja. No, ehkä sen tunnin pari pystyy olemaan hiljaa ja hymyilemään maireasti...
eikös sinne mennä katsomaan ohjelmaa?
lapsesi päiväkodin vanhempainjaostoon, MLL:n paikallisosastoon,Lions Ladyihib yms. missä niitä hienopierurouvia käy puuhakerhoissa.
Ei haittaa vaikka sua ei oikeasti kiinnosta, kunhan liityt vaan niin pääse ns. piireihin. Ja sitten vaan teeskentelet että sua niiden frouvien lätinät kiinnostavat ja käyt muutamassa kokouksessa.
juttuja?? Kerro, missä asut - haluan sinne, missä vanhemmatkin viitsivät pukeutua kauniisti lastensa joululuhliin. Täällä jotkut vanhemmat jopa ulkoilupuvuissa joulujuhlissa, vaikkei mikään slummi olekaan.
soveliasta alkaa kertomaan yhtään mitään kuulumisia ennen joulujuhlaesityksiä. Nyökkäät vaan frouville kevyesti ja menen omalle paikallesi istumaan ja muistat istua selkä suorassa ja kädet kauniisti ristissä sylissäsi ja ylpeänä seuraat mitä fanni-jasmin siellä lavalla esittää.
tarkoitat sivistyneillä jutuilla? Mistä itse haluaisit puhua?
ovat pukeutuneet juhlavasti ja puhelevat sivistyneitä.
Minä viihdyn myös paremmin bileissä, missä ihmiset ovat oloaluissa ja kiroilevat ronskisti kertoessaan edellisillan ryyppyreissustaan. En pistäisi pahakseni pientä alkoholiterästettäkään siihen mehuglögiin, vaikka lasten juhlissa ollaankin. Vapauttaa kummasti tunnelmaa.
"kulmakunnan kerma"? Keitä he ovat? Julkkiksia, isojen yritysten johtoa, kunnallisia poliitikkoja tai viranomaisia, paikkakunnan merkittäviä yrittäjiä vai mitä?
minä avasin tämän ketjun kysyäkseni, onko lapsesi samassa koulussa kuin Stubin lapset, vai mitä se kerma on...:-).
Minä en kyllä luokittelisi lääkäreitä ja opettajia "kermaksi"!
nokkahuilulla soittamansa Enkeli taivaan päätökseen, niin siinä vaiheessa tietenkin nouset seisomaan jo ennen viimeistä säkeistöä ja alat raivokkaasti taputtaa ja taputat niin kauan että koko joulukuvaelma menee sen takia puihin.
Ajatteles, hän joutuu "kerman" jälkikasvun kanssa seurustelemaan päivittäin.
Minulla on samanlaista asennoitumista kuin sinulla. Mutta lasten vuoksi seurustelen sitten vaikka itsensä pääpelsepuupin kanssa.
Lapset ovat suosittuja, emme ole kermaan, mutta tulemme juttuun. Ja ennen kaikkea, lapsilla on leikkipaikkoja pitkin kylää.
naurut sai taas kerran!
Surkea itsetunto on monella.... ei voi muuta sanoa.
Mitä sä niistä välität, ihan tavallisia ihmisiä ja kuolevaisia on nekin, niinkuin me kaikki ;)
Hymyä huuleen ja ole ylpeä itsestäsi!