Veljeni vaimon toiminta
Veljeni ja hänen avovaimonsa päättivät kertoa minulle ja perheelleni tulevasta vauvastaan ihan viimeiseksi. Kuulin äidiltäni, että he olivat kieltäneet kertomasta minulle ja miehelleni aiemmin. Useat tätini ja siis veljeni tädit saivat kuulla tulevasta vauvasta jo kun odotus oli kolmannella kuukaudella. Itse julkistimme tietomme omasta toisesta tulevasta vauvastamme suvulle noin 3:n kk:n odotuksen jälkeen. Ja myös siis heille ilman, että he kertoivat meille uutistaan, vaikka olivat jo silloin paljon pidemmällä kuin me.
Meillä oli riitaa tämän veljeni vaimon kanssa kesällä 2008, mutta luulin että kaikki on jo takanapäin. Olen monta kertaa pyytänyt anteeksi, vaikka en koskaan oikein saanut ymmärtää, mistä tämä hänen suuttumuksensa alun perin lähti. Meidän esikoinen oli heillä hoidossa menneenä kesänä ja olimme koko perhe heidän luonaan. Kaiken piti olla hyvin. Tämä veljeni vaimo oli mm. osatnut kirpparilta käytettyjä lasten vaatteita ja antoi minun katsoa, jos haluaisin jotain.
Olen nyt aika syvästi loukattu. Miksi he jättivät ketomatta meille ja vannottivat vielä muille, että meille ei saa kertoa. Pitääkö minun vieläkin kääntää toinen poski vai saanko olla vihainen ja odottaa anteeksi pyyntöä, vaikka tiedänkin, että en sitä tule koskaan saamaan?
Kommentit (31)
jos ovat (tai siis kälysi on) käskenyt muita sukulaisia olemaan turpa kiinni raskaudesta vain teidän kohdallanne! Kysy veljeltäsi missä mättää äläkä ole kälyn kanssa missään tekemisissä.
mun mies soittelisi tuolle mun veljelle. Mies kun on varsin diplomaattinen. Voisi vähän kysellä syytä, miksi meille ei saanut kertoa. Voi tosiaan ton vaimon asenne minuunkin vähän muuttua, kun se lapsi syntyy. Tai pahimmillaan tietty, jos on hankala vauva, niin vertailu jatkuu. -ap
mun veljeni niin soittaisin kyllä ihan itse ja kysyisin että mitä tää oikein tarkoittaa. Enkä nyt ainakaan miestä laittaisi soittamaan.
On sulla aika paskat välit veljeesikin jos et tuollasta pysty sen kanssa selvittämään.
suoraan sanottuna vähän pelkään olla yhteydessä veljeeni. Pelkään, että mitä se kertoo sen vaimolle ja mitä vaimo ajattelee, suuttuuko jne. Sen vuoksi asialle mies, jolla ei kaunoja kumpaankaan. -ap
sä sen vaimon reaktioita/suuttumista pelkäät? Vaikka veljesi kertoisi sille mitä tahansa? En ymmärrä ollenkaan.
vuoteen tekemisissä. Meidän lapsi oli silloin muutaman kuukauden ja pelkäsin, tutustuuko hän ollenkaan tähän enoonsa. Sen vuoksi yrittää olla mahdollisimman muodollinen, eikä uskalla enää suoraan lähestyä. -ap
ihminen, että mahdollisimman pitkälle haluan olla väleissä muiden kanssa. -ap
soitelko ja ihmetelkö asiaa. Mieheni veljen vaimo tekee vastaavia tempauksia perhettämme kohtaan yhtenään. Jotain nautintoa hän niistä saa. Viimeksi sain tietää heidän raskaudestaan kuukautta ennen lapsen syntymää tavatessamme sattumalta. Hän myös oli nimenomaan kieltänyt meille kertomasta. Jättää myös joskus meidät kutsumatta yllättäen juhliin,joihin voisi olettaa kutsun saavan esim.kerran emme saaneet ristiäiskutsua, vaikka esikoisen ristiäisissä oltiin. Nyt saatiin taas kutsu tämän uuden vauvan ristiäisiin. Meillä on aina ollut kohteliaan asialliset välit, joten mistään riidoista tämä ei johdu, mutta jollain tapaa tämä ihminen on kieroutunut. Miehen veli on myös miehelleni kerran myöntänyt vaimonsa ajoittaisen epävakaan käytöksen häiritsevän häntäkin.
kommenteista. Tää lähtee nyt valmistautumaan yöunille. -ap
jotain nautintoa tuollaisesta hyppyyttämisestä. Miehet taas on usein niin tossukoita ja eivät oikeasti tajua näitä vivahteita, joten ihan asiallistakin pitää vaimoa pääsyyllisenä. Jotain katkeruutta siellä taustalla on ja ilkeyttäkin. Ehkä on mustasukkainen sinusta. Olen huomannut, että usein naiset on mustiksia anopin lisäksi miehen siskoille. Jotenkin reviiritaisteluna pitää heti näyttää kälylle paikkansa ja tälläinen kertomattomuus on hyvä keino. Itse olin kakkosta yrittäessä kypsähtänyt hyvään ystävään ja piruuttani salasin häneltä hedelmällisyyshoidot. Muut kaverit tiesi. Sain nautintoa, kun kuuli niistä vasta tärpin käytyä ja muut kaverit tiesi jo valmiiksi. Tämä kaveri oli ollut kuitenkin läheisempi kuin muut. Mutta olin tosiaan erittäin pettynyt häneen ihmisenä sillä hetkellä.
käyttäytyy erittäin lapsellisesti. Ei aio olla yhteyksissä vuoteen, vannottaa ihmisille, että sulle ei ainakaan saa kertoa vauvauutisia ja kiukuttelee muutenkin kuin mikäkin uhmaikäinen.
Tosi harmi, kun hän on kumminkin veljesi vaimo... eli sun on periaatteessa PAKKO tulla toimeen, mutta tykätähän sun ei hänestä tarvii.
Mun mielestä olet tästä lähtien viileän kohtelias ja vastaat, jos hän jotain kysyy. Muunlaista mielenkiintoa sun tuskin tarvitsee häneen itseensä kohdistaa.
Kun vauva syntyy, pyrit tietysti olemaan hyvä täti - tietenkin - koska se on veljesi lapsi.. Mutta edelleen sun ei tarvitse vaimoon olla yhteyksissä, hänhän on sulle vain suvun sukua!!