Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään vinkkejä miten saa herkän stressivatsan kuriin?

Vierailija
14.12.2009 |

Ripuli useamman kerran viikossa, esim jos syön makeutusaineita, light limuja tms. Ja aina jos tapahtuu jotain jännään, niin vessan kautta.

Alkaa ärsyttää!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotteita, jätä ne pois. Ei makeutusainet muutenkaan terveellisiä, suosi mieluummin aitoa sokeria ja käytä vähemmän.

Vierailija
2/10 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syöt makeutusaineita, ligth-tuotteita jne??

Jos pystyt ne helposti karrikoimaan syyksi joka aiheuttaa toistuvasti kurjan olon luulisi olevan helpointa ensin välttää niitä ja katsoa paraneeko olo.

Lisäksi maitohappobakteerit kehiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ostin juuri maitohappobakteereita. Nekin sisältää makeutusaineita, kiva.

Vierailija
4/10 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ihmiset stressaatte nykyään kaikesta? Sujuuko asiat silloin paremmin? mielestäni ei.. päinvastoin..

Silloin kun stressiä suolahapon tuotanto lamaantuu eikä ruoka sula elimistössä (eikä mitkään vitamiinitkaan ym. imeydy) ja näin ollen siis tulee ripulia.

Kannattaisi siis tosiaan mimimoida stressi, jos et halua jatkuvasta ripulista kärsiä, se pitemmän päälle ajaa muihin sairauksiin. Luontaistuotekaupasta esim. antistressiä, vahvaa b-vitamiinia.

Ripuliin Solgarin betaine hydrochloridia tai apteekista suolahappotabletteja + hyvät maitohappobakteerit (luontaistuotekaupan parempia kuin apteekin)

Tarkkaile vähän mitä syöt, huonot hiilarit pois ja muutenkin hiilarit vähemmälle; valkoiset jauhot ja sokerit, ei eineksiä, kofeiini minimiin tai mieluiten pois kokonaan. Ruoka-aikojen välillä vähintään 3-4 h tauko, jotta ruoka ehtii kunnolla sulaa, eikä jatkuvaa napostelua.

Vierailija
5/10 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvoa antava kärsi stressivatsasta! Sterrivatsa "ripuloi" vaikka olisi juonut vain vettä ja syönyt maitohappobakteereja. Ja tämä oli paras "Kannattaisi siis tosiaan mimimoida stressi, jos et halua jatkuvasta ripulista kärsiä".

minimoida... meinaat että se käy niin et okei mä ens stressaa enää =O)

Vierailija
6/10 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ujo ja arka, ja jännitän jonkin verran kaikenlaisia tilaisuuksia.

Mutta joulun jälkeen yritän tarkkailla noita hiilareita ja muita :)

Vierailija
7/10 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kuituja ruokavalioosi, se kiinteyttää ulostetta. Esim. Lepicol-jauhe (luontaistuoteosastolta) on toiminut mulla, sen lisäksi syö maitohappobekteereja (joita kyllä on Lepicolissakin). Ei ne tulokset hetkessä näy, vaan noin parin viikon säännöllisen käytön jälkeen.

Vierailija
8/10 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä käytän sitä jos ripuli äityy pahaksi. Muutaman kerran vuodessa joudun ottamaan.

Vierailija
9/10 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taipumusta ripulointiin ja toi Agiocur tasaa mukavasti vatsaa. Ripulia voi tulla mutta ei sentään housuun enää;-). Lisäksi jos olen menossa johonkin tilaisuuteen niin en syö ennen mitään ettei ruoka lähde liikkeelle. Säännöllinen elämä ja ruokailut on hyvä juttu myös. Joillain makeutusaineiden lisäksi esim. kahvi ja musta tee pahentaa vatsavaivoja, tietty sitten ne perinteiset ilmaa tekevät herneet, pavut, kaalit, sipuli yms. ja muutenkin pitäis jaksaa syödä kohtuudella kaikkea.

Vierailija
10/10 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku, tomaatti, varsinkin sipuli ja salaatinlehdet aiheuttavat välittömästi ripulia.

Joillain makeutusaineiden lisäksi esim. kahvi ja musta tee pahentaa vatsavaivoja, tietty sitten ne perinteiset ilmaa tekevät herneet, pavut, kaalit, sipuli yms. ja muutenkin pitäis jaksaa syödä kohtuudella kaikkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan