jyväskyläläiset, kaupungissanne on p*ska julkinen liikenne!!
Hermot menivät vierailulla Jyväskylässä, bussiyhteydet USKOMATTOMAN HUONOT, ja hinta 2,90€ peritään myös äidiltä joka liikkuu vauvan ja rattaiden kanssa ja jo yli nelivuotiaalta lapselta otetaan maksu! Vanhanaikaiseen bussiin nouseminen rattaiden kanssa yhtä hvettiä. Mihin voi jättää palautetta?!
Kommentit (26)
Tosin nyt en ole vuosiin kulkenut bussilla, se oli niin järkyttävän onnetonta, että hankittiin toinen auto.
Rattaiden kanssa ei ainakaan vielä vuosina 2001-2006 saanut juuri minkäänlaista apua, kukaan ei ainakaan automaattisesti noussut auttamaan vaan sai aina huudella siellä että anteeksi, voisiko joku tulla auttamaan. Tympeämaineisessa Helsingissä oli yleensä heti joku ovella auttamassa.
Ja kaikkein kummallisin asia on (oli?) siirtolippu :) Jos aioit vaihtaa bussia, tuli sinun pyytää kuskilta maksaessasi erityinen siirtolippu tavallisen bussilipun lisäksi. Tämä ei siis maksanut mitään ekstraa, siinä luki vain "siirtolippu" ja sitä tuli näyttää seuraavan bussin kuskille :) Ja vaihtoaikaa oli se tunti kuten muuallakin. Eli piti etukäteen tietää, aikooko ehkä palata kaupungiolta tunnin sisällä vai ei tai sitten aina pyytää varulta tämä siirtolippu.
Paikalliset on ilmeisesti ihan tyytyväisiä tähän liikenteeseen, koska eivät tiedä paremmasta :)
Kyllä eri asuinalueilla asuu erilaista porukkaa. usko pois. Vertaa esim. Mannila/Palokka vastaan Kangaslampi/Keltinmäki. Paljon myös vaikuttaa, mihin aikaan päivää liikut. Olen itsekin huomannut tämän. Jos kuljet bussilinjaa, jossa miespuoleinen elämäänsäkyllästynyt kuljettaja lähes aina, ja matkustajina vanhuksia sekä teinejä lävistyksineen ja nahkatakkeineen, niin voit olla varma, että apua et helpolla saa.
Mulla varmaan vaikuttaa myös lapsen koko. Moni ehkä nostaa helpommin vaunuja/rattaita joissa vauva kuin että rattaissa isompi 18 kg lapsi.
Hassua, olen asunut juuri Mannilassa ja ensinnäkin bussit kulkivat todella harvoin siitä Saarijärventieltä ja olivat järjestään kaikki korkealattiaisia busseja.
Aina sai olla ruinaamassa apua rattaiden kanssa ja usein joutui vielä menemään ensin etuovelle pyytämään kuskilta, että avaisitko takaoven, mulla on rattaat. Minulla ainakin on juuri tuolta reitiltä niin huonot kokemukset, että lopetin bussilla kulkemisen täysin kun sain auton. Neuvola oli keskustassa ja siellä joutui ramppaamaan rattaiden kanssa.
itse maksan aina matkakortilla joten en ole tuota joutunut käyttämään koskaan.
vaikken ole sitä tarvinnutkaan :) Meidän reitille sattui matalalattiabussi joka kerta kun menin vaunujen kanssa, mutta useimmiten siihen tuli joku auttamaan. Selitin ystävällisesti että näissä uusissa busseissa ei tarvitse apua mutta niissä vanhoissa sitäkin enemmän, joten tervetuloa vaan seuraavalla kerralla nostamaan :)
Ja lisäksi bussikuskit ovat todella kyrpiä isolla koolla!!
nm.2vuotta nykäskylää riitti, ja iso osasyy on juuri pe***stä olevat yhteydet+hinnat.
tänne ei kannata kenenkään muuttaa ja täällä asuvat toivovat pääsevänsä mahdollisimman pian muuttamaan halvempaan kaupunkiin. Kaupunkilaisten rahat laitetaan kaikenmaailman huuhaa investointeihin, samalla ajetaan palvelut alas. Näin pienellä kaupungilla ei todellakaan olisi varaa kolmeen kaupunginjohtajaan ja liutaan mitääntekemättömiä kallispalkkaisia virkamiehiä.