Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, kuinka paljon lisäruokaa nelikuiselle voi antaa?

Vierailija
15.12.2009 |

Alkoi huolestuttaa kun luin tuon nälkäketjun. Oma kohta viisikuiseni on syönyt rintamaitoa koko elämänsä ja kasvanut hitaanlaisesti. Kovin itkuinen ei ole ollut, mutta nukkunut erittäin huonosti.

Viime viikolla sitten aloiteltiin "makuannoksia" lisäruokaa ja vauva söi heti ekasta kerrasta todella ahnaasti. En ole uskaltanut kokeilla kuinka paljon maistuisi, aina kun olen lopettanut jää vielä suu ammolleen odottamaan. Tänään meni puoli purkkia Pilttiä ja kun lopetin, parahti vauva tosi kovaan itkuun. Olisi halunnut lisää.

Ihan kamalaa, jos tyttö on ollut koko elämänsä nälässä. Kauhea fiilis.

Ja voiko tuota lisäruokaa syöttää ihan kunnolla vai käynkö ostamassa korviketta???

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vatsa ei mene ihan sekasin.

Mutta kyllä heti päivän, parin päästä voi antaa niin paljon kuin lapsi itse tahtoo.

Terve lapsi lopettaa syömisen kun masu on täynnä.

Vierailija
2/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tms oireita niin antaisin syödä jos nälkä on :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itkee öisin, olisit antanut korviketta äidinmaidon lisäksi. Totuttele nyt hitaasti soseisiin, mutta itse antaisin korviketta ehdottomasti lisäksi.

Vierailija
4/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen raukkaa nälässä pitänyt :(

VAuva ei öisin aluksi itke, vaan haluaa vaan olla hereillä ja seurustella. Sitten vasta itkee, jos ei saa seuraa, vaan "pakotetaan" nukkumaan. Siksi olen ajatellut, ettei nälkäänsä herää.

Päivisin syö 2-5h välein ja on syönnin jälkeen tyytyväinen, ei siis vaikuta nälkäiseltä.

On myös kehittynyt hyvin.

Vierailija
5/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskon että korvikkeen antaminen yöllä auttaa parempiin yöuniin ja jaksatte molemmat paremmin.

Vierailija
6/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin VARMASTI ei ole ollut nälässä! Älä hätäile! Nälkäinen vauva HUUTAA KUIN PALOSIREENI, se on varma.

Vierailija
7/7 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toiset lapset vaan heräilevät useammin kun toiset. Meillä kolmesta lapsesta yksi oli sellainen että olisi syönyt kiinteitä vaikka kuinka ja paljon heti alusta saakka. Aina oli suu ammollaan. Koskaan ei ollut pullukka, paremminkin laiha huolimatta hyvästä syömisestään. Kannattaa varoa ettei imetys lopu jos syö isoja määriä kiinteitä. Mulla meinas käydä niin että vauva halus vaan syödä soseita ja kysyin neuvolasta että annanko niin paljon kun syö ja sanoivat että anna vaan...Sitten huomasin kun söi enää kerran päivässä rintaa että täytyykin vähentää kiinteiden määrää. Yöllä söi edelleen entiseen tahtiin, sitä kiinteät ei meillä muuttanut. Mutta siis puoli purkkia kiinteitä ei kai ole mitenkään paljon, meillä meni purkki kiinteitä ja bansku jälkkäriks;-). En alkaisi sotkemaan korvikemaitoa imetyksen lisäksi vaan täydentäisin ruokavaliota niillä kiinteillä kun olet ne alkanut jo.