Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 1970-luvulla teinityttöjen seurustelua aikuisten miesten kanssa pidettiin normaalina?

Vierailija
17.12.2009 |

Silloin oli yleistä että 25-vuotiaat miehet hankkivat lapsia 14-15-vuotiaiden tyttöjen kanssa ja mitenkään tuohon asiaan ei puututtu. Ei, vaikka kyse oli alaikäisestä tytöstä ja aikuisesta miehestä. Tiedän tällaisia tapauksia useammankin ja mitään tuomiota eivät nuo miehet saaneet.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joil oli yli 20-vuotias poikakaveri eikä kukaan kiljunut pedofiileista...

Vierailija
2/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pidettiin outona ja miestä omituisena. Samoin 14 v naapurin tyytöä joka kulki kundien kanssa joilla oli jo auto ja ajokortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin oli yleistä että 25-vuotiaat miehet hankkivat lapsia 14-15-vuotiaiden tyttöjen kanssa ja mitenkään tuohon asiaan ei puututtu. Ei, vaikka kyse oli alaikäisestä tytöstä ja aikuisesta miehestä. Tiedän tällaisia tapauksia useammankin ja mitään tuomiota eivät nuo miehet saaneet.

Mä muistan miten yläasteella (jo 7.-8. luokka) joillain tytöillä oli "poikaystäviä" (just noita 25-vuotiaita, ihan selvästi vanhempia ja jo miehiä), joilla oli autot ja ajokortit. Nämä miehet sitten kävivät välitunneilla koulun pihan vieressä ja tytöt kävivät autoissa heidän luonaan.

Ja tämä oli niinkin myöhään kuin 80-90-luvun vaihteessa.

Nyt jos kuvittelen, että oma tyttäreni 13-14-vuotiaana alkaisi seurustella aikuisten miesten kanssa, niin sehän olis ihan järkyttävää. (Eri asia on sitten aikuisiällä solmitut liitot joissa ikäeroa, mutta näissä tyttö-mies-liitoissa se tyttö on vielä ihan lapsi.)

Vierailija
4/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään mun kavereista ei seurustellut aikuisen kanssa vaan ihan oman ikäisten vain, niin kuin itsekin. Sekin oli mun vanhemmista paha juttu, kun 16-vuotiaana seurustelin 18-vuotiaan kanssa. Olin siis nuori 70-luvulla.

Vierailija
5/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas muistan, että niitä paheksuttiin erittäin voimakkaasti. Ainakin siis 1980-luvulla. Sekä vanhemmat, että viisaammat nuoretkin.

Mun luokalta yksi poika alkoi seurustelemaan riparin jälkeen yhden isostytön kanssa, joka oli 18 ja sitäkin jo paheksuttiin.

Vierailija
6/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana 24v miehen kanssa, eipä sitä kukaan kummastellut ainakaan ääneen, miehen ihonväriä kylläkin. Hänenkin jälkeen kyllä tapailin parin selvästi vanhemman kanssa,mutta näin 3-kymppisenä samanikäinen tuntuu jo ihan samalla tasolla olevalta. ;)

Vierailija
7/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minun" piireissäni pidettiin jollain lailla pervona. Mutta enimmäkseen niitä tyttöjä huonoina ja miehiä taas sitten lapsellisina.

Vierailija
8/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen luokkakaveri sai teininä lapsen yli kaksikymppisen miehen kanssa ja kyllä sitä ihmeteltiin ja paheksuttiin kovasti. Tapahtui 70-luvulla. Lavatansseissa miehet hakivat tanssimaan myös nuoria tyttöjä, mutta seurustelusuhteet olivat suunnilleen samanikäisten kesken, vuoden tai kahden ikäerolla.

Vierailija
9/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli 15 ja isäni melkein neljä vuotta vanhempi. Ensimmäinen lapsi syntyi vasta kolmen vuoden päästä tästä.

Itse muistan 80-luvun lopulta, että ainakin neljä meidän luokan tyttöä seurusteli parikymppisten corollamiesten kanssa. Olivat niitä "pahoja" tyttöjä ;o)

Vierailija
10/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on ollut normaalia, että pidetään orjia, että naisen saa raiskata avioliitossa, että nainen ei saa olla pappi yms yms. Kehitys kehittyy! :-)

Vierailija
11/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 14/15 v. on 25 v. kanssa, eivät voi mitenkään olla samalla henkisellä kehitysasteella!! Sen sijaan 16 v. ja 18 v. seurustelu ok.

Tässä muuten aiheesta tietoa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suojaik%C3%A4raja

Vierailija
12/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että 15 vuotiaasta kiinnostunut olisi pedofiili?!!?

Vierailija
13/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä