Sikaflunssa rokotuksesta huolimatta :-(
Onko muille tullut sikainfluenssaa rokotuksesta huolimatta? Siis niin että rokotuksen olisi jo pitänyt vaikututtaa, kun SI iski?
Itse sain astman takia rokotuksen 5 viikkoa sitten, ja tänään diagnoisoitiin SI (tehtiin testi)
Kyllä surettaa, ottaa aivoon ja pelottaa, varsinkin tuon 7 kk vauvan takia. Yritän vaan koko ajan tolkuttaa itselleni, että häntä rokotuksen on PAKKO suojata, ei voisi olla niin huonoa tsäkää että hänkin sairastuisi. Hänet rokotettiin 4 vk sitten. Miestä ei ole rokotettu.
Pelottaa.:-(
Kommentit (8)
ja nyt olen ollut 3 pvä 39 kuumeessa. Ei ole testattu SI:aa, mutta just sanottiin (lääkärissä) ettei ole mahdollista, että on SI. Luultavasti kausi influenssa. Siis alkoi yskällä ja kurkkukivulla ja kaksi päivää myöhemmin korkea kuume.
Minusta on kummallista että lääkärit ja hoitajat sitä hokevat, ettei voi olla sikaa kun on rokotettu.
Sitä meilläkin hoettiin jokainen hoitsu ja lääkäri EI voi olla sikaa kun on rokotettu (rokotuksesta oli vasta 2 viikkoa).
Lapsi joutui osastolle joten testi otettiin ja sikainfulenssahan se oli.
eli hyvin voi olla rokotuksesta huolimatta SI. Vielä kurjempaa on se, että ei ole olemassa kauheasti myöskään tietoa rokotteen ja sairastumisen yhteisvaikutuksista..
Sika- ja kausi-influenssarokotusten teho on 80-90 %, eli aina jotkut sairastuvat. Yleensä kuitenkin tauti on lievempi rokotetuilla, joten toivotaan että selviät vähällä. :)
Oireina korkea kuume, tosi kipeä (ja katteinen, mikä ei vissiin kuulu sikainfluenssaan) kurkku, yskä ja ripuli.
Olin varma että on sikaa, mutta diagnosoitiin adenovirukseksi, mitä on kuulemma myös paljon liikkeellä.
Joo mulla ei ole peitteitä kurkussa, possuflunssaksi lääkäri totesi ihan suoralta kädeltä, oireiden ja testitulosten perusteella.
Mulla on ylös alas sahaava kuume, kurkkukipu, yskä ja kipeä keuhkoputki, kuulemma tyypilliset oireet. Tällä hetkellä ei ole lämpöä kuin vähän päälle 37, saattaa tunnissa nousta 38,5, ja kohta taas laskea.
otat yhteytta Antti heikkilään, hän kertoo sulle oikeat parannuskeinot SI:hin, älä mene tamifuta ottamaan ainakaan, sillä vielä tapat itsesi:
http://www.anttiheikkila.com/
Paranemisa ja tsemppiä