Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan tehnyt jäälyhtyjä?

Vierailija
16.12.2009 |

Pitääkö siinä olla reikä päällä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et jäädytä niitä umpeen asti, vaan otat ulos ämpäristä, kun on vielä sisältä sula ja hakkaat reiän päälle

Vierailija
2/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jonkun verran tehnyt jäälyhtyjä niin, että olen jäädyttänyt jäätiiliä pestyissä maitopurkeissa. Silloin saa antaa tiilien jäätyä rauhassa koviksi asti ja maitopurkkitiilistä voi sitten koota millaisen rakennelman haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla reikä.

Jäälyhdyistä saa värikkäitä esim. punajuurien nesteellä=)

Nyt aijon kokeilla onnistuuko värjääminen elintarvike väreillä

Vierailija
4/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jonkun verran tehnyt jäälyhtyjä niin, että olen jäädyttänyt jäätiiliä pestyissä maitopurkeissa. Silloin saa antaa tiilien jäätyä rauhassa koviksi asti ja maitopurkkitiilistä voi sitten koota millaisen rakennelman haluaa.

Mihin laitat sitten kynttilän noissa jäätiilissä?

Vierailija
5/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/10 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku lyhty tai linna tai vastaava ja kynttilä sitten pannaan sinne rakennelman sisään.

Vierailija
7/10 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea syttyi päässäni,kokeilenpa tehdä kakkuvuuassa kun siinä on valmiiksi reikä kun kumoaa kokonaan jäätyneen teoksen . Kynttilä vain reikään ja se on siinä jopa vielä koristeellinen.

Vierailija
8/10 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen jäälyhty ei suojaa kynttilää yhtään tuulelta eikä sateelta. eli tuskin palaa kovin montaa minuttia ulkona.

Vierailija
9/10 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen jäälyhty ei suojaa kynttilää yhtään tuulelta eikä sateelta. eli tuskin palaa kovin montaa minuttia ulkona.

korkeintaan tuikku vähän aikaa.

Vierailija
10/10 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä kuivakakkuvuualla voi tehdä koristeen tavallisen jäälyhdyn päälle. Antaa samalla enemmän tuulensuojaa.

Isoon saaviin laitan ämpärin sisälle (jossa painona esim. kivi). Täytän saavin vedellä ja saa mennä umpijäähän. Sitten kun on jäätynyt otan vähäksi aikaa eteiseen sulamaan tai liruttelen lämmintä vettä, että saan kipot irti. Tulee tosi kestävä iso ja kaunis lyhty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän