jyväskyläläiset, kaupungissanne on p*ska julkinen liikenne!!
Hermot menivät vierailulla Jyväskylässä, bussiyhteydet USKOMATTOMAN HUONOT, ja hinta 2,90€ peritään myös äidiltä joka liikkuu vauvan ja rattaiden kanssa ja jo yli nelivuotiaalta lapselta otetaan maksu! Vanhanaikaiseen bussiin nouseminen rattaiden kanssa yhtä hvettiä. Mihin voi jättää palautetta?!
Kommentit (26)
Ja lisäksi bussikuskit ovat todella kyrpiä isolla koolla!!
Meiltä Palokasta keskustaan on ainakin todella hyvät yhteydet. Kuten useimmista muistakin paikoista.
Toki jos yrität kulkea vaikkapa Vaajakoskelta Huhtasuolle, niin joutuuhan sitä vaihtamaan bussia. Eivät ne joka paikkaan suoraan mene. :)
ja usein reitillä on tuttu kuski. Ottaa joskus kyytin väärältä pysäkiltäkin kun olen seistä töröttänyt väärässä kohdassa :) Ei ne kaikki ole kyrpäotsia.
Jos et kestä sitä ettei bussi nökötä aina valmiina kotiovellasi ja että kyyti saattaa jopa maksaa jotain, niin rupea liikkumaan omalla autollasi.
allekirjoittaa ap:n kirjoituksen täysin. Paskat yhteydet, hirveät hinnat ja tosiaan se, että lastenvaunujen kanssa matkustavakin maksaa ja pienistä lapsista menee maksu. Palvelu on välillä hyvää, välillä ala-arvoista.
Useimmiten pääsee matalalattiabussiin. Busseja kulkee 10 minuutin välein, kuljettajat on enimmäkseen todella ystävällisiä ja jotkut jopa hauskoja.
Ja rattaiden kanssa vaikea saada apua. Kerrankin jouduin nostamaan ensin lapsen linja-autoon ja sitten rattaat perässä yksin!! kolme porrasta liukkaalla kelillä. Apua ei aina saa edes pyytämällä. Kaikki vaan istua nakuttaa perse penkissä. Niin kuljettaja kuin matkustajat.
Bussit on surkeassa kunnossa, niitä uusia matalalattia-autoja lukuunottamatta; matka maksaa todella paljon; lapsille ei ole mitään matkakortteja, joissa olisi alennusta; ja tosiaan lapsi ja rattaat pitää jättää sinne keskelle, kun menee itse eteen maksamaan.
Jyväskylän busseissa ja ne tapaukset ovat TODELLA harvassa, kun kukaan ei tarjoa apuaan.
Matalalattiabussiin pääsee tosiaan helposti itsekin, vaikka niissäkin usein tulee joku auttamaan. Korkeampiin busseihin apua saa käytännössä poikkeuksetta.
Mites selitätte tämän te, joita ei "koskaan kukaan" auta?
Useimmiten pääsee matalalattiabussiin. Busseja kulkee 10 minuutin välein, kuljettajat on enimmäkseen todella ystävällisiä ja jotkut jopa hauskoja.
Meiltä hyvät yhteydet, mukavat vakkarikuskit ja aina matalalattiabussit.
välillä Kortepohja-Keskusta.
t. myös vuosikaudet rattaiden kanssa matkustanut
"Olen kulkenut vaunujen/rattaiden kanssa vuosikaudet
Jyväskylän busseissa ja ne tapaukset ovat TODELLA harvassa, kun kukaan ei tarjoa apuaan.
Matalalattiabussiin pääsee tosiaan helposti itsekin, vaikka niissäkin usein tulee joku auttamaan. Korkeampiin busseihin apua saa käytännössä poikkeuksetta.
Mites selitätte tämän te, joita ei "koskaan kukaan" auta?"
En kirjoittanut etten koskaan ole saanut apua. Kirjoitin, että sitä on vaikea saada. Selitys: kuljemme ehkä eri bussireitillä?
En kirjoittanut etten koskaan ole saanut apua. Kirjoitin, että sitä on vaikea saada. Selitys: kuljemme ehkä eri bussireitillä?
matkustajista puhumattakaan. Vaikea uskoa, että jollain tietyllä reitillä olisi aina tympeä kuski ja pöllöt matkustajat.
itsekkin tänne Helsingistä muuttaneena on kyllä todella kurjat yhteydet...koskaan ei tiedä tuleeko korkee vai matalabussi ja kukaan ei oikeesti nosta vaunuja bussiin..ja hinta on ihan järkyttävä=(
Kyllä eri asuinalueilla asuu erilaista porukkaa. usko pois. Vertaa esim. Mannila/Palokka vastaan Kangaslampi/Keltinmäki. Paljon myös vaikuttaa, mihin aikaan päivää liikut. Olen itsekin huomannut tämän. Jos kuljet bussilinjaa, jossa miespuoleinen elämäänsäkyllästynyt kuljettaja lähes aina, ja matkustajina vanhuksia sekä teinejä lävistyksineen ja nahkatakkeineen, niin voit olla varma, että apua et helpolla saa.
Mulla varmaan vaikuttaa myös lapsen koko. Moni ehkä nostaa helpommin vaunuja/rattaita joissa vauva kuin että rattaissa isompi 18 kg lapsi.
oletteko huomanneet, että muslimitaustaiset miehet ovat innokkaita auttamaan, joskus liiankin innokkaita?
Parikin kertaa on käynyt niin, että tällainen mies on yksin nostanut vaunut ilmaan vauvan ollessa kyydissä! Tulee vähän sellainen olo, että kiitos kovasti avusta, mutta saisinko minä kantaa sen lapsen. :D
mutta täällä siis liikennöi paikallisliikenteenä Jyväskylän liikenne ja ihan sieltä ja syvältä se on! Myönnetään ja tiedetään. Oma auto paras apu :) En ole vuosiin käyttänyt julkista liikennettä, enkä käytä.
meidän reitillä matalalattiabussi ja sarjakortilla matkan hinta on 1,50 muitaakseni. Jyväskylän Liikenne on puodin nimi, sinne vaan.