Miksi häpeän aina kun joudun ilmoittamaan, että olen sairaana
Kommentit (3)
häpeäisin mennä sairaana töihin. Se vasta hullua on.
Haluat miellyttää pomoasi/työyhteisöäsi äärimmäisyyteen asti, säröttömästi. Olet riippuvainen heidän ihailustaan, kiitoksistaan. Tarvitset korvaamattomuuden tunnettasi ,koska se tuntuu vahvistavan sinua. Tulet iloiseksi, kun onnistut jossakin, mikä on toisille vaikeaa.
Siksi sairastuminen tuntuu vaikealta. Tuolloin tunnet menettäväsi kasvosi pomosi ja itsesi edessä. Olet ylilojaali työyhteisöä kohtaa, ja kannat mielessäsi taakkaa siitä, että et ole tekemässä osaasi yhteisen hyvän eteen.
Tästä voi toipua. Ala harjoitella rauhallista ja vähän kepeää tapaa ilmoittaa sairaudesta, vaikka aihe olisi vakavakin. Onko työyhteisössäsi joku rempseä ja rento tyyppi, jonka tyyliä voisit vähän jäljitellä? Olet ehkä itse ulospäin sellainen, mutta sisäinen maailmasi todistaa, että pinta on ohut ja tarvitset vahvistusta ollaksesi heikompi.
Been there, done that.
En ole koko vuonna ollut sairaana. Mutta nyt joudun olemaan loppuvuoden lomalla, kun työt loppuvat 31.12. ja lomat pitää pitää ennen sitä. :(( Ei mulla olisi ollut aikaa jäädä lomalle! En olisi millään halunnut lomailla, mutta kun on pakko. :///