Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet kotirouvista?

Vierailija
15.12.2009 |

Tämän palstan perusteella olen siis saanut käsityksen, että kotirouvana olo on jotenkin säälittävää ja halveksuttavaa? Mitä mieltä olet, pidätkö kotirouvia huorina vai ylemmän luokan edustajina ja onnekkaina vai minä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei nosta tukia jne. Yhteiskunta on kustantanut hänelle ja hänen lapselleen monia asioita, joista minun mielestäni kuuluu maksaa työllä. Sairaanhoito- ja koulutuskulujen lisäksi yhteiskunnan varoin rakennetaan tiet ja viemärit ja sähköverkot jne. Eli ei mies ole varsinaisesti se, joka kotirouvana elämisen mahdollistaa (tuskin ovat omavaraisia), vaan minä ja sinä ja muut jotka ovat tuottavia kansalaisia. Pöytähopeiden kiillotusta kun tuskin voi sellaisen pitää.

Mielestäni vapaamatkustuspassit tulee säästää niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat, esim. mt-ongelmaisille, pienten lasten vanhemmille, eläkeläisille, fyysisen vamman vuoksi työkyvyttömille jne.

Vierailija
22/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi mahdollisuus jäädä kotirouvaksi ja mies on sitä muutamaan otteeseen ehdottanutkin, mutta en halua jäädä kotiin. Muut tehköön miten itselleen parhiaten sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotirouva viihtyy kotirouvana niin kaikki hyvin. Kukin voi mielestäni elää tyylillään niin kauan kuin se ei vahingoita muita.

Vierailija
24/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä vain pakosta. Onnekkaita ne, joiden on mahdollista olla kotirouvina.

Vierailija
25/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla siihen mahdollisuus :)

Vierailija
26/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä mieltä että jokainen saa tehdä omat ratkaisunsa. Sinä joka vastasit, että laiskoina siipeilijöinä, perustele? Miksi? Miten kotirouvana olo eroaa kotiäitinä olosta? Se on ilmeisesti sallittua?

Vierailija
27/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin onnekkaita ovat.

Vierailija
28/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan perusteella olen siis saanut käsityksen, että kotirouvana olo on jotenkin säälittävää ja halveksuttavaa? Mitä mieltä olet, pidätkö kotirouvia huorina vai ylemmän luokan edustajina ja onnekkaina vai minä?

Siis ihanko oikeasti joku pitää kotirouvaa huorana?!? Ei voi olla totta...

t. 2 koululaisen kotiäiti eli kotirouva

Vierailija
29/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kotirouvalla on jo niin isot lapset ettei niitä tarvii hoitaa mutta edelleen on kotosalla? Isommatkin lapset tarvii äitiä mutta ei samaan malliin työllistä kun pienemmät. Meillä käy luultavasti niin että kun lapset ovat pikkukoululaisia joudun vielä olemaan kotosalla koska mies on jatkuvasti pois ja mulla vuorotyö. Ei pysty vielä eka-tokaluokkalainen pärjäämään yksin myöhään illalla tai yöllä.

Jos olisin kotirouvana niin kai keksisin sitten muuta tekemistä esim. harrastuksia ja koti olisi tietysti puts plank. Voi olla silti että vanhempana kaipaisi muutakin elämänsisältöä kun lapset lentävät pesästä eikä ole työyhteisöä mihin palata kuten hoitovapaalta.

Vierailija
30/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukavaa jos kotirouva on miehensä halusta huorahtava ja mukava.

Vierailija
31/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsettomia kotirouvia pidän huorana.

Että kotirouvalla on jo niin isot lapset ettei niitä tarvii hoitaa mutta edelleen on kotosalla? Isommatkin lapset tarvii äitiä mutta ei samaan malliin työllistä kun pienemmät. Meillä käy luultavasti niin että kun lapset ovat pikkukoululaisia joudun vielä olemaan kotosalla koska mies on jatkuvasti pois ja mulla vuorotyö. Ei pysty vielä eka-tokaluokkalainen pärjäämään yksin myöhään illalla tai yöllä.

