Meneekö miehen työstressi vähän liian pitkälle? Unohti lapsen joulujuhlan.
Ihmeteltiin ohuissa juhlavaatteissa eteisessä, kun ei isiä kuulu eikä näy ja soitto paljasti, että oli edelleen työpaikkalla ja ei muistanut lapsen joulujuhlaa ja lupaustaan kyyditä meidät sinne, vaikka asiasta oli puhuttu edellisenä iltana. Miten miehen saisi muistamaan perheen menot? Pitäisikö minun kirjoittaa ne sille valmiiksi kalenteriin? Tekee vaativaa työtä ja siellä kyllä muistaa kokoukset ym. Itsekin olen töissä, mutta perheen aikataulut ovat täysin minun vastuullani.
Kommentit (2)
Aikuinen ihminen osaa itsekin laittaa tärkeät menot itselleen ylös!
Kyllä minunkin mies tekee vaativaa työtä, eikä " turhan " takia töistä ole pois, mutta sovitut menot hoitaa kyllä. Kännykän kalenteriin laittaa itselleen ylös menot.
Kieltämättä minulle jää kuitenkin vastuu menoista ja varsinkin niihin varautumisista. Näin joulun alla siis lasten vaatteiden hankinta juhliin, pienet lahjat hoitajille jne. Mutta minä olenkin äitiyslomalla ja hoidan tuollaiset käytännön asiat mielelläni.
Tähän asti olen ajatellut, etten ala paapomaan aikatauluasioissa miestä, mutta ehkä on pakko. Ongelmana on kyllä sekin, että meillä kalenterit ja kännykät ovat olleet omistajansa yksityisomaisuutta, joten en ole tottunut eikä mieskään ole tottunut, että toinen niihin puuttuu.
ap