Miksi opettajat kerjäävät kehuja ja kiitoksia mutta itse mielummin etsivät ne negatiiviset
jutut oppilaista? Jokaisessa ketjussa jossa on opettajien lahjoista kyselty on monta vastausta joissa toivotaan vain positiivista palautetta ja kiitosta! Mutta punakynät heiluen itse koulussa mollaavat oppilaita. Hyi teitä, hävetkää
Kommentit (5)
sanoa, kun ihan ilkeyttään joutuvat oppilaita arvioimaan. Itse ovat moisen keksineet, IHAN VAIN MOLLATAKSEEN.
Myöskään kaupan kassalle ei kannata missään tapauksessa sanoa kiitos, kun se ojentaa vaihtorahat: justhan se ilkeä ihminen vei sulta monta kymppiä, IHAN VAIN ILKEYTTÄÄN! Mitä se siltä kassalta olisi ollut pois, jos olis jättänyt muutamat viivakoodit vetämättä...
"voi kun olet iihana opettaja plää plää" Ihan nuoleskelua. Kyllä kai se kiitos riittää
opettajien työhön.
Opettajat ovat helvetti soikoon todellisia arjen moniottelijoita ja jokapäivän sankareita!
Toki joukkoon mahtuu epäpäteviä ja epätoivoisia (mjaa, miksiköhän kun alan arvostus on sen vaatimuksiin nähden aika hötöä, ja eiköhän noita mahdu joka alalle), mutta suuri osa opettajista on alalleen omistautuneita, mielettömien vaatimusten ja aikarajojen ristipaineessa joka päivä lastemme ja nuortemme eteen työskenteleviä sisupusseja, jotka miettivät päänsä puhki keinoja motivoida, kannustaa ja saada tarkoituksenmukaisesti opetettua yhä laajenevat OPS:ien vaatimukset ja samalla selviytyä yhä moninaisimpien lasten/nuorten ongelmien kanssa.
Mene ihan oikeasti muutamaksi päiväksi peruskouluun, jossa opettajat viettävät sen ainoan 25 minuutin "kahvitaukonsa"kin käsikirjoittaen joulujuhlanäytelmää ja miettien, miten Pekan äidin kanssa saisi rakennettua jonkinlaisen rakentavan keskusteluyhteyden Pekan diagnosoimattomien ongelmien suhteen.
Terveisin: Sijaisuuksia peruskoulussa tehnyt mutta aikuisopetukseen suosiolla rantautunut FM, jonka kantti ja jaksaminen ei olisi pitkälle riittänyt peruskoulun puolella ja joka TODELLAKIN nostaa hattua kaikille opettajille.
sanoa, kun ihan ilkeyttään joutuvat oppilaita arvioimaan. Itse ovat moisen keksineet, IHAN VAIN MOLLATAKSEEN.
Myöskään kaupan kassalle ei kannata missään tapauksessa sanoa kiitos, kun se ojentaa vaihtorahat: justhan se ilkeä ihminen vei sulta monta kymppiä, IHAN VAIN ILKEYTTÄÄN! Mitä se siltä kassalta olisi ollut pois, jos olis jättänyt muutamat viivakoodit vetämättä...
Harvemmín tulen soittaneeksi kotiin ja kertoakseni, että ihan hyvin menee... Tosin vanhempaintapaamisessa kyllä kehun kaikkia oppilaitani. Toki sitten puhutaan niistä ikävistäkin asioista.
Punakynällä merkataan virheet, mutta toivottavasti vanhemmat (ja opettajat) muistavat, että arvioinnin tarkoitus on antaa realistinen kuva oppilaan osaamisesta tietyssä aineessa. Olisi kiva antaa kaikille hyvä numero, mutta...
Onneksi arviointi koskee vain tiettyjä aineita/taitoja. Muistakaa, että elämässä tarvitaan paljon muutakin, kuin niitä koulussa arvioitavia taitoja! Kohtelias käytös, hyvät sosiaaliset taidot, ahkeruus ja empaattisuus eivät aina näy hyvinä numereoina, jos "teoriataidoissa" on puutteita. MUtta niillä parjää kyllä elämässä.