Jos olisin kotirouvana niin kai keksisin sitten muuta tekemistä esim. harrastuksia ja koti olisi tietysti puts plank. Voi olla silti että vanhempana kaipaisi muutakin elämänsisältöä kun lapset lentävät pesästä eikä ole työyhteisöä mihin palata kuten hoitovapaalta.

Vierailija
32/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sillä ei ole niitä lapsia siellä. itkeseen pyörii kaikki päivät himassa...

Vierailija
33/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kotirouva yleensä hoida kaikki kotityöt ym joten eihän se kattoon syljeskelyä ole.

Vierailija
34/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhde on pelkkä seksisuhde, jossa mies ylläpitää vaimoa seksipalveluja vastaan? Aikamoinen oletus.

Vierailija
35/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nostele työttömyyskorvauksia tai kotihoidontukia eikä hoidata lapsiaan kunnalla, vaikka onkin kotirouvana. Se on ok. Kannattaa kuitenkin huolehtia tulevasta eläketurvastaan.

Jos kotirouva kerää kaikki mahdolliset sossutuet ja kuntalisät ja pistää lapset virikehoitoon, se puolestaan ei tietenkään ole ok.

Vierailija
36/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin sortin kotirouva hoitelen lapset, huushollin ja käyttelen rajattomasti yhteistä pankkitiliä tosin käyn aina välillä pihan toisella puolella töissä ;)työaika on liukuva käsite joku päivä olen töissä koko päivän myös öiseen aikaan toisena taas tunti puolitoista riittää

Vierailija
37/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämmöinen rouva on kotona omalla/perheensä kustannuksella eikä nauti yhteiskunnan tukiaisia, niin mikäs siinä, kyseessä on perheen oma ratkaisu, joka ei muille kuulu.

Suomessa tosin tämä ei ole mikään yleinen ratkaisu. Ihan vaan siksi, että yhteiskunnan turva avioeron tms sattuessa ei ole paras mahdollinen. Yhteiskunta on rakentunut sen varaan, että molemmat puolisot käyvät töissä.

Vierailija
38/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lähteneet miehensä työkomennuksen takia ulkomaille eivätkä saa itse työskennellä kohdemaassa.

Olin itse vuosia sitten vastaavassa tilanteessa mieheni työn takia. Vaikka meillä ei ollut lapsia, niin tuo "kotirouvana" olo on jäänyt mieleeni hyvin haasteellisena elämänvaiheena.

Hoidin kaikki kotiin ja vapaa-aikaan liittyvät asiat maassa, jonka kieltä en osannut sanaakaan, jossa naisen asema oli aivan erilainen kuin Suomessa ja jossa en tuntenut ketään muita eurooppalaisia kuin mieheni työkaverien puolisot, joilla kaikilla oli lapsia.

Esimerkiksi puhelin-,ja nettiyhteyden hoitaminen, tampoonien/terveyssiteiden ostaminen tai vehnäjauhon ja hiivan löytyminen kaupasta olivat silloisen elämäni suuria haasteita...

Vierailija
39/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhde on pelkkä seksisuhde, jossa mies ylläpitää vaimoa seksipalveluja vastaan? Aikamoinen oletus.

tottakai se on huoraamista. On kotona oleva esittelykappale,että uraa tekevä mies voi sanoa kotiasioiden olevan kunnossa. Pahimpia ovat ne joiden pitää pyytää mieheltään rahaa.

Vierailija
40/40 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on tavallinen työssäkäyvä mies. Ei kuitenkaan duunari, palkkakin on varmaan sen verran mukava että sillä elää kivasti koko perhe. Lapset tässä perheessä tosin ovat jo kasvaneet aikuisiksi, mutta rouva on edelleen kotirouvana eikä hänellä ole edes edustusvelvollisuuksia. Eli mies ei edes esittele rouvaansa kenellekään. Kotona vierailee vain ystäviä ja sukulaisia. Tuntuvat hyvin tasaoainoiselta pariskunnalta.