Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tulot tippuu lomautuksen takia 40% ja minun pitäs jäädä hoitovapaalle

Vierailija
17.12.2009 |

2kk päästä. Mistä kaikesta voi nipistää, jotta ei tarvitsisi laittaa alle 1v lasta hoitoon? Lapsia meillä on neljä, yksi 7v koululainen ja 8kk vauvan lisäksi 2,5v ja 5v lapset. Haluaisin olla lasten kanssa kotona ainakin sinne asti, että kuopus ois 1,5v, mutta kun miehen palkka laskee ja 2kk päästä minä saan vaan kotihoidontukea niin tulot romahtaa tosi rajusti. Säästöjä ei juuri ole, suurin osa niistä meni siihen kun kuopus valvotti ensimmäisen 6kk ja oli pakko palkata hoitaja, muuten olis käynyt huonosti. Kaikki vinkit on tervetulleita, kiitos.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomautettuna. Voisiko mies jäädä kotiin lapsia hoitamaan ja sinä menisit töihin?

Teillä kun on 3 hoitoikäistä, niin voisitte saada myös kunnan hoitajan kotiin. Olishan sekin yksi vaihtoehto, jos mies pääsee takaisin töihin ja lapsille pitäisi saada hoitopaikka.

Itse menin äitiysloman jälkeen töihin suunnitellun hoitovapaan sijasta kosa miehellä ei ollutkaan yllättäen töitä siihen aikaan. Mielellään olisin jäänyt kotiin, mutta pakko oli jostakin rahaa saada, joten vaihtoehtoja ei ollut.

Vierailija
22/27 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi olla, että palkka tipahtaa 40%? Miehen kannattaa toki muuttaa veroprosenttia, kun tulot tipahtavat.

Jos mie on lomautettuna vain 1 päivän viikosta, niin eihän silloin ole suurta huolta.

ja viikossa keskimäärin 1päivä kun ei ole töitä ollenkaan. Siksi minun on helpompi olla lasten kanssa kotona, kun vaan tietäis, että miten pärjätään taloudellisesti sitten kun äippälomani loppuu. ap

niin miksi mies ei hoida lapsia? Jää hoitovapaalle vasta sitten, kun mies palaa töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi olla, että palkka tipahtaa 40%? Miehen kannattaa toki muuttaa veroprosenttia, kun tulot tipahtavat. Jos mie on lomautettuna vain 1 päivän viikosta, niin eihän silloin ole suurta huolta.

ja viikossa keskimäärin 1päivä kun ei ole töitä ollenkaan. Siksi minun on helpompi olla lasten kanssa kotona, kun vaan tietäis, että miten pärjätään taloudellisesti sitten kun äippälomani loppuu. ap

niin miksi mies ei hoida lapsia? Jää hoitovapaalle vasta sitten, kun mies palaa töihin.

Vierailija
24/27 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osittaisella hoitovapaalla niin, että käy töissä neljänä päivänä viikossa. Näin lapsille jää kolme hoitopäivää viikossa. Jos mies tekee lyhyitä työpäiviä lomautuksen takia, hoitopäivätkin pysyvät lyhyinä.

Vierailija
25/27 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo kirjoitti, että miehelläni on yksi päivä kokonaan vapaa ja muut lyhennettyjä työpäiviä.

Siitä ei olisi vastaavaa hyötyä, jos minä palaisin töihin ja mies jäisi hoitovapaalle, koska minun normitulot on lähes samat kun miehen tulot lomautettuna. Lisäksi mies ei tee nyt lomautusaikana ollenkaan viikonloppuja ja yleensä on ollut 2-3vkl töissä ja viikolla sit vapaata.

Ja lapsia lienee turha edes harkita hoitaa kotona, siis vieraita lapsia, tätä joku tais ehdottaa, koska enhän sais kun yhden vieraan lapsen ja se ei ymmärtääkseni ole kannattavaa.

ap

Vierailija
26/27 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee 100 euroa lisää tuloja, niin eikö se olisi tässä tilanteessa kannattavaa?

Kuten joku jo kirjoitti, että miehelläni on yksi päivä kokonaan vapaa ja muut lyhennettyjä työpäiviä.

Siitä ei olisi vastaavaa hyötyä, jos minä palaisin töihin ja mies jäisi hoitovapaalle, koska minun normitulot on lähes samat kun miehen tulot lomautettuna. Lisäksi mies ei tee nyt lomautusaikana ollenkaan viikonloppuja ja yleensä on ollut 2-3vkl töissä ja viikolla sit vapaata.

Ja lapsia lienee turha edes harkita hoitaa kotona, siis vieraita lapsia, tätä joku tais ehdottaa, koska enhän sais kun yhden vieraan lapsen ja se ei ymmärtääkseni ole kannattavaa.

ap

Vierailija
27/27 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi olla, että palkka tipahtaa 40%? Miehen kannattaa toki muuttaa veroprosenttia, kun tulot tipahtavat. Jos mie on lomautettuna vain 1 päivän viikosta, niin eihän silloin ole suurta huolta.

Kai miehesi nyt on liittoon kuulunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi